K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-01-2007, 16:56   #1
Elsebeth
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2006
Indlæg: 46
Styrke: 18
Elsebeth er ny på vejen
Aktivering og flexjob

Hej..
Jeg er blevet visiteret til flexjob den 20 december. Nu skal jeg så aktiveres. Er der nogen der ved om det er almindelig praksis?
Jeg troede aktivering var for raske kontanthjælpsmodtagere. (Jeg har slet ikke været på kontanthjælp)
MVH Elsebeth.
Elsebeth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2007, 17:11   #2
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Aktivering og flexjob

hej Elsebeth

Nej det er ikke normal praksis...du kan komme i praktik og højst i 3 måneder, med henblik på ansættelse i fleksjob efterfølgende...

Hvilken aktivering er det du skal I....forklar lige lidt mere om det ....jeg er meget interesseret

Aktivering skal være udtømt før man kan få fleksjob, så det lyder forkert....håber du går lidt mere i detaljerne....og velkommen til K10
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2007, 19:30   #3
Elsebeth
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2006
Indlæg: 46
Styrke: 18
Elsebeth er ny på vejen
RE: Aktivering og flexjob

Hej Stella
Jeg ved faktisk ikke så meget mere. Jeg har været igennem hele forløbet med arbejdspraktik, så jeg er blevet afklaret og er blevet visiteret til flexjob.
I dag ringer der så en dame der er jobkonsulent og siger til mig at nu er jeg jo ledig, så nu skal jeg aktiveres, selvfølgelig i et job jeg kan klare. Denne aktivering skal en Bo et eller andet finde til mig, og jeg vil høre nærmere om et par dage.
Da røret var lagt... havde jeg ikke fået spurgt om noget som helst, typisk mig. Min hjerne fungerer, men LANGSOMT...
MVH Elsebeth
Elsebeth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2007, 20:28   #4
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Aktivering og flexjob

Hej Elsebeth

når du er visiteret til fleksjob så skal det kontor der hedder job på særlige vilkår indkalde dig til et møde og så skal I finde ud af hvilke skånehensyn du har og så skal de tilbyde dig et fleksjob dvs en jobsamtale og du kan selv søge fleksjob.

Alt andet er forkert...du skal ikke sendes i aktivering...og jeg syntes du skal melde dig ind I LAFS eller tale med din sagsbehandler om det.

Du kunne spørge hvad formålet med den aktivering er fordi det skal være med henblik på et fleksjob fordi det har du ret til.

Hvis du føler at du ikke kan håndtere det alene så tag en ven eller familie eller en bisidder med til møder.

det kan også være et jobsøgningskursus for fleksjobbere.

Læs reglerne for fleksjob.
http://<br /> http://www.dch.dk/pub...sjob/clean.htm


Følgende kriterier skal opfyldes for, at en person kan godkendes til et fleksjob:

*

Personen skal være under folkepensionsalderen.
*

Personen må ikke kunne opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår på arbejdsmarkedet, herunder ansættelse i et aftalebaseret skånejob efter de sociale kapitler i overenskomsterne. I mange overenskomster er der sociale kapitler, der gør det muligt at aftale sig frem til arbejdsbetingelser og en løn, der fraviger overenskomstens almindelige krav.
*

Personen skal have en varig og en væsentlig begrænsning i arbejdsevnen. Arbejdsevnen kan være nedsat af fysiske, psykiske eller sociale årsager. Begrænsningen i arbejdsevnen skal ses i forhold til ethvert erhverv. Ved arbejdsevne forstås evnen til at kunne opfylde de krav, der stilles på arbejdsmarkedet for at kunne udføre forskellige konkret specificerede arbejdsopgaver, så der kan opnås en indtægt, der gør personen helt eller delvist selvforsørgende.
*

Muligheden for revalidering, aktivering og andre foranstaltninger (fx omplacering på arbejdspladsen), der kan fastholde/bringe personen tilbage til beskæftigelse på normale vilkår, skal være afprøvet. Der findes dog tilfælde, hvor det vil være åbenlyst formålsløst at gennemføre de nævnte foranstaltninger forud for visitationen til fleksjob.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2007, 20:40   #5
Horbelev
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2006
Indlæg: 22
Styrke: 19
Horbelev er ny på vejen
RE: Aktivering og flexjob

Hej med jer

Nu har jeg været på ledighedsydelse i 15 mdr. Min sagsbehandler skrev til mig i starten af nov. at de arbejde på en indstilling til førtidspension, men her den 23 dec. fik jeg skriftligt besked om, at jeg overgik til et nyt fleksteam i den nye kommune istedet for indstillingen til pension.

Jeg var i dec. mdr. 2005 i arbejdsprøvning, men måtte stoppe bl.a på grund af mine gigtsmerter.

Jeg vil derfor gerne spørge, om der er nogen af jer der ved om man derefter har været betragtet som sygemeldt på ledighedsydelsen. Eller har man forsat stået til rådighed for en ny arbejdprøvning efter den i dec. mdr. Kan man i det hele taget været sygemeldt i denne ordning.

Jeg spørge fordi, idag har jeg været til undersøgelse hos reumatologen og han siger der vil gå yderligere 6 til 8 mdr. før en evt. fremgang vil vise sig med den nye medicin.

Kommunenes lægekonsulent har tidligere afvist, at tage stilling til reumatologens forslag til behandling. Lægekonsulenten sige, at der ikke er nogen ændring iforhold til tidligere reumatologeres diagnose og behandling.

Derudover lider jeg også af tilbagevendende depression og social angst, der er kommet på grund af de 10 år i det sociale systemet

Jeg har spurgt min sagsbehandler om, de ikke skal tage reumatologens diagnose og behandling til efterretning. Sagbehandleren sagde, at de måske vil udbede sig en ny undersøgelse fra en anden reumatolog. Men siden okt. mdr. har de ikke snakket mere om dette.

Jeg ved sgu snart ikke hvad man skal stille op. Det ender vel med at man bliver sat på kontanthjælp, hvis man ikke gennemføre den næste arbejdsprøvning.

Det er ikke kun mig der er sygdomsramt, det er dette sociale system åbenbart også.

Mvh. Horbelev
Horbelev er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2007, 20:40   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Aktivering og flexjob

Jeg kan kun give Stella ret..

Du skal omgående få fat i den sagsbehandler der har sagt til dig at du skal i aktivering og bede om at få det på skrift, bed om at få lov paragraffer hvori der står at man som ledig flekser skal sende i aktivering.

Noget af det første jeg ville gøre var at melde mig ind hos LAFS (syntes jeg at alle ledige flekser skulle gøre, noget tyder på at kommunerne glemte loven da de blev lagt sammen )

Elsebeth det jeg kunne formode at en dårlig formuleret sagsbehandler kunne have udlagt som en aktivering er en praktik, for at finde ud af hvor mange timer du kan arbejde og hvad dine skånebehov er, hvis din sagsbehandler når du taler med hende oplyser dig om at det er det der poienten , så syntes jeg at du skal oplyse hende om at da du er helt ny visiteret til fleksjob, ja så må du formodes at være så afklaret som det overhovdet kan lade sig gøre...

Elsebeth jeg ville være glad hvis og så frem at du ville skrive helt nøjagtigt ned hvordan det er formuleret af din sagsabehandler at du skal i aktivering og hvis jeg kan få lov til at tage det med til Elisabet Geday i den mail vi er ved at sende hende med konkrete tilfælde ...


MVH
Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 04-01-2007, 21:20   #7
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Aktivering og flexjob

Citat:
Horbelev skrev:
Hej med jer

Nu har jeg været på ledighedsydelse i 15 mdr. Min sagsbehandler skrev til mig i starten af nov. at de arbejde på en indstilling til førtidspension, men her den 23 dec. fik jeg skriftligt besked om, at jeg overgik til et nyt fleksteam i den nye kommune istedet for indstillingen til pension.

Jeg var i dec. mdr. 2005 i arbejdsprøvning, men måtte stoppe bl.a på grund af mine gigtsmerter.

Jeg vil derfor gerne spørge, om der er nogen af jer der ved om man derefter har været betragtet som sygemeldt på ledighedsydelsen. Eller har man forsat stået til rådighed for en ny arbejdprøvning efter den i dec. mdr. Kan man i det hele taget været sygemeldt i denne ordning.

Jeg spørge fordi, idag har jeg været til undersøgelse hos reumatologen og han siger der vil gå yderligere 6 til 8 mdr. før en evt. fremgang vil vise sig med den nye medicin.

Kommunenes lægekonsulent har tidligere afvist, at tage stilling til reumatologens forslag til behandling. Lægekonsulenten sige, at der ikke er nogen ændring iforhold til tidligere reumatologeres diagnose og behandling.

Derudover lider jeg også af tilbagevendende depression og social angst, der er kommet på grund af de 10 år i det sociale systemet

Jeg har spurgt min sagsbehandler om, de ikke skal tage reumatologens diagnose og behandling til efterretning. Sagbehandleren sagde, at de måske vil udbede sig en ny undersøgelse fra en anden reumatolog. Men siden okt. mdr. har de ikke snakket mere om dette.

Jeg ved sgu snart ikke hvad man skal stille op. Det ender vel med at man bliver sat på kontanthjælp, hvis man ikke gennemføre den næste arbejdsprøvning.

Det er ikke kun mig der er sygdomsramt, det er dette sociale system åbenbart også.

Mvh. Horbelev


Du spørger

Jeg vil derfor gerne spørge, om der er nogen af jer der ved om man derefter har været betragtet som sygemeldt på ledighedsydelsen. Eller har man forsat stået til rådighed for en ny arbejdprøvning efter den i dec. mdr. Kan man i det hele taget været sygemeldt i denne ordning.


Svar
Ja det har jeg også spurgt mig selv om og ja det kan man, men man får ikke sygepenge men ledighedsydelse....og kommunen skal opfølge ens sag på samme måde som andre sygemeldte...men det er meget speget...

Jeg fatter simpelthen ikke at du skal blive ved og ved med at gå til reumatolog...de har jo diagnosen....:@ det var lige et hurtigt svar...jeg føler med dig og kommer med mere senere...B)
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2007, 21:26   #8
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Aktivering og flexjob

Og så til dig Elsebeth....hvilken kommune er det ?

Jeg kunne godt tænke mig at vide lidt mere om alle kommuners behandling af folk ...hvilken politik der styrer kommunen og så lave en liste over kommuner herinde...de gode og de forfærdelige...:@

Kun hvis du vil fortælle det ...føl dig ikke forpligtet til at sige det.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2007, 22:16   #9
Elsebeth
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2006
Indlæg: 46
Styrke: 18
Elsebeth er ny på vejen
RE: Aktivering og flexjob

Hej Stella.
jamen det er ingen hemmelighed. Jeg bor i Aarup kommune... Nej dvs nu efter 1 januar Assens Kommune på fyn. Jeg føler ellers jeg har fået en god behandling hele vejen igennem.. *S*.. Men det her er lidt underligt, måske er hun ny og ved ikke bedre...
MVH Elsebeth
Elsebeth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2007, 22:24   #10
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Aktivering og flexjob

hej Elsebeth

Jamen det er da dejligt at høre du føler dig godt behandlet indtil det her kom....

Under alle omstændigheder ville jeg i dit sted gøre det som Hejdien foreslår længere oppe....

Gør det...og husk man skal ikke i aktivering som fleksjobber men kun i praktik med henblik på at afprøve om virksomheden vil ansætte en...

Så er der rådighedsvurderinger....men det er først efter 12 mdr. inden for 18 mdr.:|B)...........


og lige ..jeg bor i København...


Assens kommune er socialdemokratisk har jeg lige tjekket...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
aktivering mens man er midt i søge flexjob? pruttenQ34 Spørgsmål ang fleksjob 8 24-10-2011 14:42
Aktivering Tullee Alt det andet 23 18-11-2010 11:39
Aktivering Claudine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 08-08-2010 19:41
Aktivering efter Flexjob last47 Spørgsmål ang fleksjob 1 02-03-2010 14:25
§17 og aktivering? Bambi Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 25-11-2009 16:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension