K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-10-2009, 23:33   #21
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Hvis dine skånebehov har været opfyldt i dine arbejdsprøvninger,
og du ikke har haft megen sygefravær, ser jeg ikke noget grundlag
for at afprøve dig yderligere.

Du skriver at fleksteamet ikke ser dine arbejdsprøvninger ( timeantallet ) som retsvisende.

Hvad begrunder De det med?

Sidst redigeret af Tanja; 31-10-2009 kl. 23:42.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2009, 15:42   #22
Fru Wolle
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2009
Lokation: Horsens
Alder: 44
Indlæg: 15
Styrke: 15
Fru Wolle er ny på vejen
Trold:
Jamen det kan jeg kun give dig ret i, men beskæftigelsesankenævnet har en MEGET lang behandlingstid pt. 8-9 måneder, så til den tid er det jo alligevel for sent. Den klage jeg sendte i juni over afslag på fleks er de ikke engang kommet til endnu

Tanja:
De skriver ingen begrundelse for deres beslutning, kun selve beslutningen. Så det kan jeg ikke svare dig på. Jeg mener jo netop at 14 måneders arbejdsprøvning burde vise et retvisende billede.

Derudover synes jeg det er pinligt fordi det sted som gerne vil ansætte mig, er mit sidste arbejdsprøvnings sted, og de har jo allerede lavet en vurdering af mig efter sidst.
De synes jo det er underligt de skal gøre det igen

Jeg synes også i har ret i at det som fleksteamet beder om jo ikke står nogen steder beskrevet i loven. Det som står omkring praktik omhandler jo netop, som i skriver, forholdene for et ansættelses forhold. Hvor i mod det som jeg er blevet bedt om er et afklaringsforløb uden ansættelsesforhold.

God dag
Fru Wolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2009, 18:48   #23
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
jeg ser nu du har været afprøvet 14 månder det er da helt hen i vjert ,det skal der da klages over og det må jo være en klage over flex afgørelsen da den kun godkender flex og ikk et timetal .... nomalt godkendes flex med x antal timerog hendsyn ,havde de mon smit nogle papir væk midt i afgørelsens time .
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2009, 18:49   #24
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Har du fortalt kommunen om din mulighed for fleksjob?

I disse tider burde De være lykkelige over, at man har et fleksjob ved
hånden.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2009, 22:38   #25
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Fru Wolle, jeg kan ikke huske om du allerede har skrevet om det, er du i en fagforening?

For så var det måske noget de kunne gå ind i.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2009, 23:16   #26
Fru Wolle
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2009
Lokation: Horsens
Alder: 44
Indlæg: 15
Styrke: 15
Fru Wolle er ny på vejen
Hejsa

Ja jeg har fortalt jobcenteret om jobtilbuddet, det reagere de ikke videre på.
Men siger at det kan være at afklaringsforløbet kan foregå i det firma.
Mit problem med det er jo bare, at jeg allerede er afprøvet i det firma, og de har skrevet en vurdering af mig. Synes det er latterligt at bede dem gøre det igen, også over en endnu længere periode end de allerede har set.
Derudover lægger lovgivningen jo ikke op til at man skal afklares i forhold til kommunen, men netop i forhold til arbejdspladsen. Altså afstemme skånehensyn, forventninger osv. Arbejdspladsen kender mig allerede og behøver ikke denne praktik, da de godt ved hvad de går ind til.

Jeg er medlem af en fagforening og dem har jeg naturligvis kontaktet. De kan dog ikke komme med noget nyttigt overhovedet, de synes jeg skal forsøge at forhandle med kommunen, hmm ja det vil jeg også gerne, men forhandling går jo to veje.

Ja er ikke kommet så meget videre kan i nok se. Jeg er kørt fast og kan ikke rigtigt komme med en løsning som kan hjælpe mig. Jeg må vel underlægge mig deres beslutning endnu engang

God aften.
Fru Wolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2009, 00:20   #27
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Nu kan jeg ikke se om du har prøvet med en klage til borgmesteren? det her er da helt hen i vejret hvid du er visiteret til fleks og hvis du har det på skrift så er der ikke noget belæg for at sige til dig at du skal arbejdsprøves igen ...

Hvis jeg var dig så ville jeg for det første slet ikke snakke med jobcenteret men ville derimod stille dem ganske konkrete spørgsmål ang sagen og forlange at få det på skrift ...

Noget i stil med ...


Citat:
Jeg er den (skriv dato ) visiteret til fleksjob dette er jeg blevet efter 7 speciallægeerklæringer, en alm. lægeerklæring og to funktionsevnebeskrivelser og 14 måneders sammenlagt arbejdsprøvning,dog har i oplyst mig om at der stadig er tvivl om mit timeantal..

Efter i har tilkendt mig fleksjob oplyser i mig om at jeg ikke må søge noget fleksjob da i vil have mig ud i en længervarende arbejdsprøvning fordi i ikke er sikker på mit timeantal.

Der ligger masser af dokumentation for at mit timeantal er på 12-14 timer.

Dette timeantal er der fundet frem til efter flere arbejdsprøvninger.

Nu ligger landet sådan at jeg er blevet tilbudt et fleksjob endda et af de steder hvor jeg var i arbejdsprøvning, dette oplyser i mig så om ikke kan blive aktuelt men at i dog måske kan gå med til en arbejdsprøvning på denne virksomhed.

En virksomhed hvor jeg allerede er arbejdsprøvet, en virksomhed som var med til at vudere at jeg kunne arbejde 12-14 timer ..

Jeg har nu henvendt mig til fagforeningen og andre steder og jeg må indrømme at jeg ikke aner hvad det er i har gang i , og heller ikke andre jeg har snakket med har nogen sinde hørt om noget ligende.

Derfor vil jeg gerne have nogle helt klare svar på hvad meningen er med min fleksvisitertering samt hvor i loven i finder belæg for at i kan behandle mig og min sag på den måde i gør ...

Så her kommer der nogen konkrete spørgsmål.

1. Henvis venligst til hvor i loven det fremgår at man kan visitere til fleks og
for derefter at forbyde borgerne at søge fleksjob fordi der skal yderlig
afprøvning til.

2. Oplys venligst efter hvilke paragraffer jeg er visiteret til fleks efter ?

3. Oplys venligst hvad formålet med yderlig arbejds prøvning er ?

Hvis i holder fast i at det er for at finde ud af hvor mit timeantal ligger så oplys mig venligst om hvad det er der gør i min meget omfattende dokumentation at der er tvivl om det timeantal der er fundet frem til .

Jeg ser frem til svar på disse spørgsmål og jeg forventer at få en meget klar besked på hvor i loven det fremgår at man kan bevillige fleks på den måde i har gjort med de betingelser i stiller op for mig.

Jeg skal ligeledes gøre opmærksom på at jeg agter at gå videre med dette her, og at jeg finder det dybt kritisabelt at i en tid med så stor arbejdsløshed inden for fleksområdet forhindre i mig i at tage et fleksjob , med den store risiko at jobbet går til anden side og jeg bliver en i køen af ledige flekser.

Denne skrivelse bedes lægges ind i min sag lige som jeg skal gøre opmærksom på at telefonisk kontakt ikke ønskes og at jeg pr efterdags altid vil have en bisidder med til alle møder.
Jeg kender ikke nok til din sag så du må selv lige rette den til hvis du kan bruge den, men jeg kan da sige så meget at jeg aldrig har hørt om den måde at visitere til fleks på før ...

og jeg håber du stiller dem nogle spørgsmål og at du sætter svarene ind her

og jeg ville helt sikkert klage videre i systemet for den måde der visitere man altså ikke til fleks der må ikke være en gnist af tvivl om arbejdsevnen når man visitere , den eneste grund til at jeg kan se de skal lave de her nummer for er ..

med en arbejdsevne så lille som din vil de være tvunget til at give dig 2/3 del tilskud ..

Har du ikke noget af hele den her historie på skrift fra dem ?

Hvad § er du visiteret til fleks efter (hvis vi har den så er det nemmere at vejlede dig med nogle § er )

Men husk det er ikke altid dig der skal have § viden du kan sagtens stille spørgsmål som her, så har de pligt til at oplyse dig om hvor i loven de forskellige ting står og så kan du se om det passer ... Husk at holde på at de skal svare dig du skal ikke bare følge systemet .. det er ikke ok det de laver
  Besvar med citat
Gammel 04-11-2009, 21:03   #28
Fru Wolle
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2009
Lokation: Horsens
Alder: 44
Indlæg: 15
Styrke: 15
Fru Wolle er ny på vejen
Hej

Jeg er visiteret efter § 69 og 70

Hejdien tusind tak for hjælpen, jeg har stillet nogle af spørgsmålene i en mail i går, og når jeg får svar på dem vil jeg prøve med dem af dine, som jeg mangler svar på.
Synes bare det er frustrerende at blive ved og ved og ved....
Skal nok skrive kommunens svar ind her, håber bare det kan hjælpe at stritte i mod igen, er ved at miste modet

God aften og endnu engang tak for hjælpen

Sidst redigeret af Fru Wolle; 04-11-2009 kl. 21:14.
Fru Wolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2009, 22:04   #29
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Ændrer det noget fra kommunens side, om så du kunne klare 20 timer,
jeg har nemlig været i fleksjob og der var jeg ansat i 20 timer om ugen
og de fik 2/3 del i tiskud til mig, jeg kender også en som arbejder 25 timer
ugentligt i fleksjob og arbejdsgiveren får 2/3 del tilskud til ham, ja, dem
som arbejder 12 timer om ugen får de samme tilskud til.?

Jeg synes også det er en god ide, at bede din sagsbehandler om nogle
paragraffer, hvori der står at de må arbejdsprøve dig for at finde det
rette timeantal når du er visiteret til fleksjob.

Hvis det hele vedbliver at se håbløst ud, så synes jeg du skal starte, der
hvor de gerne vil have dig i fleksjob, så kan du måske få dem til at tale
med sagsbehandleren, fleksteamet om at ansætte dig.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp håber i K10 kloge hovder kan hjælpe (erhversevnetab) Bobbi Spørgsmål ang fleksjob 9 25-09-2012 07:03
Hjælp mig I kloge hoveder madina Spørgsmål ang fleksjob 3 22-12-2010 17:58
Hej I kloge hoveder frupia1 Alt det andet 5 16-02-2010 05:50
Hjælp Søges... Lotus Alt det andet 1 23-12-2009 15:14




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension