K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-07-2009, 02:27   #21
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Vil også lige sige at jeg høre under HK og da jeg gik til dem var beskeden klar ...

Klar dig selv det var som fleksjobber...

Som alm lønmodtager fik jeg nada hjælp ved 3f
andet sted her på K10 kan man læse om min veninde der er ved det faglige hus og hun har fået alt den hjælp hun kunne ønske sig og de har været utrolige gode sparringespartner for hende og har været med ved samtlige møder (og fik bremset kommunens ulovligheder )

Så jeg tror nu ikke at det kommer an på hvilke fagforening det er men i lige så stor grad hvilke afdeling det er i min afdeling af HK virker de godt nok ikke som om de kender meget til fleksjobber og deres vilkår (og da jeg skulle have løn på plads havde de da heller ikke tid til at komme med men sendte en seddel med mindstelønnen inden for området )
  Besvar med citat
Gammel 21-07-2009, 10:36   #22
hr.luko
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2009
Indlæg: 204
Styrke: 15
hr.luko er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
hr. Luko....

Bare for at undgå evt. misforståelser, så er det ledighedsydelse, og ikke fleksydelse.

Fleksydelse svarer til efterløn.

Ledighedsydelse svarer til a-kasse/understøttelse/dagpenge - blot får man ikke så mange penge som raske ledige.

Min kære hustru havde glemt at rette mig :P Jeg skriver altid forkert og mente selvfølgelig ledighedsydelse.
__________________
"Den der ikke håber på at vinde, har allerede tabt" Jose Joaquin Olmedo
hr.luko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2009, 12:39   #23
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
Ja, bliv for Guds skyld i dit forbund. Da jeg i sin tid blev bevilliget revalidering, meldte jeg mig også ud af forbund for at spare penge.

Det var dumt!

Jeg kunne ikke klare revalideringen og stod nu alene mod systemet.
Det var i 2005 og jeg er stadig ikke afklaret og har været på kontanthjælp siden.

Jeg fandt dog for nylig ud af at jeg kunne komme i tilbage i mit gamle forbund, så der har jeg selvfølgelig meldt mig ind.

Det koster næsten ikke noget fordi jeg er på kontanthjælp, så næste omgang bliver med forbundet i ryggen.

Knus Frida
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2009, 12:42   #24
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det er altid værd at blive i sit forbund og har man slet ikke råd så er en gul fagforening bedre end ingen fagforening og mange fagforeninger køre med nedsat takst for flekser og kontanthjælpsmodtagere så undersøg priserne ...
  Besvar med citat
Gammel 22-07-2009, 11:14   #25
Kayel
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2008
Indlæg: 26
Styrke: 16
Kayel er ny på vejen
Wink

Citat:
Oprindeligt indsendt af Huldra Se meddelelser
jeg er vidende om at 3F, har forsøgt at fortælle deres medlemmer at man heller ikke fik ligeså meget i dagpenge hos krifa som hos dem..
Det passer ikke, det eneste 3F har sagt, er at Krifa og Det Faglige Hus har haft forsinkelser i udbetalingerne.
Om det så er pga, a-kasse folkene ikke kan følge med, eller er inkompetente ved jeg ikke...

men jeg tror nu bare det er fordi der var så stor tilstrømning og deres EDB system ikke kunne følge med, og vil mene det er der den hænger, for så da lige sidste dag at Det Faglige Hus i Esbjerg søgte på A-kasse og Faglig medarbejder...

DP satsen er jo fastsat af staten, og ikke den enkelte a-kasse... den hedder altså højest 725 brutto pr. dag!
Kayel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2009, 18:10   #26
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kayel Se meddelelser
Det passer ikke, det eneste 3F har sagt, er at Krifa og Det Faglige Hus har haft forsinkelser i udbetalingerne.
Om det så er pga, a-kasse folkene ikke kan følge med, eller er inkompetente ved jeg ikke...

men jeg tror nu bare det er fordi der var så stor tilstrømning og deres EDB system ikke kunne følge med, og vil mene det er der den hænger, for så da lige sidste dag at Det Faglige Hus i Esbjerg søgte på A-kasse og Faglig medarbejder...

DP satsen er jo fastsat af staten, og ikke den enkelte a-kasse... den hedder altså højest 725 brutto pr. dag!
jo da.. det passer det jeg siger.. men det skal vi ikke lave en stor debat omkring.
min oplevelse er fra en bekendt, som var med i 3f, og den ligger mange år tilbage. og har intet med de nye ting at gøre.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2009, 06:49   #27
Kayel
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2008
Indlæg: 26
Styrke: 16
Kayel er ny på vejen
Cool

nååh ok...

men som én herinde også sagde, er det jo vidt forskelligt fra afdeling til afdeling hvilken service der bliver ydet...

nu bor jeg i sønderjylland, hvor der er rigtig meget ledighed, især pga alle fyringerne fra Linak/Danfoss osv.
Og hernede kan man godt mærke at folk hopper fra 3F, men dem jeg kender der så er hoppet over til Krifa eller DFH, fik problemer med udbetalingerne af deres DP, men det er jo intet at gøre med det faglige aspekt.

Ja, lad os lade det ligge...

men det hele bunder jo i at droppe fagforening (UANSET HVILKEN) så bør det ikke gøres, men A-Kassen, helt sikkert!
Kayel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2009, 11:29   #28
L. Hagenau
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Lokation: Sønderjylland- er der andre herfra
Indlæg: 51
Blog Indlæg: 14
Styrke: 15
L. Hagenau er ny på vejen
Smile beholde fagforening

Hej
Jeg beholdt min fagforening da jeg overgik til flexjob, hvilket jeg er glad for, de har været med som bisidder ved forhandlingerne vedr. dette. Du kan jo ikke stå i fagforening som flexjobber da du istedet skal betale til flexydelse, herfra får du også "understøttelse" hvis du bliver ledig i dit flexjob.
Venter selv på arbejdsprøvning idet jeg har søgt førtidspension, da jeg ikke længere kunne klare mit 4 timers dgl. flexjob pga. sygdom, under dette har jeg også haft kontakt med fagforeningen som har givet gode råd i forbindelse med at jeg også blev opsagt fra mit flexjob pga. sygdom, så behold dem.
L. Hagenau er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan det betale sig at beholde mig, hvis... Mama Spørgsmål ang fleksjob 10 12-11-2012 17:47
Udlændinge kan beholde pensionen Ninja Politik og Samfund 23 16-12-2009 21:47
fagforening JWI Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 05-10-2009 16:17
Fagforening... Kjersti Dit og Dat 6 23-07-2008 15:29
Kørestolsbruger kan beholde sit arbejde curls Politik og Samfund 0 17-01-2008 19:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension