sortsind

besked
Forfatter
Brugeravatar
sarah's
Indlæg: 1010
Tilmeldt: 13 dec 2005 12:43
Geografisk sted: sultanismens højborg
Kontakt:

sortsind

#1 Indlæg af sarah's » 15 aug 2006 10:56

jeg har postet denne text i et andet forum før, og det fik jeg ikke det store ud af, så nu gør jeg det her. håber der er nogen, der kan hjælpe...

altså:
er der nogen, der kender noget til det danske black metal band sortsind? sortsind udgav i 1999 en 7" ved navn "tomhed" og en cd ved navn "sår". i år kom så en dlp, der opsamlede bandets samlede produktion (de to udgivelser fra 1999 + to eksklusive numre).
så vidt jeg ved hed bandmedlemmerne 'svig', 'sorg' og 'smerte', og muligvis var en fyr kaldet 'frost' indvolveret. de eksisterer, eller i hvert fald spiller, ikke længere.

er der nogen der ved noget som helst om bandet? muligvis var det nogle fyre fra et andet band, der hed 'dårlig stemning'.

Brugeravatar
Tobak
Indlæg: 12617
Tilmeldt: 28 feb 2006 22:38
Geografisk sted: I det ydre rum.

#2 Indlæg af Tobak » 15 aug 2006 11:03

30/5 1997

"Blackmetal Night"

Ungdomshuset

Jagtvej 69, København

Dårlig Stemning

Nielsen, Groth og Overgård

+ mere ondskab
Dårlig Stemning

7”EP FUCK ALT (At war for noise rec R001)

gennemsigtig blå vinyl - ”½ fold ud cover” & Poster indlæg

7”EP ”HATE” (at War for Noise Rec R002)

gennemsigtig rød vinyl - ”½ fold ud cover” & Poster Indlæg

7”EP ”Det Chokerende Nye” (at war for noise rec 003)

rød vinyl - Coveret er en ”boklet” delvist med gennemsigtige sider

MC Comp: ”Hate” split, At W F Noise / Volvo Smog Nog ( At War For Noise 004)

7”EP ”Grill” (at war for noise rec R005)

Sort vinyl - Cover foldet A4 sleve stemplet “GRILL 4 Track ep & AT WAR FOR NOISE R005”

CD “At War For Noise præsenterer et Affaldsprodukt” ( At war for noise CD001)

MC: 1995 “Derfor Brød Amerikas Mægtigste Rige Sammen” (at War For Noise 003)



SORTSIND

7”EP “Tomhed” (ingen prod nr produceret af Iben, Støff, Chriss) poster sort vinyl Lyrik sheet
var det noget eller vidste du godt det i forvejen?

Brugeravatar
Fisker Thomas
Indlæg: 28337
Tilmeldt: 22 nov 2003 16:33
Geografisk sted: Institut Benjamenta
Kontakt:

#3 Indlæg af Fisker Thomas » 15 aug 2006 13:20

Spørg inde på clonemetal i steder, der er der helt sikkert nogen der ved noget. Jeg kan simpelthen ikke huske hvad, om overhovedet noget, der blev af dem.
"Det provokerer mig, at vores nuværende regering har det som formål, at vi allesammen skal leve tre år længere.
Hvad med i stedet at give tilladelse til eutanasi, for så sjovt er livet trods alt heller ikke."

Jytte Nørtoft Jensen, Silkeborg.

Brugeravatar
Fisker Thomas
Indlæg: 28337
Tilmeldt: 22 nov 2003 16:33
Geografisk sted: Institut Benjamenta
Kontakt:

#4 Indlæg af Fisker Thomas » 15 aug 2006 13:21

Hmmm..."svig", "sorg" og "smerte"...gad vide om Sortsind var black metal-bandet der blev interviewet i Tjeck i sin tid, hvor de skar i sig selv og var postomdelere?
"Det provokerer mig, at vores nuværende regering har det som formål, at vi allesammen skal leve tre år længere.
Hvad med i stedet at give tilladelse til eutanasi, for så sjovt er livet trods alt heller ikke."

Jytte Nørtoft Jensen, Silkeborg.

Brugeravatar
andersthode
Indlæg: 3899
Tilmeldt: 01 dec 2002 04:23
Geografisk sted: lige nede i midtbyens allerværste slam

#5 Indlæg af andersthode » 15 aug 2006 18:22

Fisker Thomas skrev:Hmmm..."svig", "sorg" og "smerte"...gad vide om Sortsind var black metal-bandet der blev interviewet i Tjeck i sin tid, hvor de skar i sig selv og var postomdelere?
Nope. Det var Fredericias egne AdNoctum, eller Sort Slag hed de vist dengang. AdNoctum findes stadig og er pisse true black metal.
SNAREDRUM
"2 piger er gået i sort og en iPhone er smadret. Vi stopper NU!"

Brugeravatar
Mikko
Indlæg: 760
Tilmeldt: 27 okt 2004 00:14
Geografisk sted: Dork side of the farce
Kontakt:

#6 Indlæg af Mikko » 15 aug 2006 19:39

Ved at Chris fra Dårlig Stemning, var en af hovedmændene bag Sortsind. Mener, at det stort set var Dårlig Stemning medlemmer, der udgjorde Sortsind. Kan dog ikke lige huske hvem, der egentlig var med i Dårlig Stemning ud over Chris og Samfund. Der blev vist osse gjort en del, for at holde Sortsind medlemmernes identitet hemmelig, af en eller anden årsag. Det kan være jeg blir korsfæstet næste gang, jeg slentrer uforvarende ned af en mørk gyde i kbh. I det hele taget gik der vist lidt sport i al det hemmelighedkræmmeri, tror jeg. Ved dog at selveste Merzbow er fan af Sortsind, og er meget interesseret i obskur nordisk black metal. Han er måske Japans svar på Magnus eller noget, bare inden for black. Blev kontaktet af Daniel fra Tochnit Aleph (som udgav Fear Of God remix tribute compilationen), da han var på jagt efter Sortsind ting for Mr. Merzbowie, og mente jeg burde vide noget, siden jeg boede i Danmark. Hmm small world.
Kagen er vokset. Al modstand er nyttesløs!

Brugeravatar
sarah's
Indlæg: 1010
Tilmeldt: 13 dec 2005 12:43
Geografisk sted: sultanismens højborg
Kontakt:

#7 Indlæg af sarah's » 17 aug 2006 13:31

hey tak, lidt klogere blev jeg da, ser ud til at der ikke er så meget mere info at indhente.
det var forresten samme daniel, der introducerede mig til bandet.

Brugeravatar
Fisker Thomas
Indlæg: 28337
Tilmeldt: 22 nov 2003 16:33
Geografisk sted: Institut Benjamenta
Kontakt:

#8 Indlæg af Fisker Thomas » 17 aug 2006 18:55

andersthode skrev:
Fisker Thomas skrev:Hmmm..."svig", "sorg" og "smerte"...gad vide om Sortsind var black metal-bandet der blev interviewet i Tjeck i sin tid, hvor de skar i sig selv og var postomdelere?
Nope. Det var Fredericias egne AdNoctum, eller Sort Slag hed de vist dengang. AdNoctum findes stadig og er pisse true black metal.
Synes bare de hed det samme. Og ja, Ad Noctum eksisterer stadig og er sikkert meget tr00.

Det er ikke fordi jeg er glad for sådan noget slamfonisk melodipis som Dimmu Borgir, men hvorfor lyder alle danske bm-bands som om de er optaget i en ond, jysk skov?
"Det provokerer mig, at vores nuværende regering har det som formål, at vi allesammen skal leve tre år længere.
Hvad med i stedet at give tilladelse til eutanasi, for så sjovt er livet trods alt heller ikke."

Jytte Nørtoft Jensen, Silkeborg.

Brugeravatar
andersthode
Indlæg: 3899
Tilmeldt: 01 dec 2002 04:23
Geografisk sted: lige nede i midtbyens allerværste slam

#9 Indlæg af andersthode » 17 aug 2006 19:11

Fisker Thomas skrev: Det er ikke fordi jeg er glad for sådan noget slamfonisk melodipis som Dimmu Borgir, men hvorfor lyder alle danske bm-bands som om de er optaget i en ond, jysk skov?
Der er vist et par døder-"kollektiver" på vestfyn, hvor der bliver røget bong og spillet Nintendo 64 som ingen andre steder. Vestfyn smager lidt af ond jysk skov, ikke? Denne film giver et godt billede af bm scenen generelt.
Hvilke danske bm-bands er der egentlig udover Ad Noctum?
SNAREDRUM
"2 piger er gået i sort og en iPhone er smadret. Vi stopper NU!"

Brugeravatar
Fisker Thomas
Indlæg: 28337
Tilmeldt: 22 nov 2003 16:33
Geografisk sted: Institut Benjamenta
Kontakt:

#10 Indlæg af Fisker Thomas » 17 aug 2006 19:53

andersthode skrev:
Fisker Thomas skrev: Det er ikke fordi jeg er glad for sådan noget slamfonisk melodipis som Dimmu Borgir, men hvorfor lyder alle danske bm-bands som om de er optaget i en ond, jysk skov?
Der er vist et par døder-"kollektiver" på vestfyn, hvor der bliver røget bong og spillet Nintendo 64 som ingen andre steder. Vestfyn smager lidt af ond jysk skov, ikke? Denne film giver et godt billede af bm scenen generelt.
Hvilke danske bm-bands er der egentlig udover Ad Noctum?
Mange. Horned Almighty, Denial of God, Strychnos for bare at nævne nogle af de mere kendte. Tjek Ancient Darkness Productions og den slags ud, har sgu ikke helt overblik over det.
"Det provokerer mig, at vores nuværende regering har det som formål, at vi allesammen skal leve tre år længere.
Hvad med i stedet at give tilladelse til eutanasi, for så sjovt er livet trods alt heller ikke."

Jytte Nørtoft Jensen, Silkeborg.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 2 gæster