First World War Architecture - ny dansk gruppe!!!

Besvar

Det kunne være fedt hvis næste FWWA-projekt var:

Afstemningen varer indtil 10 jul 2024 18:42

Genudgivelse af The Vermezeele Sessions på vinyl
7
26%
En Greatest Hits
6
22%
Et helt nyt album
14
52%
 
Afgivne stemmer: 27

besked
Forfatter
Brugeravatar
Jallan
Indlæg: 15445
Tilmeldt: 04 jun 2006 20:48
Geografisk sted: Fanget i en barometerlomme

Re: First World War Architecture - ny dansk gruppe!!!

#121 Indlæg af Jallan » 04 apr 2009 16:22

Ww1 Project skrev:Jeg bliver nysgerrig. Postulerer du ligefrem en sammenhæng mellem fildeling og undergrund? Et interessant synspunkt egentlig. Hvis du gør, kan du så ikke lige forklare kort hvad du baserer det på - er det bare personsammenfald, eller ligger der også en bestemt økonomisk tankegang bag? Og hvis nu man forestillede sig at vi også gerne ville være undergrund, kunne vi så nøjes med at forære vores musik væk, eller ville vi også være nødt til, selv at tiltuske os alt det musik vi forbruger, uden at betale?
Nej, men jeg finder det komisk at i laver en plade med støtte fra en organisation, der igennem mange år har gjort, hvad den kunne for at udhule dansk musik, gøre den ensrettet, kedelig, konform, profitorienteret og meget andet. Det finder jeg komisk, fordi I tilsyneladende gerne vil identificeres med en helt anden scene.

I må hjertens gerne sælge jeres musik, og jeg håber da I får solgt ud af demotrykket. Det er bare komisk at dele agenda med en organisation som IFPI, når man bare er et lille undergrundsband. Jeg mister lysten til at støtte jer, når I på den måde skal være proaktive og formynderiske omkring folks musikforbrug. Hvis det er godt, skal folk nok købe jeres plade og komme til jeres koncerter. Men også dét bunder i vores tilsyneladende forskellige opfattelse af, hvad musik og det at spille i band handler om (se nedenstående).
Ww1 Project skrev:Hvor er det lige, at vi gør det? Vi har muligvis høje tanker om vores eget musikalske projekt, men det eneste vi har bedt andre om er da at lytte hvis de gider, og at være konstruktive, hvis de kommenterer. Det har vi faktisk gentaget til vi var ved at blive blå i hovederne, mens alle jer har diskuteret alt muligt andet end musikken.
Jeg må indrømme at jeg som udgangspunkt har det svært med jeres attitude. Det er sådan noget, der passer meget godt til nogle efterskoleknægte, og der er det meget sjovt. At folk forstod tråden som en aprilsnar er vel et meget godt fingerpeg om, hvor over the top I er. Jeg har intet imod at man er klar over sit musiske talent, og hvis I mener I har hvad der skal til, så er der heller ingen, der skal komme og fortælle jer andet. Det bliver bare så kvalmt, når man - som I - skal presse ens egen storhed nedover hovedet på folk. I kunne have skrevet om jeres talent for at lave skruer, spille fodbold eller holde deadlines, jeg ville have haft samme holdning, så længe det bliver præsenteret som det gør.

Der er for få bands, som jer i Danmark, det er der slet ingen tvivl om. Det er så bare skide ærgerligt at I tilsyneladende har mere travlt med at snakke om jer selv, og blive rockstars end om bare at spille musik. Jeg synes det er foragteligt, når musikere gerne vil være 'rockstars' fremfor alt andet, upåagtet om de har talentet til det og/eller bliver det.
Løbet var kørt, da Jallan besluttede sig for, at at parcellisme og fast white collar-arbejde var meningen med livet. Så var det pludselig uundgåeligt, at han ville implodere i en beigefarvet sky af normiehed.

RIP kongen

per e
Indlæg: 7243
Tilmeldt: 04 apr 2007 16:31

Re: First World War Architecture - ny dansk gruppe!!!

