Dansk indie pop og indietronica fra 00'erne?

besked
Forfatter
Brugeravatar
palesaint
Indlæg: 12187
Tilmeldt: 15 jan 2004 18:48

Re: Dansk indie pop og indietronica fra 00'erne?

#51 Indlæg af palesaint » 14 mar 2024 18:56

Sterling-Mads
Lad os kalde ham Mads N. Han var trods alt en ret så aktiv bruger engang.
eini skrev:
05 feb 2016 14:51
Svingningers moralske kerne.

iteration
Indlæg: 4123
Tilmeldt: 15 aug 2004 17:20
Geografisk sted: Novena, Singapore

Re: Dansk indie pop og indietronica fra 00'erne?

#52 Indlæg af iteration » 26 mar 2024 09:50

Superfedt at faa lidt gang i den danske traad herinde. Er selv bosat i udlandet med halvt danske boern, saa proever at introducere dem til god dansk musik.

Hvis du kan lide Epo-555 (som jeg holder meget af), saa kan du helt sikkert ogsaa lide:

- Lupus (senere My Evil Twin) -- Hold Me Up Against The Light Like Money er et udmaerket album
- Strumm - EP udgivet paa Morningside i 2003. Johannes Gammelby paa guitar blev senere til I Am Bones og Beta Satan.
- Ampel - twee pop, som een af Svingningers oprindelige redaktoerer Lekkim spillede trommer i (Spotify)

Hvis du kan lide svensk musik, saa er Florian ogsaa rigtigt fine. Florianopolis (2003) er rigtig fin (Spotify). Trivia: Det albumcover var ogsaa min foerste avatar paa svingx.

Kode: Vælg alt

SYNOPSIS
     ed [ - ] [ -x ] [ name ]
DESCRIPTION
     Ed is the standard text editor.
Ed, man! !man ed

Brugeravatar
Aandsamoebe
Indlæg: 299
Tilmeldt: 25 aug 2010 12:35
Geografisk sted: Allokeret/Malplaseret
Kontakt:

Re: Dansk indie pop og indietronica fra 00'erne?

#53 Indlæg af Aandsamoebe » 11 maj 2024 13:37

Ingen idé om hvor indie det er, eller om det passer til hvad OP efertspørger, men jeg er svært glad for de her to numre:




Og så til lidt shameless self promotion, fra indie pop duon Janosch's EP "Inhere Outthere", som blev udgivet på Play/Rec, og som jeg var den ene halvdel af og spillede lead guitar, bas, og sang backing vocals i :


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

"I was young and foolish then,
I feel old and foolish now
"


- They Might Be Giants

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 1 gæst