Login | Bliv medlem
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
Nyheder
Nyheder totalt: 8294
i dag: 0
25624 skribenter.

123nu.dk sommerhus

Tip en fiskekammerat! Tilføj Lystfisker Forum til foretrukne Gør Lystfisker Forum til startside

Søg i Laesestof:

Seneste tilbud
indtastet af grejbutikkerne

flere tilbud

Danmarks største Grejbutik på nettet

Volstrup fiskepark
Fredag d. 2 november 2001 - af  Johnnie Knap  Læst 971 gange.
I netop denne sø fangede jeg for ca. 14 dage siden, min største regnbueørred på 8,2 kg. På tros af, - det mildeste talte dårlig vejr, var jeg fuld af optimisme. Det kunne jo være at ….. derfor havde jeg afsat hele dagen til fiskeri.
Fisk var der nok af, allerede i tredje kast var der hug på fluen. Fin lille regnbueørred. Jeg forsatte med fluen det meste af dagen, undtagen når der var tid til at spise, for der
stiftede jeg over til power bait .
Over middag tog vinden lidt af, men tilgengæld tog regnen til i styrke. Klokken var efterhånden blevet 14:00, og der lå ikke mindre en 9 regnbueørreder henne i græsset.
Det havde været en ganske god dag. Efter megen blæst og regn var jeg efterhånden blevet godt kold og tanken om, at sidde hjemme i en varm stue trak mere og mere. Pluslig mærkede jeg et godt hug og et stykke ude på søen, fik jeg et glimt af halefinnen da ørreden var oppe i overfladen - den her var stor.
Knæene begyndte at ryste og hjertet slog hurtigere. Den var hidsig og tog nogle gode kontante udløb. Første gang den var inde og vende, så jeg at fluen sad meget yderligt, og det gjorde det hele lidt mere intens. Efter 4-5 udløb mere og lidt vælten rundt i overfladen kunne jeg håndlande en særdeles stor regnbueørred. Da jeg havde aflivet ”Krabaten” gik jeg op til den jagt/lystfisker forretning, der ligger ved søen, for at få den vejet og målt.
Vægten stoppede på 9 kg. Den var 86 cm. lang og 55 cm. i omkreds. Helt vildt !!!! Kun 16 dage efter jeg havde fanget mit livs største regnbueørred, stod jeg nu her med én der var endnu større, - det var næsten ikke til at fatte.

Fluen jeg brugte kalder jeg for Knappen og kan ses under fluemønster.

Hilsen en meget glad lystfisker.