#122 Indlæg af per e » 04 apr 2009 16:34

Dem som skriver som medlemmer af dette band, er jo særdeles kendte skribenter her under andre navne - det ved alle jo

Brugeravatar
Jallan
Indlæg: 15445
Tilmeldt: 04 jun 2006 20:48
Geografisk sted: Fanget i en barometerlomme

Re: First World War Architecture - ny dansk gruppe!!!

#123 Indlæg af Jallan » 04 apr 2009 16:47

your point being?
Løbet var kørt, da Jallan besluttede sig for, at at parcellisme og fast white collar-arbejde var meningen med livet. Så var det pludselig uundgåeligt, at han ville implodere i en beigefarvet sky af normiehed.

RIP kongen

Brugeravatar
polarforsker
Indlæg: 636
Tilmeldt: 26 nov 2002 20:23
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Re: First World War Architecture - ny dansk gruppe!!!

#124 Indlæg af polarforsker » 05 apr 2009 11:07

Det er en dum joke. Og selv hvis det ikke er en dum joke, så er det en dum joke.

leapfrog
Indlæg: 6691
Tilmeldt: 18 mar 2005 10:40

Re: First World War Architecture - ny dansk gruppe!!!

#125 Indlæg af leapfrog » 05 apr 2009 15:53

der er jallan-diskurs bag det hele.

Brugeravatar
Jallan
Indlæg: 15445
Tilmeldt: 04 jun 2006 20:48
Geografisk sted: Fanget i en barometerlomme

Re: First World War Architecture - ny dansk gruppe!!!

#126 Indlæg af Jallan » 05 apr 2009 15:57

De er alle sammen mine sockpuppets.
Løbet var kørt, da Jallan besluttede sig for, at at parcellisme og fast white collar-arbejde var meningen med livet. Så var det pludselig uundgåeligt, at han ville implodere i en beigefarvet sky af normiehed.

RIP kongen

per e
Indlæg: 7243
Tilmeldt: 04 apr 2007 16:31

Re: First World War Architecture - ny dansk gruppe!!!

#127 Indlæg af per e » 07 apr 2009 16:14

polarforsker skrev:Det er en dum joke. Og selv hvis det ikke er en dum joke, så er det en dum joke.
Den bedste joke på svingninger - helt igennem god -

Brugeravatar
andersthode
Indlæg: 3899
Tilmeldt: 01 dec 2002 04:23
Geografisk sted: lige nede i midtbyens allerværste slam

Re: First World War Architecture - ny dansk gruppe!!!

#128 Indlæg af andersthode » 12 apr 2009 15:47

Men hvorfor siger du ikke hvem der står bag, per? Jeg er ved at dø af nysgerrighed.
SNAREDRUM
"2 piger er gået i sort og en iPhone er smadret. Vi stopper NU!"

per e
Indlæg: 7243
Tilmeldt: 04 apr 2007 16:31

Re: First World War Architecture - ny dansk gruppe!!!

#129 Indlæg af per e » 12 apr 2009 16:49

andersthode skrev:Men hvorfor siger du ikke hvem der står bag, per? Jeg er ved at dø af nysgerrighed.
Jeg aner det ikke, men gætter inde i hovedet hvem det kunne være - og det er jo det sjove ved denne joke, ingen ved helt præcis med sikkerhed hvem det er. Men hvergang der står noget , så går der max 5 sec så har et medlem svaret og meget få følger så godt med på svingninger som disse band medlemmer - danmarks svar på the residents ?

Brugeravatar
andersthode
Indlæg: 3899
Tilmeldt: 01 dec 2002 04:23
Geografisk sted: lige nede i midtbyens allerværste slam

Re: First World War Architecture - ny dansk gruppe!!!

#130 Indlæg af andersthode » 12 apr 2009 21:05

Du har en pointe dér. Jeg har i lang tid vaklet mellem at tro på at det rent faktisk er et ægte band, og så at det er en joke. Jeg har stadig ikke helt besluttet mig.
SNAREDRUM
"2 piger er gået i sort og en iPhone er smadret. Vi stopper NU!"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 1 gæst