K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-04-2016, 20:08   #1
Freja 47
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-04 2016
Lokation: Varde
Indlæg: 12
Styrke: 9
Freja 47 er ny på vejen
Akuthjælp til flex aktivering

Jeg er efter et Rehabiliterings møde i Oktober tilkendt Flexjob på 3x2 time ugentligt. Og der skulle være en fridag imellem dagene.
Jeg har mange skånehensyn, bla. Social angst, defor blev der også sagt, det skulle være på en lille arbejdsplads. Jeg har en sovende venstre arm, svær KOL og en del andet.
Nu har kommunens jobkonsulent sagt jeg skal starte i Rema 1000, hvor lederen påpegede der ikke var noget job bagefter ��
Det er så ikke det værste, Rema 1000 har 33 ansatte, masser af kunder. Så det kalder jeg ikke en lille arbejdsplads. Dagene er lagt som tirsdag fra 15.00 -17.00 onsdag 10.00- 12.00 og fredag fra 11.00- 13.00.
Så intet der blev sagt og skrevet ned på mødet er overholdt ����
Jeg har dårligt sovet siden i mandags, kaster op græder, kan overhovedet ikke overskue at skulle møde til det aktivering på tirsdag. Er der nogle der ved hvad jeg kan gøre?? Please. Jeg er kvinde 61 år

Sidst redigeret af Freja 47; 09-04-2016 kl. 20:22. Årsag: P.S. Glemte at skrive at jeg er også erklæret kun 75% effektiv. Og jobkonsulenten anede intet om mig.
Freja 47 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2016, 22:20   #2
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=153996

"Kommunen havde ikke grundlag for at standse udbetalingen af ledighedsydelse, selv om en kvinde afviste at deltage i kommunens tilbud om et særligt kursus rettet mod modtagere af ledighedsydelse.

Kommunens tilbud om kursus var ikke et rimeligt tilbud, da der ikke var taget individuelle hensyn til, at hun led af panikangst og havde en skrøbelig personlighedsstruktur. Ifølge den lægelige dokumentation var kvindens psykiske tilstand blevet forværret tidligere under deltagelse i kursus, som hun generelt var angst for. Udbetalingen af ledighedsydelse skulle derfor genoptages."

Så da de ikke tager hensyn til dit helbred og dine skånebehov, har du ret til at sige fra, og stoppe med at deltage i den praktik.
Det er nok en god idé, hvis du kan få noget læge/behandler til at dokumentere, at du får det værre af den praktik, da de ikke tager hensyn til dig.
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2016, 22:35   #3
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Freja 47 Se meddelelser
Jeg er efter et Rehabiliterings møde i Oktober tilkendt Flexjob på 3x2 time ugentligt. Og der skulle være en fridag imellem dagene.
Jeg har mange skånehensyn, bla. Social angst, defor blev der også sagt, det skulle være på en lille arbejdsplads. Jeg har en sovende venstre arm, svær KOL og en del andet.
Nu har kommunens jobkonsulent sagt jeg skal starte i Rema 1000, hvor lederen påpegede der ikke var noget job bagefter ��
Det er så ikke det værste, Rema 1000 har 33 ansatte, masser af kunder. Så det kalder jeg ikke en lille arbejdsplads. Dagene er lagt som tirsdag fra 15.00 -17.00 onsdag 10.00- 12.00 og fredag fra 11.00- 13.00.
Så intet der blev sagt og skrevet ned på mødet er overholdt ����
Jeg har dårligt sovet siden i mandags, kaster op græder, kan overhovedet ikke overskue at skulle møde til det aktivering på tirsdag. Er der nogle der ved hvad jeg kan gøre?? Please. Jeg er kvinde 61 år
Du må jo sygemelde dig, men i forhold til din fremtidige sag er det bedre at du tager der hen og bryder sammen hvis det er det som sker.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2016, 22:40   #4
Freja 47
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-04 2016
Lokation: Varde
Indlæg: 12
Styrke: 9
Freja 47 er ny på vejen
Tusind tak for dit svar. Vil kontakte min læge på mandag, og min flex vejleder ��
Freja 47 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2016, 12:28   #5
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
+ Gratis konsultation med advokatfoirmaet, Elmer & partnere - eller Bach advokater.
Begge tager sig af urimelige, ulovlige sociale sager.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2016, 12:41   #6
Freja 47
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-04 2016
Lokation: Varde
Indlæg: 12
Styrke: 9
Freja 47 er ny på vejen
Hej mukke

Det er ihvertfald noget jeg stærkt må have i hovedet. Føler mig trukket gennem manegen de sidste 8 år.

Føler efterhånden ikke jeg har overskud til noget som helst 😟 sagsbehandlere lover et og gør noget helt andet. Har slidt med hårdt arbejde det meste af mit liv, og når man ikke kan mere, sparker de bare til en.

Jeg var så naiv at tro, at da jeg fik tilkendt flexjob ville alt blive fint 😡 men det er kun blevet værre. Jeg var ikke nær så stresset i kontanthjælps systemet som jeg er nu.
Tak for din hjælp 😊 jeg er meget glad for at jeg har fundet K10 😊
Freja 47 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2016, 18:11   #7
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Du er da meget velkommen til selv at finde et fleksjob. Svært men du ved, hvad der er bedst for dig. Held og lykke.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2016, 18:31   #8
Freja 47
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-04 2016
Lokation: Varde
Indlæg: 12
Styrke: 9
Freja 47 er ny på vejen
Stampe
Tak �� ja det er jeg jo, men det er så svært at finde 6 timer om ugen, tro mig jeg har prøvet rigtig meget på at finde noget selv �� tilbyder at arbejde på alle tidspunkter og alle ugedage ��
Freja 47 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2016, 13:28   #9
Freja 47
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-04 2016
Lokation: Varde
Indlæg: 12
Styrke: 9
Freja 47 er ny på vejen
Hej alle.

Skrev en mail til min flex konsulent søndag aften, om hvordan det hele hang sammen.

Mandag over middag ringede hun mig op, vi talte om det jeg havde skrevet, og hun kunne godt se mine skåne hensyn ikke var opfyldt.
Men hun måtte tale med sin chef fordi, hun ikke alene ville underkende job konsulenter. ( han var sygemeldt) .
Hun ringede så igen kort tid efter, og sagde jobbet var aflyst, og jeg fik en ny jobkonsulent.
Så jeg er bare så lettet og glad. For første gang føler jeg, at nogle i systemet har lyttet på mig ��
Freja 47 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2016, 13:33   #10
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Freja 47 Se meddelelser
Hej alle.

Skrev en mail til min flex konsulent søndag aften, om hvordan det hele hang sammen.

Mandag over middag ringede hun mig op, vi talte om det jeg havde skrevet, og hun kunne godt se mine skåne hensyn ikke var opfyldt.
Men hun måtte tale med sin chef fordi, hun ikke alene ville underkende job konsulenter. ( han var sygemeldt) .
Hun ringede så igen kort tid efter, og sagde jobbet var aflyst, og jeg fik en ny jobkonsulent.
Så jeg er bare så lettet og glad. For første gang føler jeg, at nogle i systemet har lyttet på mig ��
Hvor er det godt at høre
Vil dog lige anbefale at du skriver en mail til hende du snakkede om, og lige får bekræftet skriftligt, hvad i har aftalt
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension