K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-03-2012, 22:28   #21
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af supersus Se meddelelser
Nej det har jeg ikke, men må se om ikke arbejdsprøvningerne viser nok, og at lægekonsulenten går imod lægen.
Kan også være at lægekonsulenten selv foreslår ultralyd, de har jo som bekendt en masse ideer til behandling, smertecentre og hist op og kom her ned. Der må heslt ikke være en sten der ikke er vendt.

Jasch har ret. Lægekonsulenten er ligeglad med progressionsrapporten fra arbejdsprøvningen. Den del er sagsbehandlerens bord. Er hun så i tvivl om noget fra rapporten og fx lægeerklæring, så får hun lægekonsulenten med ind over.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2012, 22:31   #22
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Hmmm, nu bliver jeg s'g* da i tvivl.

Måske har de ment, at de 2 call-funktioner har kunnet forenes, ligge på ryggen og blive ******* mens jeg passer telefon.

Og selvfølgelig blive lønnet for begge "jobs".
Nå.. så er jeg mere rolig .. at du ville blive lønnet for begge jobs

Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2012, 08:35   #23
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ninja Se meddelelser
Kan også være at lægekonsulenten selv foreslår ultralyd, de har jo som bekendt en masse ideer til behandling, smertecentre og hist op og kom her ned. Der må heslt ikke være en sten der ikke er vendt.

Jasch har ret. Lægekonsulenten er ligeglad med progressionsrapporten fra arbejdsprøvningen. Den del er sagsbehandlerens bord. Er hun så i tvivl om noget fra rapporten og fx lægeerklæring, så får hun lægekonsulenten med ind over.....
I 2009, hvor min første sagsbehandler efter en special lægeerklæring og min arbejdsprøvning var klar til at indstille mig til pension, der kom lægekonsulenten retur med "forslag" om erklæring fra egen læge, fra psyk skade stue (hvor jeg var forbi et par dage), fra min psykolog og ikke mindst egen psykiater. Sååå der var langt fra nok i min sag på daværende tidspunkt.

Havde lægekonsulenten ikke gjort opmærksom herpå kan det nok være at pensionsnævnet havde.

Du må se hvad jeres lk siger ikke mindst nu om dage skal alt jo være i orden før indstilling.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2012, 10:42   #24
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af supersus Se meddelelser
Jeg har kun fra egen læge, og jeg har siddet i systemet i 8 år, så de har haft tid nok til at indhente en, og de har aldrig nævnt noget om attest fra anden læge.
ok er godt nok den første sag jeg har set om ansøgning til fleks og kun været hos egen læge. egen læge kan jo ikke gøre noget som helst i forhold til dine problemer.

vi må se hvad lægekonsulenten skriver, så må du tage den derfra

for at kunne få fleks siger man cirka 50 procent nedsat erhvervsevne og absolut ingen behandlingsmuligheder af nogen art.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2012, 13:11   #25
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Enig, der er ikke andet end at vente på lægekonsulentens træk, det kan jo munde ud i hvad som helst....

Personligt ville jeg have fået en henvisning til ultralyd fra min egn læge, så billeder og dokumentation kunne vedlægges sagsakterne. så var det skridt i hvert fald afdækket.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2012, 16:40   #26
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ninja Se meddelelser
Enig, der er ikke andet end at vente på lægekonsulentens træk, det kan jo munde ud i hvad som helst....

Personligt ville jeg have fået en henvisning til ultralyd fra min egn læge, så billeder og dokumentation kunne vedlægges sagsakterne. så var det skridt i hvert fald afdækket.
Ja men diagnosen er jo klar, og de er også nævnt i erklæringen, ueningen består kun i at arbejdsprøvningerne siger ca 15 timer, hvor lægen så åbentbart mener at jeg kan arbejde fuld tid hvis der findes et job hvor jeg kan gå op og ned af gulvet i 8 timer uden at bruge armene. Lægen er udmærket klar over hvor smertefuld mine arme er selv ved lette belastninger.

Så der vil en scanning jo ikke hjælpe.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2012, 16:57   #27
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
overensstemmelse

Jeg er i tvivl - for i min fleks sag var det afgørende for bevillingen. at der var overensstemmelse mellem resultatet af arbejdsprøvningen - og konklusionerne i lægeerklæringerne. Håber det bedste for dig.
Ida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2012, 17:54   #28
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af supersus Se meddelelser
Ja men diagnosen er jo klar, og de er også nævnt i erklæringen, ueningen består kun i at arbejdsprøvningerne siger ca 15 timer, hvor lægen så åbentbart mener at jeg kan arbejde fuld tid hvis der findes et job hvor jeg kan gå op og ned af gulvet i 8 timer uden at bruge armene. Lægen er udmærket klar over hvor smertefuld mine arme er selv ved lette belastninger.

Så der vil en scanning jo ikke hjælpe.
Njaaaa, nu tænker jeg så kridtet længere, så du evt sammen med ultralydscanningen får en lægefagligudtalelse med dig fra en speciallæge, som vægter meget mere end din egen læge....

Hvis din arbejds og/eller funktionsevne skal være nedsat med 50% for at få fleksjobbet, og din egen læge så skriver du kan arbejde 8 timer med rette skånehensyn, så mangler der jo en brik..

Det er mere derfor jeg føler, at du vil stå endnu stærkere, såfremt du får en speciallægeerklæring....

Men som før skrevet, så lad os lige se hvad lægekonsulenten finder ud af, og så tage den der fra.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2012, 18:10   #29
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ninja Se meddelelser
Njaaaa, nu tænker jeg så kridtet længere, så du evt sammen med ultralydscanningen får en lægefagligudtalelse med dig fra en speciallæge, som vægter meget mere end din egen læge....

Hvis din arbejds og/eller funktionsevne skal være nedsat med 50% for at få fleksjobbet, og din egen læge så skriver du kan arbejde 8 timer med rette skånehensyn, så mangler der jo en brik..

Det er mere derfor jeg føler, at du vil stå endnu stærkere, såfremt du får en speciallægeerklæring....

Men som før skrevet, så lad os lige se hvad lægekonsulenten finder ud af, og så tage den der fra.

er helt enig vi må vente og se hvad lægekonsulenten skriver

men sådan som jeg ser sagen, må jeg være ærlig og sige den nok ikke går i gennem til fleks. Når jeg tænke på hvad jeg selv har været med speciallægeerklæringer.
synes det er trist og se der er gået 8 år uden at have været hos en speciallæge
jeg var en gang hos en egen læge før den sendt mig videre i lægesystemet. bare som en sammenligning
det eneste jeg har brugt egen læge er som tovholder på min sag ellers har han netop sendt mig videre i systemet
derfra er jeg henvis fra en læge til en anden og så videre

hvis det havde været mig havde jeg skiftet læge i morgen

Sidst redigeret af MTVRV1; 18-03-2012 kl. 18:14.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2012, 18:19   #30
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Enig, jeg ser det også som syltning fra både læge og sagsbehandlernes side.....

Efter 8 år, BURDE ligge bunker af papirer der beskriver både arbejds - og funktionsevne vurderet af speciallæge - og gerne med billeder der kan understøtte påstanden!

Den side burde egen læge jo have udredt for længst, for at stille sin patient så godt som muligt.

Her for noget tid siden så jeg et program på TV på en engelsk kanal. Den omhandlede en kvinde i fyrrene der manglede begge sine arme efter en ulykke. Hun havde opfostret to dejlige unger, kunne lave mad, strikke, male billeder, køre bil, og havde et fuldtidsjob i et advokatfirma hvor hun skrev breve med tæerne - fik den tanke, at lægen måske havde det samme udsendelse, og derfor skrev som han gjorde
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad vægter mest for politikerne i Danmark ! Indiansummer Politik og Samfund 9 04-09-2013 23:41
Top 20: Her er de mest populære toppolitikere Webmaster K10 Nyheder 0 23-08-2013 15:40
Hvor meget vægter status rapport fra egen læge? ladytass Alt det andet 3 09-08-2013 11:39
Afdrag af gæld til skat eller inkasso. hvad er mest fordelagtig som Førtids Pensionis maja-bell Alt det andet 9 13-10-2011 09:12
mest et spørgsmål til kvinderne:-) nensypigen Alt det andet 25 01-06-2011 15:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension