Login | Bliv medlem
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
Nyheder
Nyheder totalt: 8294
i dag: 0
25625 skribenter.

123nu.dk sommerhus

Tip en fiskekammerat! Tilføj Lystfisker Forum til foretrukne Gør Lystfisker Forum til startside

Søg i Laesestof:

Seneste tilbud
indtastet af grejbutikkerne

flere tilbud

Danmarks største Grejbutik på nettet

Hornfisk i hundested...
Søndag d. 18 maj 2003 - af  Henrik Varmer  Læst 956 gange.
Det var lørdag d. 17/5 og jeg aftalte en tur på kysten med min fætters far sven erik.

Kl. var ca. 11 og vi trak i wadersne som aftalt. -Vi gik efter hornfiskene. derfor bestod udrustningen af lange slanke blink, samt et par kystfluer. vi startede med at wade ud til hofterne, og fiske ind mod havnen, men da det ikke gav fisk prøvede vi en af sven eriks andre pladser. -på en lille ´´ø´´ (et meget lille stykke land) et stykke fra land. jeg startede på øen mens sven erik wadede ud ved siden af den. efter nogle kast fik jeg hug på min lille jensen pirk lige efter den ramte vandovarfladen. fisken kæmpede vildt og da den kom i land så jeg at den stakkels hornfisk var kroget i maven, og at krogen sad så godt fast at jeg ikke kunne få den ud. så jeg skiftede til blinket sølvpilen, og fiskede videre med en del hug ind i mellem, men fiskene sad bare ikke fast. efter lidt tid var der fast fisk til sven erik. -også hornfisk. nu havde vi fundet stimen og så var det jo bare at fiske. Da vi sluttede blev det 4 hornfisk til mig og 5 til sven erik.

Henrik.

ps. de 3 andre jeg fangede var alle kroget i munden.