K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-04-2014, 22:35   #1
monstermoster
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 46
Styrke: 11
monstermoster er ny på vejen
Aktivering på ledighedsydelse

Jeg håber på, at blive tilkendt fleksjob på et tidspunkt. Men kom til at tænke på om man bliver sendt i aktivering og jagtet som hvis man er på dagpenge eller om der er andre regler der gælder?
monstermoster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2014, 22:49   #2
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Aktivering på ledighedsydelse

god aften.
Du kan sagtens komme i aktivering/virksomhedspraktik på ledighedsydelse.
Når man er visiteret til fleksjob skal man stå til rådighed for et rimeligt tilbud om fleksjob eller aktivering. Man skal selv kunne dokumentere at man er jobsøgende, og skal ifølge loven indkaldes til jobsamtale hver 3.md.på jobcentret. I min kommune er det en del af beskæftigelsespolitiken at man som fleksjobvisiteret skal i virksomhedspraktik.
Man opfordres også til selv at være opsøgende i forhold til at finde en praktikplads.

Men et er teori, noget andet er praksis.
Jeg selv er visiteret til fleksjob, med en arbejdsevne på 3 x 1 time om ugen. det har jeg været i 1 år, og har ikke modtaget tilbud om virksomhedspraktik/aktivering, da kommunens virksomhedskonsulent ikke har nogen god ide til hvor de skal sende mig hen da jeg har massive skånebehov.
Og jeg har kun været indkaldt til 1 jobsamtale på det år der er gået.

Håber du kan bruge svaret.
vh. og held og lykke med din afklaring fra Sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2014, 23:10   #3
monstermoster
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 46
Styrke: 11
monstermoster er ny på vejen
Mange tak for dit svar, Sortepigen! Min arbejdsevne er desværre ikke meget anderledes end din Håber at det går igennem!

Det er trist at der er så få fleksjob. Er der et bestemt antal jobs man skal søge, eller skal man bare være aktiv? Måske mærkelige spørgsmål, men det er jo meget godt at vide.
monstermoster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2014, 23:25   #4
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Aktivering på ledighedsydelse

hej igen, ingen spørgsmål er mærkelige, så spørg endelig løs

Der er ikke et bestemt antal jobs man skal søge, man skal blot løbende kunne dokumentere overfor sin jobkonsulent at man er aktivt jobsøgende.

Med så lav en arbejdsevne som jeg, og formentlig/desværre også du har, er det yderst sjældent at der bliver slået jobs op vi kan søge. I mit tilfælde har der ikke været et eneste job at søge i et år. Jeg har dog selv sendt mange uopfordrede ansøgninger, men da jeg stort set kun kan tilbyde at komme og lave en kop kaffe, på gode dage, ja så har der ikke været gevinst, ingen gider rigtig at betale for det.
Der skal opfindes jobfunktioner, til folk som os, og det er egentlig det vi bør kunne forvente at jobcentret hjælper med.

Det hører med til min historie at jeg har søgt førtidspension på en §17 stk. 2, den har endnu ikke været for rehabiliteringsteamet, men kommer det forhåbentlig snart. Jeg har lavet en tråd om dette under emnet "førtidspension efter 2003".

Håber virkelig at der kommer en afklaring for dig snart, den ventetid slider en op, så husk at gøre noget godt, sjovt, skørt i ventetiden, så meget overskud og helbred tillader det.

sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2014, 23:38   #5
monstermoster
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 46
Styrke: 11
monstermoster er ny på vejen
Ja, det er fuldkommen tåbeligt, at kommunerne ikke gør mere for at skabe fleksjobs. Også på selve kommunen.

Jeg håber, meget, at du kan få tilkendt førtidspension, hvis det er det du ønsker. Jeg har et håb om at min arbejdsevne måske kan blive lidt bedre med tiden, så jeg kan klare nogle flere timer. Jeg tror, at det for mit vedkommende kunne gøre en stor forskel for min arbejdsevne og mit velbefindende i det hele taget, hvis bare jeg bliver afklaret. For ja, det er opslidende...
monstermoster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2014, 09:46   #6
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
det er meget forskeligt fra kommune til kommune, så vil du vide skal du skrive hvor du bor, jeg bor i rinkøbing kommune og der starter man med et 14 dages kursus og så må man klarer sig selv.
I Herning kommune deler man i 2 grupper dem der selv kan og dem der skal have hjælp, dem der selv kan skal have en del ansøninger ude hele tiden, de andre der skal have hjælp skal på kursus 2-3 gange ugeligt.

der er rigtig meget forskeld fra kommune til kommune
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2014, 10:16   #7
Wasaki
Hvor skulle jeg ellers være
 
Wasakis avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-05 2011
Indlæg: 137
Styrke: 14
Wasaki er ny på vejen
Ja, noget ærligt med flexjob kommune er kke altid med her, i min kommune går de ind for frivilligt arb, og det spærre for en del jobs især de ufaglærte, her i kommune skilter de med det..ældrecenter har skilte ude med "frivillige søges til grønne områder og div" gad vide hvad de gør når der skal "skaffes" nyttejobs, så er det jo helt umuligt at finde flexjob...
__________________
Nogle mennesker giver deres sorger svømmeundervisning, i stedet for at drukne dem – Mark Twain
(Ledig flexjobber fra april 2014)
Wasaki er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2014, 14:22   #8
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
Jeg har været ledig fleksjobber i 3 år nu. I den tid har jeg "aktiveret" mig selv med terapi og praktikker, i godt samarbejde med et projekt for psykisk syge unge. Kommunen har været med hele tiden og det har været fint. Jeg er ikke kommet i kursus eller aktivering eller lignende.
Jeg har en arbejdsevne på ca. 10-15 timer om ugen og er 35 år.

Jeg fik i øvrigt et fleksjob næsten med det samme efter jeg var blevet færdigudredt. Det kommer efter min erfaring an på en blanding af held, evner - passer det du kan lige ind i en eller andens kram - og kontakter. "Kontakter" kan sagtens være til kommunen. Her i kommunen er der et udmærket team der samarbejder med fleksjobberen om at skabe sit eget job hos virksomheder, sende målrettede ansøgninger mm. Jeg har ikke brugt dem meget, men min klare fornemmelse er at det er støtte snarere end pres, der er i højsædet.

Sidst redigeret af amaranth; 13-04-2014 kl. 14:32.
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2014, 15:01   #9
monstermoster
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 46
Styrke: 11
monstermoster er ny på vejen
Det lyder som om at der er stor forskel på hvor man bor. Jeg bor i næstved kommune, så jeg er spændt på hvordan det er her...
monstermoster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2014, 08:35   #10
Stuen
Klart Afhængig af K10
 
Stuens avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 413
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Stuen er ny på vejen
Tror det er meget forskelligt, fra kommune til kommune men også alt efter hvilken jobkonsulent man har. Min første jobkonsulent sendte mig ikke i aktivering i flere år faktisk, men så fik jeg ny jobkonsulent og så skulle jeg i aktivering, og bestemt ikke gå hjemme. Og det er jeg egentlig glad for, fordi det gjorde mig jobklar og jeg har fleksjob i dag.
__________________
Fleksjobber
Lyt til andre men mist ikke din egen stemme...
Stuen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension