Husk mig
▼ Indhold

Virker Nødbremsen.?


Virker Nødbremsen.?18-03-2024 18:44
Jakob
★★★★★
(9297)
­



https://www.dr.dk/nyheder/indland/nikoline-forskede-i-medicin-mod-kraeft-men-blokerer-nu-trafikken-igen-og-igen-i
Nikoline forskede i medicin mod kræft, men blokerer nu trafikken igen og igen i klimaets navn
--
Bilisterne bliver ofte vrede på Nikoline Borgermann og de øvrige fra 'Nødbremsen' under aktionerne, men de flytter sig altså først, når en betjent bærer dem væk.
--
Selvom 35-årige Nikoline Borgermann sagtens kan forstå bilisternes vrede, ser hun ingen anden udvej, hvis de skal råbe politikerne op og få bremset det, hun kalder "klimaskadelige projekter".
- Hvis vi havde nogle folkevalgte, som faktisk lyttede til videnskaben og gjorde det, der var nødvendigt, så ville det heller ikke være nødvendigt for os at stå og genere hr og fru Danmark ude i trafikken. Så simpelt er det jo, forklarer hun.



Tja, med folkevalgte, der vil bygge flere motorveje af fossilt brændsel og broer for svimlende milliardbeløb, mens de samtidigt vedtager, at der skal være færre landvindmøller i Danmark, så kan jeg dårligt undslå mig at udtrykke sympati for, at Nødbremsen aktiveres.

Gad vide, hvor mange i sundhedssektoren og medicinalindustrien, der skal gøre det samme, før bøtten vendes.
Hvis alle gjorde det eller bare for alvor truede med det, så ville der nok kun gå nogle få dage.?

Det ser ud til, at politiet agerer pænt, som de i følge den fossile politistat skal, i forhold til klimaaktivisterne.
Men glemte de ikke ham, der misbrugte sit bilhorn groft og begyndte at begå selvtægt i form af fysisk overgreb.?
(artiklens første video)
Der må vel være god grund til at varetægtsfængsle ham i mindst tre uger, så han ikke kan påvirke vidner, mens politiet efterforsker hans arbejdsplads og omgangskreds med henblik på at undersøge, om han tidligere har opført sig truende, og om han har begået andre strafbare handlinger.?

­

­
18-03-2024 21:04
Oildriller1
★☆☆☆☆
(101)
Jakob skrev:
­



https://www.dr.dk/nyheder/indland/nikoline-forskede-i-medicin-mod-kraeft-men-blokerer-nu-trafikken-igen-og-igen-i
Nikoline forskede i medicin mod kræft, men blokerer nu trafikken igen og igen i klimaets navn
--
Bilisterne bliver ofte vrede på Nikoline Borgermann og de øvrige fra 'Nødbremsen' under aktionerne, men de flytter sig altså først, når en betjent bærer dem væk.
--
Selvom 35-årige Nikoline Borgermann sagtens kan forstå bilisternes vrede, ser hun ingen anden udvej, hvis de skal råbe politikerne op og få bremset det, hun kalder "klimaskadelige projekter".
- Hvis vi havde nogle folkevalgte, som faktisk lyttede til videnskaben og gjorde det, der var nødvendigt, så ville det heller ikke være nødvendigt for os at stå og genere hr og fru Danmark ude i trafikken. Så simpelt er det jo, forklarer hun.



Tja, med folkevalgte, der vil bygge flere motorveje af fossilt brændsel og broer for svimlende milliardbeløb, mens de samtidigt vedtager, at der skal være færre landvindmøller i Danmark, så kan jeg dårligt undslå mig at udtrykke sympati for, at Nødbremsen aktiveres.

Gad vide, hvor mange i sundhedssektoren og medicinalindustrien, der skal gøre det samme, før bøtten vendes.
Hvis alle gjorde det eller bare for alvor truede med det, så ville der nok kun gå nogle få dage.?

Det ser ud til, at politiet agerer pænt, som de i følge den fossile politistat skal, i forhold til klimaaktivisterne.
Men glemte de ikke ham, der misbrugte sit bilhorn groft og begyndte at begå selvtægt i form af fysisk overgreb.?
(artiklens første video)
Der må vel være god grund til at varetægtsfængsle ham i mindst tre uger, så han ikke kan påvirke vidner, mens politiet efterforsker hans arbejdsplads og omgangskreds med henblik på at undersøge, om han tidligere har opført sig truende, og om han har begået andre strafbare handlinger.?

­

­


Ewald arbejder i landbruget - dag ud og dag ind knokler han for at få bedriften til at løbe rundt, så han kan forsørge sin familie og give sine dyr den bedst mulige velfærd i det korte liv de trods alt er blevet tildelt. Han forsøger så godt han kan at leve op til de mange nye regler, der konstant ændrer hans fremtidsudsigter.

Men med Svarrer kommissionens sidste påfund har han nu set skriften på væggen.

Han starter sin John Deere med retning mod Christiansborg hvor en flok af hans ligeledes nødstedte kolleger har besluttet sig for at blokere indfaldsveje.
Han forstår godt billisternes vrede, men ser ingen anden udvej hvis han og hans kolleger skal råbe politikerne op, og få bremset det han kalder en likvidering af landbruget. Han vil først flytte sig i det tilfælde en betjent fra den klima forstyrrede stat bærer ham væk.

Ewald udtaler - "Hvis vi rent faktisk havde nogle politikere der gad at lytte til fornuft og ikke kun handler på ungdommelige luner på sociale medier, så behøvede jeg jo ikke at parkere min traktor. Iøvrigt så har jeg en husdyrbedrift, så jeg har slet ikke tid til dette nonsens!"
Ewald opfordrer ligeledes alle hårdtarbejdende som ham selv til at støtte op om protesten. I såfald ville politikernes opmærksomhed nok ændre sig og bøtten blive vendt.

Kære lille ven - sandheden har mange fædre!
19-03-2024 08:57
Jakob
★★★★★
(9297)
­


Hvis bondemand Ewald får besked på at begrænse sine CO2-udledninger, og han ikke kan se andre muligheder end at forsømme omstillingen og i stedet køre landet rundt på traktor, så demonstrerer han i mine øjne kun, at han mangler evne og vilje til at drive et nutidigt landbrug.
Han skulle hellere stille krav til landbrugets egne organisationer, som længe har været for dygtige til at fifle med papir, men som ikke har sørget for at udvikle det, som de nu reelt står og mangler for at følge med tiden.
Han kunne også vælge at støtte klimaaktivisterne, så der bygges færre nye motorveje til fordel for omstilling af blandt andet landbruget.

Konventionelle landmænd er ikke de eneste i verden, som bliver ramt af nye tider, og det er ikke et nyt fænomen. De sidste 50 år er der lukket landbrug på stribe. I mindre byer, hvor der før var fem tankstationer, to bagere, to slagtere, en ostebutik og seks købmænd, ligger der nu kun et supermarked og en tank selv. Det har været en sørgelig, men uundgåelig udvikling. Hvad der giver nogle landmænd ret til at tro, at det pludseligt i dag er meget værre for dem end for så mange andre, ved jeg ikke.



­
19-03-2024 22:26
Oildriller1
★☆☆☆☆
(101)
Så retten til civil ulydighed tilfalder kun "kræftforskeren" Nikoline, men ikke landmanden Ewald?

Hvem skal i såfald stå som overdommer i den forbindelse?

Hvornår er en sag vigtig eller rigtig nok til at retfærdiggøre en selvjustits og civil ulydighed - når man klasker maling på kultur ikoner, lænker sig til fly eller motorveje, er Ewald ikke også så i sin fulde ret til at parkere sin traktor for det han tror på?

Eller er det kun "tilladt" for folk med politisk korrekte meninger?
19-03-2024 23:40
Jakob
★★★★★
(9297)
­


Oildriller1 skrev:
når man klasker maling på kultur ikoner, lænker sig til fly eller motorveje


Det har jeg ikke kendskab til, at Nødbremsen har gjort.


­
20-03-2024 21:05
Jakob
★★★★★
(9297)
­


Nødbremsen er i mine øjne værd at lægge mærke til.
Især fordi deres dagsorden virker ren og ubesmittet af andre forplumrende politikker.
Første mærkesag er ganske enkelt at stoppe motorvejsbyggeriet.


https://www.noedbremsen.dk/
26 milliarder til 15 nye motorveje midt i et klimakollaps?

"Vi har brug for forstyrrelse for at stoppe ødelæggelsen"
- Antonio Guterres, FN's generalsekretær


Et klart og enkelt mål.
https://www.noedbremsen.dk/drop-de-nye-motorveje


Og fornuftige protestprincipper.
https://www.noedbremsen.dk/protestprincipper


Nu har de vist, hvem de er, og snart behøver de måske ikke engang at standse trafikken mere, fordi billisterne kender dem og i respekt af sig selv vil sætte farten ned og hilse pænt på dem i sympati med sagen.
De kan også lovligt krydse fodgængerfelter med deres banner, som kan blive længere i takt med, at der kommer flere deltagere.
Lovlige aktioner, hvor alle kan være med, kan måske efterhånden blive ganske store.



­
20-03-2024 22:24
Oildriller1
★☆☆☆☆
(101)
Gælder dette også Ewald på sin John Deere?
21-03-2024 10:59
Jakob
★★★★★
(9297)
­


Oildriller1 skrev:
Gælder dette også Ewald på sin John Deere?


Ville sympatien gælde for Nødbremsen, hvis de var egoister, der kæmpede for, at klimaaktivister ikke skal betale miljøafgifter ligesom andre, så de bedre kan undgå at ændre adfærd og alligevel få bedre råd til huslejen.?
Måske, hvis jeg forærer dem en rygende Massey Ferguson rendegraver, som de kan køre landet rundt med og parkere på tværs.?
Næppe.


Men det ser ud til, at der gælder et tilbud om at være med for alle, der seriøst gerne vil hjælpe med at trække Nødbremsen.
Man kan tilmelde sig introoplæg 28. marts og træning 31. marts.
https://www.noedbremsen.dk/deltag



­
23-03-2024 11:02
Ole Larsen
★☆☆☆☆
(72)
Nødbremsen fik lov at blokere en fabrik. Og det kan man egentlig ikke få lov til. Det kvitterede de så med ved at spolere juletræet på Rådhuspladsen med orange maling. Nødbremsen elsker at lave ulovlige demonstrationer, selvom man sagtens kan lave lovlige demonstrationer. Og nej. Der er ingen julenisse klimaforandringer.
23-03-2024 12:29
Robert Wagner
★★★★★
(3559)
Ole Larsen skrev:
Der er ingen julenisse klimaforandringer.


Det er korrekt. De nuværende klimaforandringer skyldes mest CO2 og ikke julenissen.


Live long and prosper.

errare humanum est, in errore perseverare stultum

Hvis det påstås uden evidens, så kan det afvises uden evidens.

Kun fjolser nægter fortsat menneskskabte klimaforandringer/global warming.
Tilknyttet billede:


Redigeret d. 23-03-2024 12:30
23-03-2024 12:36
Jakob
★★★★★
(9297)
­



Ole Larsen skrev:
Nødbremsen fik lov at blokere en fabrik. Og det kan man egentlig ikke få lov til. Det kvitterede de så med ved at spolere juletræet på Rådhuspladsen med orange maling. Nødbremsen elsker at lave ulovlige demonstrationer, selvom man sagtens kan lave lovlige demonstrationer. Og nej. Der er ingen julenisse klimaforandringer.


Der er da masser af eksempler på lovlige demonstrationer, som har forstyrret trafikken.
Om det var tilfældet i det eksempel, som du nævner, ved jeg ikke. Men hvis det er foregået på en anden måde, så må du gerne dokumentere det.

Angående juletræet, så har du ret, og det forbavser mig lidt, at det foregik i Nødbremsens navn.
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2023-12-12-han-droppede-studiet-for-at-overmale-juletrae-og-blokere-motorveje
På den anden side kan det ikke bringe mit pis i kog, at de hjælper lidt med at pynte juletræet for at gøre tydeligt opmærksom på den hedenske og klimaskadelige uskik.
Jeg mener ikke, at det skæmmer, træet er allerede myrdet, og det skal alligevel snart brændes.
Ikke engang, hvis jeg som du ikke troede på den videnskabelige klimakonsensus, ville jeg finde det moralsk ligeså anstødeligt, som at den økologisk skadelige tradition med at aflive juletræer i massevis for at opretholde en hedensk tradition får lov til at fortsætte uanfægtet.

Men civil ulydighed for klimaet er en balancegang, som netop har til formål at provokere og skabe debat, og der vil altid være delte meninger om, hvornår det går for vidt. Balancen er en kunst både for aktivister, medborgere og for samfundet. Jeg synes f.eks. at en plet på straffeattesten er en alt for stor straf til en person, som kortvarigt har forstyrret Folketinget ved at tale for højt om klima fra en tilskuerplads. Det var ikke Nødbremsen, der stod bag hændelsen, så det er blot et eksempel.



­
24-03-2024 09:38
Ole Larsen
★☆☆☆☆
(72)
Fastelavnsriset er nok gået i glemmebogen. Og folk spiser and i stedet for gås Mortensaften. Det vil jeg kalde en uskik. Men julen er en fest der afkorter den mørke kolde tid. Det er meget nyttigt. Jeg vil kalde det en velfærdsfest. Velfærd er et meget gammelt udtryk. Så kunne man gemme juletræet til St. Hans bålet. Og ikke spist julemad til Påske. Jeg har lige spist en svinemørbrad som jeg købte i december.
24-03-2024 11:15
Ole Larsen
★☆☆☆☆
(72)
Nu kan vi vente påskevejr. Påskeosten kaldte man det. Men det går sjældent i opfyldelse med en østenvind til Påske. I foråret ser vi sol, blæst og byger. De gamle beskrev det som Svåsud, sommervejr, og Vindsval, vintervejr, der kæmpede om magten. De gamle nordboere havde kun tre årstider. Sommer, vinter og forår.
24-03-2024 11:35
Kosmos
★★★★★
(5371)
De gamle beskrev det som Svåsud, sommervejr, og Vindsval, vintervejr, der kæmpede om magten

- måske en poetisk beskrivelse af, hvad vi i vor tid betegner som Polarfronten(?), som jo p.t. er på sin årlige vandring fra syd mod nord...med aprilsvejr til følge, når den passerer vore breddegrader.
24-03-2024 13:54
Jakob
★★★★★
(9297)
­


Ole Larsen skrev:
Men julen er en fest der afkorter den mørke kolde tid. Det er meget nyttigt. Jeg vil kalde det en velfærdsfest. Velfærd er et meget gammelt udtryk. Så kunne man gemme juletræet til St. Hans bålet


Det vil nok være mere progressivt ligesom med juletræet også at gøre Skt Hans bålet til en uskik, som vi må se at vokse fra.
Jeg tror ikke, at Nødbremsen er ude på at afskaffe julen. Men en tæmning i en mere klima- og miljøvenlig retning må nok være på sin plads.
Velfærd kan betyde mange ting. Det behøver ikke nødvendigvis at være et orgie i skadeligt overforbrug.



­
24-03-2024 15:58
Ole Larsen
★☆☆☆☆
(72)
Din lille lille lort
24-03-2024 16:13
Ole Larsen
★☆☆☆☆
(72)
Tilbage i middelalderen arbejdede man ikke så meget som i vore dage. For man havde en masse katolske helligdage. Da man så kom til reformationen skulle der arbejdes meget mere. Men i 1600 tallet kunne en håndværker alligevel nøjes med at arbejde 200 dage om året. Da man så kom til industrialismen skulle der virkelig arbejdes, 12-16 timer om dagen. Dig J. Du er en Tvindskole ideolog af en krakilsk nærig æseldriver.
24-03-2024 16:54
Robert Wagner
★★★★★
(3559)
Ole Larsen skrev:
Din lille lille lort




Nøj, helt vildt højt debatniveau der...




Live long and prosper.

errare humanum est, in errore perseverare stultum

Hvis det påstås uden evidens, så kan det afvises uden evidens.

Kun fjolser nægter fortsat menneskskabte klimaforandringer/global warming.
24-03-2024 20:12
Ole Larsen
★☆☆☆☆
(72)
Undskyld. Jeg prøvede at slette det, men det lykkedes ikke.
25-03-2024 11:52
Jakob
★★★★★
(9297)
­


Ole Larsen

Tak for din undskyldning. Det er jeg ikke forvænt med, og du skal ikke bekymre dig. Vi er kun mennesker, og der kan til tider flyve en finke af panden. Hvis jeg skulle gå og huske på og bære nag over alle de fornærmelser, som jeg er blevet udsat for i klimadebatten, så kunne jeg ikke bestille andet. Jeg er mest optaget af forbedringer og fremdrift.

Men jeg må indrømme, at jeg også undrer mig over det indlæg, som du valgte at skrive i stedet for det, som du ikke kunne slette.
Jeg vil da næsten hellere betegnes som en lille lort end tilhænger af Tvind. lol
Hvor kom det dog fra.?
Det er nærmest kun deres vindmølleprojekt, som jeg synes godt om.

Et ønske om sparsommelighed i forhold til overforbrug og misbrug af økosystemet, vil jeg gerne stå ved.
Også med hensyn til penge, men det er faktisk mest for at få råd til at investere stort og klogt i en bæredygtig fremtid.
Det handler f.eks. om opstilling af store statsejede landvindmøller, et elnet delvist nedgravet i tunler og forureningsfri dyrkningsmetoder til et økologiske landbrug, som skal erstatte det konventionelle. På disse felter er jeg meget mere turbo end nødbremse, og jeg savner fraktioner af klimabevægelsen, der skubber på for den del af omstillingen. Jeg ønsker faktisk velfærd og ikke middelalder til danskerne. Det skal blot gøres så økologisk bæredygtig som muligt og på et fysisk realistisk grundlag.
Om jeg i det stykke er mere æseldriver end æsel, ved jeg ikke selv. Den skrigende mangel på resultater tyder nok desværre mest på det sidste.




­
25-03-2024 16:29
Ole Larsen
★☆☆☆☆
(72)
Godt at du vil tage imod undskyldningen. Jeg mente ideologi med det der Tvind. Ideologi er noget usmart noget, hvor der ikke er plads til andre meninger. I Danmark bliver der gjort alt muligt for klimaet. Jeg synes at vi har gjort nok for længst. Andre lande er tit 10 gange større end Danmark, så kan de gøre 10 gange så meget. Og fordi Folketinget har vedtaget en meget hård klimalov bliver vi pålagt urimelige ting som affaldssorteringen der er rasende dyr i penge og CO2, og nu en ny afgift på oksekød og mælk, oven i de i forvejen meget høje priser. Desuden er og bliver jeg klimaskeptiker.
26-03-2024 17:13
Euro
★★★☆☆
(445)
Jakob det er jo fint for dig hvis du ikke er så nærtagende selv, men du kunne jo undgå de fleste konflikter ligesom Robert kunne, hvis man selv respekterede andres holdninger.

Jeg fatter bare ikke hvorfor du mener at vi først skal sætte møller op til dobbelt pris, for derefter at lade staten betale for dem, dvs. det er os alle sammen der betaler, for derefter at sælge strømmen tilbage til os alle sammen til 3 gange prisen. Jeg kan godt forstå at forrædderne i regeringen vil køre deres pengetræ rundt i hele landet, men jeg fatter ikke at der er borgere så dumme at de ønsker det.

Og slet ikke når jeg har forklaret dig hvor billigt selvstændige energi grupper på andelsbasis kunne dække eget forbrug og sælge overskud.

Og indenfor de næste 5 år er både thorium energi og fusionsenergi formentlig så småt på markedet. Og de skal ikke bruge offentlige investeringer, de vil selv gå ind og konkurrere på prisen på energi, så alle offentlige projekter kommer til at køre med underskud.

Og Ole har ret, vores affaldssystem er til at græde over, hvorfor ventede vi ikke 2 år på en affaldssorterings robot som nu bruges i andre lande der løser problemet. Typisk tåbelige socialdemokrater...
26-03-2024 20:30
Jakob
★★★★★
(9297)
­


Jeg har ikke lyst til at stå på mål for den danske affaldssortering, fordi jeg ikke ved nok om den.

Men angående produktionsprisen på landvindmøllestrøm, så behøver jeg ikke digte tal, som visse andre gør.
Det er ligesom med prisen på kartofler ikke et spørgsmål om en holdning, der skal respekteres.
Der eksisterer faktisk noget reel dokumentation:

https://www.klimadebat.dk/forum/klimavenlig-militaer-oprustning-d7-e4082-s40.php#post_86841




­
26-03-2024 21:29
Euro
★★★☆☆
(445)
Jeg kan ikke se hvad du videresender, men er det mig der sender falske priser. Jeg glæder mig da til at se dine fantasipriser...

Du er velkommen til at komme med dine fantastiske tal kære ven, bring it on...lad os høre hvad ting koster i din fantasi verden...
29-03-2024 10:37
Jakob
★★★★★
(9297)
­


Jeg mener stadig, at klimaaktivister skal finde flere smarte og lovlige måder at demonstrere på og holde sig til det.

Men jeg kan på den anden side ikke udelukke, at der også er behov for flere meget forskellige fraktioner, hvor nogle af dem helt separeret fra de andre laver mere lovstridig ravage, og det finder jeg virkelig sørgeligt.
Generelt er klimaaktivister pæne og ordentlige mennesker, som slet ikke fortjener, at det kommer så vidt.
De har allerede flere gange vist deres antal på en pæn måde, så de demokratiske politikere burde forstå, at der er behov for langt mere handling.
Men når politikerne ikke vil handle på det grundlag, og det ser ud til, at de hellere vil lefle for en flok bøller, så bliver det vanskeligt at afvise, at klimaaktivisterne ikke kan lære noget af landbruget:

https://www.dr.dk/nyheder/udland/eu/mens-boender-kastede-med-kartofler-lempede-ministrene-regler-i-landbruget
Mens bønder kastede med kartofler, lempede ministrene regler i landbruget: 'Demonstrationerne på gaden har haft en effekt'
Landbrugsministrene i EU's medlemslande "har lyttet" til landmændene.
--
Halmballer med ild i. Bønder der kaster med kartofler og æg mod ordensmagten. Traktorer der spærrer gaderne



Når æsler bliver for tunge i bagen, og de er umulige at drive frem, så kan man heller ikke afvise Vint Bonner, som i min favorit western TV-serie for længst har vist et dirty trick:

The Restless Gun Season 1 - THE SUFFRAGETT
https://youtu.be/2ptLir4VSzA?feature=shared&t=12

Det er Vint Bonners skyld, og enhver må erkende, at det slet ikke er så lidt stærk lud, et stædigt æsel kan bære frem til skurvede mandehoveder.
God Påske.




­
01-04-2024 12:11
Jakob
★★★★★
(9297)
­



Og her har vi så mere selvtægt, som politiet må være forpligtet til at tage sig af:
https://tv2.dk/reel/2024-03-27-klimaaktivister-spaerrede-motorvej--vi-er-noedt-til-at-goere-noget--der-ikke-kan-ignoreres-6349816665112

1) Tyveri eller måske nærmere røveri af tørklæder.

2) Groft misbrug af bilhorn.

3) Fysiske brutale overgreb.

4) Trusler imod fredelige borgere med henblik på at forhindre deres brug af en fodgængerovergang.


Hvis politiet ikke straffer denne ulovlige selvtægt, så må det være pligtforsømmelse og øge risikoen for, at andre mere kontante klimafraktioner senere vil dukke op for at beskytte de fredelige nødbremseaktivister imod disse brutale voldsmænd.




­
03-04-2024 16:30
Jakob
★★★★★
(9297)
­


Måske begynder Nødbremsen så småt at virke.


https://www.dr.dk/nyheder/seneste/borgmestre-vil-have-stort-motorvejsprojekt-i-hovedstaden-droppet
Det store motorvejsprojekt Ring 5 bør droppes.
Det mener otte hovedstadsborgmestre, der har henvendt sig til minister for byer og landdistrikter Morten Dahlin (V).
Thomas Lykke Pedersen (A), borgmester i Fredensborg Kommune, frygter for naturen.



­
09-04-2024 17:44
Jakob
★★★★★
(9297)
­


Nogle steder ser det ud til, at Nødbremsen ikke bare kæmper imod flere nye motorveje, men faktisk samtidigt også kæmper for mere vedvarende energi:

https://www.dr.dk/nyheder/indland/regioner-og-kommuner-slaas-om-de-samme-arealer-til-energiparker-og-vaerdifulde
Regioner og kommuner slås om de samme arealer til energiparker og værdifulde råstoffer
--
Et stort flertal i Folketinget har som eksempel besluttet at bruge op mod 160 milliarder kroner på Danmarks infrastruktur frem mod 2035.
Der skal anlægges nye motorveje over alt i landet, og i København skal arbejdet med at etablere den helt nye bydel Lynetteholmen for alvor i gang.




­
26-04-2024 22:24
Jakob
★★★★★
(9297)
­

Men jeg mener, at nødbremse aktivisterne sælger sig selv for billigt ved at køre lidt for hårdt på.
Jeg må erklære mig lodret uenig i, at det ikke betyder noget, om de kommer i fodlænke eller i fængsel.
En frihedsberøvet fanebærer kan ikke bære en fane.

Hvis de vil hjælpe klimaet optimalt, så må de finde på noget smartere og mere smidigt.
De må spille på flere tangenter.
Det er heller ikke ok med mig, at de opgiver den demokratiske debat.
Den bør de straks genoptage, f.eks. på denne udmærkede side:

https://www.klimadebat.dk



­
­




Deltag aktivt i debatten Virker Nødbremsen.?:

Husk mig

▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik