Larsen & Furious Jane - I'm Glad He's Dead

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Ali Pilfinger
Indlæg: 7601
Tilmeldt: 15 feb 2004 21:38

#101 Indlæg af Ali Pilfinger » 18 apr 2004 22:23

qlauz skrev:er der seriøst nogen som vil påstå, at der er musikalske referencer der binder bands fra førnævnte byer sammen?
Et eller andet musikalsk har I vel til fælles der i Tiger Tunes? Eller leger i bare kluddermutter hele tiden?

Brugeravatar
Casper
Indlæg: 2161
Tilmeldt: 11 jul 2002 03:18
Geografisk sted: IRL

#102 Indlæg af Casper » 18 apr 2004 23:03

Marty McFly skrev:
Casper skrev:Jaja. Man skal jo starte et sted, for pokker. Alt andet lige er det bedre, som det er nu, end sådan, som det var før. Ligesom enhver anden hype er irriterende er det ganske rigtig også pissetrælst at scenen i Århus tilsyneladende virker så hypet på dette forum (måske også andre steder?). Og tør så øjnene.

I øvrigt, angående Morningside: jeg synes at de holder et overraskende højt niveau, også sammenholdt med internationale udgivelser. Ihvertfald af det jeg har hørt.
Der er sgu ikke nogen, der tuder her.
Godt at høre.
Marty McFly skrev: Gentleman Bock siger det ret fint. Fin struktur og organisation har de fået (cool hjemmeside bestemt!), men sker der ellers noget afgørende nyt, som fortjener hype og en hel bog? Jeg synes da, at det er meget interessant at kigge på hvor meget i kunstlandskabet, der er rent stativ, og hvor meget der faktisk hænger på det. Det er et ret skægt problem. Laves der pludselig en bog og en hype, fordi nogen har bygget et flot stativ?
Hvis du med stativ mener de pladeselskaber og arrangørgrupper, Århus ikke havde førhen, er jeg tilbøjelig til at give dig ret. Med Ljud, Splab, Morningside, Bird Hits Plane, Futastic, Øre For Øre, Noise Jihad og de andre er der opstået rammer, der har ført musikken tættere til publikum. Som altid når man har et pladeselskab i ryggen og arrangørgrupperne lejer sig ind hos spillestederne bliver eksponeringen øget, og personer, der førhen savnede et sted, hvor de kunne samles, har i dag masser af muligheder for at få deres identitet bekræftet.

Scenen er blevet mere tydelig og selvforstærkende pga. det, nøjagtig som vi ser det i mindre målestok i bl.a. Fredericia og som Odense af enelleranden mærkelig, mærkelig grund stadig savner. Musikken, som det du gerne vil hænge op på stativet (hvis jeg forstår din metafor), er grundlæggende måske ikke bedre eller dårligere end før, og er vist en umulig diskussion at tage, men de (bandsne) har som jeg ser det kun fået bedre muligheder for at blive bedre (bla. inden for produktionsforhold og liveoptræden). En bog er måske for meget, hvad ved jeg... men den er i mine øjne kun et naturligt led i den proces, Århus har gang i, og jeg kan ærlig talt ikke finde nogen gyldig grund til at brokke sig over sådan en lille uskyldig og naiv ting som at ville dække sin hjemmebane. Desuden er vi så småt begyndt at se, at folk bryder med disse geografiske opdelinger, der måske er årsag til al denne underlige fjendtlighed. Bl.a. at Figurines tilsyneladende er flyttet til København, Morningside udgiver Jomi Massage og Powersolo, der bliver udgivet af Crunchy Frog. (Og Ludo, der er flyttet til Kbh. :wink: )
Du er et du, før du er et jeg

dennis b
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 08 sep 2003 15:00

#103 Indlæg af dennis b » 19 apr 2004 01:02

Marty McFly skrev:Musikken i Århus er ligeså levende og ligeså død, som den hele tiden har været. Så vidt jeg kan se herovre fra.
Ja, i modsætning til kbh der bare er død! :wink:

Men, hvis du kommer til at kede dig i kbh i løbet af foråret/sommeren så kan du jo komme et smut forbi 8k for at tage pulsen selv...

Ps: don´t believe the hype! Heller ikke den herinde! :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink:

Brugeravatar
Marty McFly
Indlæg: 23
Tilmeldt: 07 aug 2003 02:12
Kontakt:

#104 Indlæg af Marty McFly » 19 apr 2004 07:17

Ja, 'don't believe the hype' er et fint budskab til folket - og det ville det iøvrigt være i alle tilværelsens sammenhænge!

Og jeg hverken bitcher eller tuder, Casper. Jeg synes også det er hyggeligt nok at lave sådan en bette bog der, men bagmanden søger jo opmærksomhed til den i de landsdækkende medier. Som jeg opfatter det, så er det da en ambition, at den skal sælges som en bog, der manifesterer en ny og ualmindeligt sprængfarlig Århus-scene. I den sammenhæng synes jeg så bare lige, at man bør sætte sig og lytte bandsene igennem og så give et bud på, hvor meget kvali der egentlig er. Jeg disser ingen her. Jeg siger bare, at jeg ikke kan se, at kvaliteten i og omkring disse grupperinger i Århus skulle være så synderligt fantastisk. Der er sgu ikke tale om nogen form for 'underlig fjendtlighed', som du siger.
årh, må jeg være fri

Brugeravatar
Casper
Indlæg: 2161
Tilmeldt: 11 jul 2002 03:18
Geografisk sted: IRL

#105 Indlæg af Casper » 19 apr 2004 10:55

Marty McFly skrev:Ja, 'don't believe the hype' er et fint budskab til folket - og det ville det iøvrigt være i alle tilværelsens sammenhænge!

Og jeg hverken bitcher eller tuder, Casper.
Nej. Det forstod jeg godt første gang, du skrev det.
Marty McFly skrev:Jeg synes også det er hyggeligt nok at lave sådan en bette bog der, men bagmanden søger jo opmærksomhed til den i de landsdækkende medier. Som jeg opfatter det, så er det da en ambition, at den skal sælges som en bog, der manifesterer en ny og ualmindeligt sprængfarlig Århus-scene.
Ualmindeligt sprængfarlig er nok lige at lægge ord i munden på manden. Prøv at læse forordet eller at høre Under Byen-interviewet på den dertilhørende hjemmeside, så får du hurtigt fornemmelsen af, hvad den bog vil. Og jeg er sådan set ligeglad, hvor han har ambitioner om at sælge den, for den er ret uskadelig.
Marty McFly skrev:I den sammenhæng synes jeg så bare lige, at man bør sætte sig og lytte bandsene igennem og så give et bud på, hvor meget kvali der egentlig er. Jeg disser ingen her. Jeg siger bare, at jeg ikke kan se, at kvaliteten i og omkring disse grupperinger i Århus skulle være så synderligt fantastisk.
Omkring kvaliteten er dit syn lige så godt som mit. Konsistensen og talentet blandt musikere er grænsende til det umulige at måle. Derfor - du ved sikkert alt dette i forvejen - er kvalitet på dette område en subjektiv ting... så you tell me.
Marty McFly skrev:Der er sgu ikke tale om nogen form for 'underlig fjendtlighed', som du siger.
Det var ikke specielt møntet på dig. Det var bredt ment, og mine ord er nok dårligt valgte. Det er blot, at jeg pludselig møder - lad mig kalde det - kritisk undersøgende individer, der i deres analyseren forcerer etellerandet negativt ud af nogle helt reelle og uskyldige initiativer. Det er selvfølgelig fint, at man sætter farten ned og stiller spørgsmålstegn, men når de så er stillet, synes jeg det er ret uheldigt at gøre denne århusianske foretagsomhed til noget, det ikke er.
Du er et du, før du er et jeg

Brugeravatar
Kong Gulerod
Indlæg: 1063
Tilmeldt: 18 jul 2002 23:40
Geografisk sted: Himmelbjerget

#106 Indlæg af Kong Gulerod » 19 apr 2004 11:13

Og for lissom at vende tilbage til Larsen & Furious Jane - som nu efterhånden er blevet ramt længe nok af lokalpatriotisme på godt og ondt - vil jeg spørge om de danske aviser endnu ikke har anmeldt pladen?

Leif Erektion

#107 Indlæg af Leif Erektion » 19 apr 2004 11:22

Kong Gulerod skrev:Og for lissom at vende tilbage til Larsen & Furious Jane - som nu efterhånden er blevet ramt længe nok af lokalpatriotisme på godt og ondt - vil jeg spørge om de danske aviser endnu ikke har anmeldt pladen?
Har jeg ingen anelse om...men det har jeg!
Gik lidt på kompromis og gav karakter, så LFJ fik da gnavet sig op til en fin lille 8/10 , i bedste NME-stil..hvis man kan kalde det bedste... :D

Brugeravatar
fatcap
Indlæg: 11523
Tilmeldt: 21 feb 2003 12:29
Geografisk sted: århusss - 7 maj 1973
Kontakt:

#108 Indlæg af fatcap » 19 apr 2004 11:25

Kong Gulerod skrev:Og for lissom at vende tilbage til Larsen & Furious Jane - som nu efterhånden er blevet ramt længe nok af lokalpatriotisme på godt og ondt - vil jeg spørge om de danske aviser endnu ikke har anmeldt pladen?
Tror nok jeg har set den anmeldt i politiken...

Brugeravatar
aND
Indlæg: 417
Tilmeldt: 11 jul 2002 11:10
Geografisk sted: Kbh. N.

#109 Indlæg af aND » 19 apr 2004 11:55

De gæve jydere spiller sammen med The Violet Hour i Huset i Kbh. d. 28/4
Abstract expressionism is so mid-to-late eighties

Klaus
Indlæg: 295
Tilmeldt: 13 jul 2002 00:27
Geografisk sted: Aarhus

#110 Indlæg af Klaus » 19 apr 2004 11:58

fatcap skrev:
Kong Gulerod skrev:Og for lissom at vende tilbage til Larsen & Furious Jane - som nu efterhånden er blevet ramt længe nok af lokalpatriotisme på godt og ondt - vil jeg spørge om de danske aviser endnu ikke har anmeldt pladen?
Tror nok jeg har set den anmeldt i politiken...
4 ud af 6 i EB i fredags!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 1 gæst