K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-01-2012, 09:33   #1
imzadi
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2010
Lokation: Horsens
Alder: 42
Indlæg: 26
Styrke: 14
imzadi er ny på vejen
fra arb.prøvning til fleksjob-samme firma?

Hejsa

Jeg fik i november forlænget mine SDP med op til 2x52 uger. Jeg manglede at afslutte noget angstbehandling og så forventede jeg at kunne blive raskmeldt igen. Nu da behandlinger er slut dukker der jo så andre forhindringer op. Jeg bliver nemt stresset over en hverdag med fuldtidsjob og familieliv, jeg har behov for alenetid og jeg kan ikke holde til at blive presset mht. til nye store opgaver i mit job.

NU er mit spørgsmål så om det overhovedet kan lade sig gøre at blive visiteret til fleksjob når jeg er forlænget efter en § som gerne skulle føre til raskmelding? Både egen læge og angstbeh. har jo skrevet at de forventer jeg kan vende tilbage til arbejde efter endt behandling.

Til slut vil jeg høre om det mon er nemmere at få tilkendt fleks hvis man er sikret ansættelse i et firma. Her hvor jeg er i arb.prøvning vil de nemlig gerne ansætte mig.
imzadi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2012, 11:24   #2
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af imzadi Se meddelelser
Hejsa

Jeg fik i november forlænget mine SDP med op til 2x52 uger. Jeg manglede at afslutte noget angstbehandling og så forventede jeg at kunne blive raskmeldt igen. Nu da behandlinger er slut dukker der jo så andre forhindringer op. Jeg bliver nemt stresset over en hverdag med fuldtidsjob og familieliv, jeg har behov for alenetid og jeg kan ikke holde til at blive presset mht. til nye store opgaver i mit job.

NU er mit spørgsmål så om det overhovedet kan lade sig gøre at blive visiteret til fleksjob når jeg er forlænget efter en § som gerne skulle føre til raskmelding? Både egen læge og angstbeh. har jo skrevet at de forventer jeg kan vende tilbage til arbejde efter endt behandling.

Til slut vil jeg høre om det mon er nemmere at få tilkendt fleks hvis man er sikret ansættelse i et firma. Her hvor jeg er i arb.prøvning vil de nemlig gerne ansætte mig.
Ja det kan da lade sig gøre at blive visiteret til fleks selvom man har været forlænget efter den § der skal ende med raskmelding. Det kan jo vise sig, at du ikke får det bedre af behandlingen selvom det er forventet og så skal kommunen jo finde ud af, hvad der så skal ske. Du er ikke automatisk raskmeldt efter udløb af den forlængelse på samme måde som du er med en revalidering fx.

Men hvad siger din arbejdsprøvning? Hvad siger din læge mht fremtiden? Har du skånebehov ud over det du har nævnt? For tvivler på, at det er nok til fleks.....

Jeg skal ikke kunne sige, om det er lettere at få fleks i din kommune, når du har et fleksjob på hånden, men de fleste herinde vil kunne berette om, at det ikke gør en fløjtende fis til forskel.
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fleksjob, iværksætter, eget firma? Whoknows Spørgsmål ang fleksjob 14 14-08-2015 08:10
Fleksjob - jobskifte samme arbejdsplads Sussesol Spørgsmål ang fleksjob 7 27-09-2013 12:40
Påvirker det min sag om fleksjob, hvis min mand starter firma op Sophie Spørgsmål ang fleksjob 1 20-06-2013 19:04
Aktiveret 8 år i samme firma – ny rekord? ekseleven Politik og Samfund 8 26-05-2011 14:51
2 fleksjob på samme tid ? hansen72 Spørgsmål ang fleksjob 15 11-01-2011 10:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension