K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-12-2014, 15:32   #1
jan kristensen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-12 2014
Indlæg: 4
Styrke: 0
jan kristensen er ny på vejen
fleksjob

hej k10 jeg er blevet sendt til samtale af jobkonsulent, og kunne godt tænke mig at vide at når mit skånehensyn ikke er oplyst, og hun mener jeg kan arbejde 20 timer men jeg er visiteret til 15 timer på grund af helbred og tror ikke jeg magter 20 timer må jeg takke nej til dette. med venlig jan
jan kristensen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2014, 16:17   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.808
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Velkommen til..

Kære Jan Kristensen.

Bliv her på din tråd fremover.

Læs og følg disse råd til nye på k10.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=28928

Jeg forstår du er bevilget fleksjob, herunder en arbejdsprøvning med 15 timer om ugen som resultat.

Ingen skånehensyn er nævnt i din bevilling.

Hvilket vil sige din effektive arbejdsindsats i et muligt fleksjob er 15 timer om ugen hvor arbejdsgiver betaler for disse timer og kommunen supplere op iht reglerne.

Nu er du indkaldt til møde med en jobkonsulent, om et muligt fleksjob, da din sagsbehandler mener at du kan klare 20 timer om ugen.

Bekræft at dette er korrekt.

Undersøg om din kommune har ansat en Borgerrådgiver på kommunens hjemmeside.

Forlang skriftligt af din SB at denne mener, at du kan klare et job på 20 timer om ugen.

Fleksjob.
https://www.sundhed.dk/sundhedsfagli...else/fleksjob/

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 03-12-2014 kl. 16:19.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 03-12-2014, 16:21   #3
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
nej du må ikke sige nej tak på forhånd, du må udtrykke tvivl om time antalet og fortælle dem dine skånehensyn og så er det jomen skal bruge praktikken til at se om men kan holde til det
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2014, 20:04   #4
jan kristensen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-12 2014
Indlæg: 4
Styrke: 0
jan kristensen er ny på vejen
jeg har været bevilget fleksjob siden 2002, så er ikke hel ny i dette game men er først havnet i denne situation nu hvor jeg ingen job har, er aldrig blevet arbejdsprøvet, er bevilget et fleksjob på 15 timer som jeg selv mener er hvad jeg maks kan klare men jobkonsulenten mener jeg skal være på arbejde 20 timer men kun få løn for 15 timer hvordan står jeg i denne situation
jan kristensen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2014, 20:15   #5
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Spørg jobkonsulenten om det er meningen, at hun/han skal presse dig op i timer, som du ikke kan klare. Prøv også og spørge hvorfor man mener du kan holde dig til mere end 15 timer.... Og pointér overfor denne, at du ikke kan holde dig til mere end de 15 timer som du mener kan klare. - forklar hvorfor og ikke kun "nej det kan jeg ikke". Fleksjobbet skal være rimelig og svare til dine skånehensyn.
Man kan også sige til denne, at arbejdspladsen kun vil risikere, at du sygemelder dig ofte, fordi du ikke kan holde dig til mere end 15 timer.

Det er så trist, at de skal "presse" fleksjobbere til at arbejde mere, end man kan.

Det er nu dog individuelt, hvor meget man kan holde til i de forskellige jobs, nogle steder kan man måske holde sig til 15 timer, andre steder 17 timer osv...

Hvis du er i fagforening, synes jeg næsten, du skal kontakte dem for rådgivning og hjælp, måske kan de lige tage en snak med jobcentret om det.

Synes også du skal tage en snak med lægen og fortæl, hvad det er de gerne vil, 20 timer.. Selv synes jeg det er latterligt, at du ingenting skal lave i 5 timer pr. uge... medmindre det er med spisepause, så kan det tælle lidt oveni de 15 timer. Måske kunne lægen skrive et brev/ringe til jobcentret og forklare dine skånehensyn. Jobcentret har altså ansvar at sikre sig, at din sag er belyst med din nedsatte arbejdsevne, og hvad og hvor meget du kan klare.

Noget andet er, hvis hun kun snakker lige nu om, at du skal have et job til 20 timer om ugen, så glem det lidt, for hvis der dukker et job op til 15 timer om ugen, kan du jo søge og tage det job. I dag i den nye ordning kan man tage et job til 5 timer om ugen, selvom man ville kunne klare 15 timer om ugen... (det kan man også sige til denne jobkonsulent)

Sidst redigeret af curls; 03-12-2014 kl. 20:19.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2014, 17:38   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Frem for alt...sig aldrig bare NEJ....

Du kan som andre skriver...udtrykke dine tvivl om du vil kunne klare dette...

Senere vil du altid kunne "vise" det på jobbet...

Jeg er dog i tvivl om hvordan det hænger sammen....

Kan du arbejde 15 timer...effektivt...altså kan du arbejde fuldt ud som en rask i 15 timer i det job...

Hvis du feks arbejder lidt langsommere end en rask medarbejder....ja så kan det være derfor at der bliver aftalt 20 timer...

Men kan du arbejde effektivt i alle 15 timer....ja så har jeg svært ved at se hvorfor du skal være der 20 timer...

Det er ganske synd at der findes så mange jobkonsulenter som ikke rigtig fatter hvad der sker når man presser en som arbejde alt det personen kan til at arbejde mere.....

Man skulle jo mene at de må vide at det så går galt på det job...sygemeldinger....osv

Forudsat at du kan arbejde fuldt ud effektivt i de 15 timer.....og jobkonsulenten holder fast i at presse dig op på de 20 timer....og du ikke kan snakke denne til rette....ja så kunne du evt forsøge med en klage til jobcenterchefen....og høre denne om det kan passe at de vil ødelægge dine muligheder med det job...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2014, 10:07   #7
jan kristensen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-12 2014
Indlæg: 4
Styrke: 0
jan kristensen er ny på vejen
Hej jeg syntes godt nok det er svært, i går snakkede jeg med jobkonsulenten og for talte hende jeg havde snakket med arbejdsgiver om at få en måned, så jeg kunne se om jeg kunne holde til det. Det syntes hun ikke om, da jeg allerede var i tvivl, syntes hun ikke der var nogen grund til det.
jan kristensen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2014, 14:01   #8
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Har du anmodet om et fleksjobbevis.
Så du har tingene på plads når der dukker et nyt job op.

Sidst redigeret af Akvamarin; 05-12-2014 kl. 14:37.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2014, 15:28   #9
jan kristensen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-12 2014
Indlæg: 4
Styrke: 0
jan kristensen er ny på vejen
Jeg har spurgt efter et fleksjobbevis, men er lidt bange for efter jeg har set dette, at jeg jager arbejdsgiverne væk i stedet for at til byde mig et job, da der jo kun står det som man ikke kan, og ikke hvad der er relevant for at ansætte mig i fleksjob.
jan kristensen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2014, 15:54   #10
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jan kristensen Se meddelelser
Jeg har spurgt efter et fleksjobbevis, men er lidt bange for efter jeg har set dette, at jeg jager arbejdsgiverne væk i stedet for at til byde mig et job, da der jo kun står det som man ikke kan, og ikke hvad der er relevant for at ansætte mig i fleksjob.
Men alt det du kan skriver du vel i en ansøgning og lægger frem ved jobsamtalen. Beviset er som jeg forstår det de retningslinier der er nødvendigt for at du kan arbejde.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension