K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-10-2013, 18:56   #1
LoneV
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2013
Lokation: Århus
Indlæg: 4
Styrke: 0
LoneV er ny på vejen
Opsigelse af fleksjob ved flytning til anden kommune

Hej,
Jeg er ny her på siden, og jeg står med et problem, som jeg håber, at nogle kan være behjælpelig med.
Jeg er ansat i fleksjob efter gammel ordning.
Min mands arbejdsplads flytter til en anden kommune i 2014.
Han er sikret sit job, men hvis vi bliver boende, hvor vi bor, får han rigtig langt at køre hver dag.
Vi vil gerne flytte til den "nye" kommune - men efter de oplysninger, jeg har kunnet finde, synes jeg, det virker som om, jeg er "stavnsbundet" til mit job.
Jeg forestiller mig, at jeg vil sige mit fleksjob op, og så se om jeg ikke kan finde et andet der, hvor vi kunne tænke os at flytte hen.
Det, jeg har kunnet læse mig frem til (som godt nok alt sammen omhandler "den gamle fleksordning") siger, at hvis jeg siger op, mister jeg retten til ledighedsydelse, kontanthjælp, og skal sågar visiteres helt forfra for at se, om den nye kommune vil acceptere, at jeg er fleksjobber.
Jeg har intet kunne finde om denne problemstilling i den NYE flekslov. Er der mon nogen herinde, der har nogle bud på, hvordan jeg er stillet ?
Mit hoved er lige ved at springe i luften af al den uvished!
Jeg er ikke så god til at formulere mig, så hvis der mangler noget i min beskrivelse, for at mit spørgsmål giver mening, så svarer jeg naturligvis meget gerne på "tillægsspørgsmål".
LoneV er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2013, 19:02   #2
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Hvis du skal ansættes i en ny stilling kommer du på de nye regler, hvilket betyder at arbejdsgiver aflønner dig for de effektive arbejdstimer og resten får du direkte fra kommunen.

Det kan bla. have store konsekvenser hvis du har arrangement i et pensionsselskab, idet der fremover ikke vil blive indbetalt nok til at opretholde den hidtidige dækning.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2013, 19:08   #3
LoneV
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2013
Lokation: Århus
Indlæg: 4
Styrke: 0
LoneV er ny på vejen
Hej,
Tak til Nøgne Tær for svar.
Jeg er godt klar over, at et nyt fleksjob vil blive efter de nye regler.
Det mit spørgsmål går på, er mere om - hvis jeg nu opsiger det job, jeg har nu - mister jeg så retten til ledighedsydelse indtil jeg selv finder et nyt job? Og kan man være sikker på, at når man er visiteret til fleksjob i den kommune, jeg bor nu - følger den bevilling så automatisk med til den nye kommune?
LoneV er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2013, 19:14   #4
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
Hvis du selv siger op og ikke har andet arbejde få du vel karantæne i et vist antal uger,

og så kan du modtage ledighedsydelse tror jeg det hedder, det er ca 15300kr om md.

Sidst redigeret af mand; 27-10-2013 kl. 19:42.
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2013, 19:14   #5
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Det afhænger også af din alder.. hvis du er under 40 skal du vurderes hvert 5 år fremover. Hvis du er 40 år vil din første ansættelse i den nye kommune også kun være omfattet af en femårig fleksgodkendelse, men efter de 5 år kan du så få varig fleksgodkendelse.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2013, 19:16   #6
LoneV
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2013
Lokation: Århus
Indlæg: 4
Styrke: 0
LoneV er ny på vejen
Tak til Mand og Pip !
Jeg fylder 50 "lige om lidt".
Det med karantænen - er det noget, du ved hvor jeg kan finde på skrift?
LoneV er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2013, 19:21   #7
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.808
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Velkommen til..

Kære LoneV

Bliv her på din tråd fremover.

DUKH skriver:

http://www.dukh.dk/netradgivning/fle...til-ny-kommune

Brochure.

http://www.dukh.dk/hjelp-til-selvhje...f/fleksjob.pdf

http://www.lafs.dk/

Hvis du "Googler" https://www.google.dk/#q=ledighedsyd...opsagt+flexjob finder du Ombudsmandens udtalelse om "Ledighedsydelse ved flytning til en anden kommune" men fra 2011 så om det er gældende skal overvåges!

Læs også: http://www.k10.dk/showthread.php?t=24660


Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 27-10-2013 kl. 19:30.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 27-10-2013, 19:26   #8
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
"Modtagere af ledighedsydelse skal fremover have samme sanktion som dagpenge-modtagere, når de er selvforskyldt ledige. Det vil sige, at de fremover får en karan-tæne i tre uger ved selvforskyldt ledighed."

http://bm.dk/~/media/BEM/Files/Dokum...fop%20pdf.ashx
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2013, 19:33   #9
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Se her i lov om en aktiv socialpolitik

Citat:
Stk. 7. Personer, der i forbindelse med flytning til anden kommune opsiger et fleksjob, har ret til ledighedsydelse, hvis betingelserne for udbetaling af ledighedsydelse er opfyldt, jf. stk. 1-3 og § 74 b.

§ 74 b. Det er en forudsætning for udbetaling af ledighedsydelse,

1) at modtageren opfylder betingelserne for at få et fleksjob,

2) at modtageren ikke har et rimeligt tilbud om ansættelse i fleksjob,

3) at modtageren tager imod et rimeligt tilbud efter lov om en aktiv beskæftigelsesindsats eller andre tilbud, der kan forbedre mulighederne for at få et arbejde,
Kilde: https://www.retsinformation.dk/Forms...id=140126#Kap7

Som jeg læser dette så vil du kunne modtage ledighedsydelse i den kommune hvor du flytter hen....endda uden karantæne...grundet at det er en flytning det drejer sig om..

Ovenstående er gældene lov...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2013, 20:03   #10
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af mand Se meddelelser
Hvis du selv siger op og ikke har andet arbejde få du vel karantæne i et vist antal uger,

og så kan du modtage ledighedsydelse tror jeg det hedder, det er ca 15300kr om md.
Det kommer an på årsagen.
Og om kommunen godtager den årsag, det er en individuel vurdering.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension