First World War Architecture - ny dansk gruppe!!!

Besvar

Det kunne være fedt hvis næste FWWA-projekt var:

Afstemningen varer indtil 10 jul 2024 18:42

Genudgivelse af The Vermezeele Sessions på vinyl
7
26%
En Greatest Hits
6
22%
Et helt nyt album
14
52%
 
Afgivne stemmer: 27

besked
Forfatter
Brugeravatar
Ww1 Project
Indlæg: 46
Tilmeldt: 13 aug 2007 11:39
Geografisk sted: København
Kontakt:

First World War Architecture - ny dansk gruppe!!!

#1 Indlæg af Ww1 Project » 01 apr 2008 09:59

Billede

Den nye danske kvintet First World War Architecture taler til og udfordrer den transcendentale bevidsthed med hidtil uset elegance, tyngde og overbevisning. Uden at kunne modstå hives man med ud i stratosfæren, hvor den materielle verden ikke længere har relevans, hvor man smelter sammen med altet, og hvor man ikke blot kan reduceres til at være en bevidsthed i verden – man ER verden. Et så ambitiøst musikalsk projekt er en raritet af format, og en så vellykket realisering af denne ambition er fuldkommen uhørt efter dansk målestok.

First World War Architecture har taget navn efter, hvordan Europa så ud efter Første Verdenskrig. Alt det skønne var gennem larmen fra regnende bombetrommer, hærskarers gjaldende trompeter og strenge af flyvende kugler blevet forvandlet til rygende ruiner. Men også i disse billeder af ruiner gemmer sig på sin egen måde noget smukt midt i alt det grimme. First World War Architectures musik er udspændt af mødet mellem disse poler i et musikalsk fixpunkt.

First World War Architecture er ikke tilbageskuende retro. Det er heller ikke hverken nu eller fremtiden – det er en overskridelse af menneskets trang til at kategorisere og er på en samme tid evigt og tidløst.

Du kan besøge vores myspaceside her, indtil vi får vores egen hjemmeside op at køre. Vi er alle fem erfarne musikere, der har spillet sammen og hver for sig i flere år. Vi forhandler lige nu med et pladeselskab om at udgive vores debutplade. Ind til det er på plads kan man købe vores demo ved at skrive til os gennem myspace.

Vi ville blive glade for noget feedback til vores musik!!!
Senest rettet af Ww1 Project 01 apr 2024 18:42, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
hassefar
Indlæg: 4996
Tilmeldt: 14 jan 2004 14:59
Geografisk sted: Aarhus

#2 Indlæg af hassefar » 01 apr 2008 10:18

altså, jeg bliver lidt forvirret på denne dato, når I skriver, at I er i forhandlinger med et major pladeselskab om at udgive jeres debutplade. det er jo ikke ligefrem x-factor materiale det her :)

Brugeravatar
Ww1 Project
Indlæg: 46
Tilmeldt: 13 aug 2007 11:39
Geografisk sted: København
Kontakt:

#3 Indlæg af Ww1 Project » 01 apr 2008 10:23

hassefar skrev:altså, jeg bliver lidt forvirret på denne dato, når I skriver, at I er i forhandlinger med et major pladeselskab om at udgive jeres debutplade. det er jo ikke ligefrem x-factor materiale det her :)
Hvad mener du? Det er ikke Sony eller Universal, vi taler om, men et halvstort uafhængigt engelsk selskab (som så ikke er major - ja ok...), som vi selv synes er ret stort - da det er dem, vi næsten helst vil udkomme på.

Men hvad synes du om musikken?
Oh well, C'est le Guerre...

Brugeravatar
beatnickmartin
Indlæg: 2126
Tilmeldt: 15 feb 2003 09:50

#4 Indlæg af beatnickmartin » 01 apr 2008 10:33

hæ - meget god humor

måske ville den have holdt længere hvis I ikke havde brugt et billede af SF, eller

på en måde føler jeg dog at jeg hørt tonsvis af sådan noget musik der ikke var for sjov hmm

Brugeravatar
hassefar
Indlæg: 4996
Tilmeldt: 14 jan 2004 14:59
Geografisk sted: Aarhus

#5 Indlæg af hassefar » 01 apr 2008 10:36

jeg er ikke den store ekspert på denne form for musik. det virker som en masse støjende lydflader, der tilsammen danner et stort klaustrofobisk lydtæppe, som ville egne sig godt til billeder (i form af film el lignende). men det er svært at sidde og lytte til for sig selv efter min mening. det siger mig i hvert fald ikke det store - dertil er det lidt for stillestående, og jeg mangler en eller anden form for mening med galskaben.

Brugeravatar
Ww1 Project
Indlæg: 46
Tilmeldt: 13 aug 2007 11:39
Geografisk sted: København
Kontakt:

#6 Indlæg af Ww1 Project » 01 apr 2008 10:52

beatnickmartin skrev:hæ - meget god humor

måske ville den have holdt længere hvis I ikke havde brugt et billede af SF, eller

på en måde føler jeg dog at jeg hørt tonsvis af sådan noget musik der ikke var for sjov hmm
Ja billedet er af jordskælvet i San Francisco, men hvad har det med noget at gøre? Vi skulle åbenbart ikke have postet i dag. Suk.
hassefar skrev:jeg er ikke den store ekspert på denne form for musik. det virker som en masse støjende lydflader, der tilsammen danner et stort klaustrofobisk lydtæppe, som ville egne sig godt til billeder (i form af film el lignende). men det er svært at sidde og lytte til for sig selv efter min mening. det siger mig i hvert fald ikke det store - dertil er det lidt for stillestående, og jeg mangler en eller anden form for mening med galskaben.
Tak for feedback! :D Vi arbejder faktisk på at kombinere musikken med billeder, når vi skal ud og spille. Så kan det være, der bliver lidt mere mening med "galskaben".
Oh well, C'est le Guerre...

Brugeravatar
hassefar
Indlæg: 4996
Tilmeldt: 14 jan 2004 14:59
Geografisk sted: Aarhus

#7 Indlæg af hassefar » 01 apr 2008 10:55

det skal lige siges, at jeg overhovedet ikke er ekspert på den slags musik, så du får nok mere kvalificeret feedback fra anden side. men som stemningsskabende musik til billeder, tror jeg bestemt det ville fungere godt.

Brugeravatar
krea
Indlæg: 10455
Tilmeldt: 16 okt 2003 10:59
Geografisk sted: Kødbyen, 1978

#8 Indlæg af krea » 01 apr 2008 12:14

Den der slags selvfremstillinger skal man godt nok passe på med. Det er sjældent at ambitionsniveauet står mål med ens kunstneriske formåen. Under alle omstændigheder er det voldsomt prætentiøst, men det rokker jo ikke ved at I faktisk laver noget fedt. "Arise You Dead Infernal" er rigtig nok inspireret af Jackie-O, som I selv lister som inspirationskilde, men det gør bestemt ikke noget, og da slet ikke, når der er andre ting at hente i de to andre numre. Hvornår regner I med at den kommer ud?
En time mere hip end Jon A.

Brugeravatar
loomer
Indlæg: 11
Tilmeldt: 27 mar 2008 10:07

#9 Indlæg af loomer » 01 apr 2008 15:48

hassefar skrev:det er jo ikke ligefrem x-factor materiale det her
nej og gudskelov for det! jeg synes det er en særdeles velkommen modgift til al den idioti – godt gået drenge!

Brugeravatar
Kruse20
Indlæg: 23
Tilmeldt: 16 maj 2005 20:44

#10 Indlæg af Kruse20 » 01 apr 2008 17:39

Jeg synes det er helt overdrevet fedt det I laver. Jeg kan ikke huske at jeg nogensinde har hørt noget lignende. Det er vildt fedt den måde hvorpå numrene er abstrakte og hver for sig helt forskellige men alligevel giver de mening på en sammenhængende måde. Glæder mig til I får udgivet den plade. Skal I snart spille nogle liveshows?

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 1 gæst