K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-11-2010, 23:20   #21
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Faro,

Det I får fra forsikringen bliver hverken mere eller mindre når sygedagpengene er stoppet, så hvis I vil "nøjes" med dette og ikke fortsætte sdp. er det jo ok !!

Jeg får selv en hvis % af min tidligere løn i brutto forsikringsudbetaling. I skal dog være opmærksomme på at forsikringen også kan frakende jer deres udbetaling. Derfor bør man fortsætte sin afklaring i det offentlige system, medmindre man kan leve af sine private forsikinger. Min forsikrings udbetaling er efter 3 år stadig kun midlertidig indtil de ser hvad kommunen "siger". Så SDP - Flex eller ftp. det er det optimale som jeg ser det .

EE

Sidst redigeret af Enteneller; 19-11-2010 kl. 23:33.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2010, 23:43   #22
faro
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-11 2010
Lokation: kbh
Alder: 50
Indlæg: 52
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
faro er ny på vejen
hej Enteneller
lige nu betale forsikring fuld løn og det vil de gøre det så længe hun er syg så derfor vil jeg ike komunnen de skal bare hold sig vek fra os forsikring vil jo har lægeattest engang i mellem og det får de så hun er syg og ikke har det så godt de sige ikke noget det er ok med dem det er tryg forsikring de mangle ikke penge så lige nu er det bare min kone som kommer først og håber hun kommer over der her og kan starte på arbejde igen men da gå nok langtid det sige lægene så dem må vi jo tro på ha en god aften

Sidst redigeret af faro; 19-11-2010 kl. 23:45.
faro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2010, 00:00   #23
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Hej EntenEller og faro!

@faro: Ja vi håber din kone får det godt igen! Lige nu er det svært at komme igennem savn af jeres 13-årige dreng, som I mistede. Det måtte ikke ske!

Godt du og din kone har hinanden - og at I har 2 drenge, som har det godt! Pas på hinanden!

Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Faro - min historie er vand i forhold til jeres - men alt desto mere kan jeg kun bede jer om at kæmpe for at din kone beholder sine sygedagpenge. Kommer hun på kontanthjælp eller "får lov" til at søge dette, ser man på hvad I ejer hvad du tjener osv. osv. og selvom du siger at dette ikke affekter dig, så kan I alle gå psykisk ned herover.

Ja!

Jeg er dog meget glad for at høre at din kone både går til psykolog og psykiater, så skal vi kun se om der kan gøre noget ved sygedagpengene.

Ja!

Katharina, grunden til at jeg ikke peger på §27 stk. 4 er fordi at enhver læge, psykolog og psykiater vil sige at Faros kone ikke kan arbejdsprøves og derved heller ikke "fortsættes" mod evt. fleksjob eller pension. Kan du se hvad jeg mener.

@EE og faro: Ja - det forstår jeg godt! Det er et dilemma!

Jeg røg selv ud af sdp. i 2007, da en psykiater skrev at jeg pga. mit helbred ikke måtte arbejdsprøves.


@EE: Man kunne også have vurderet, at frarådet arbjdsprøvning betød, du skulle have førtidspenison - ikke fleksjob. At det skulle betyde, du var henvist til kontanthjælp - som du dog ikke kunne få p.g.a. løbende TAE - det går imod Helsingørdommen for mig!

@faro: Det er rigtigt hvad EE siger. at når psykiater fraråder arbejdsprøvning må man ikke arbejdsprøves.

Bed om en sådan udtalelse fra psykiater, som I har kontakt med. Og bed om udtalelse fra psykiater om vurdering om din kone vurderes at have varige skånebehov, så vil sygedagpenge kunne forlænges efter § 27 stk. 4 m.h.p. afklaring af fleksjob eller førtidspension.


Men det er jo vigtigt at på pointeret det rigtige pkt. for Faro´es videre behandling af sin sag.

@EE og faro: Her har vi brug for dygtige lægers beskrivelser og vurderinger - ud fra viden og erfaringer - formuleret i udtalelser og lægeerklæringer! Det er afgørende, hvad lægerne beskriver og vurderer.

Faro har du en tæt på jer, som I evt. ønsker som bisidder ? Godt at du bliver på din tråd.

Enig! Det er vigtigt!

OBS: Har din kone allerede fået lavet en psykiatrisk special lægeerklæring i deres TAE forsikring ? Jeg syntes at Katharina henviser hertil ?

@faro: Det er mig, der forestiller mig, din kone har fået lavet en psykiatrisk speciallægeerklæring til forsikringsselskab som dokumentation for langvarig krisereaktion efter I mistede jeres dreng. Den kan også gives til kommunen m.h.p. forlængelse af sygedagpenge.
@faro: Hils din kone og jeres 2 drenge og giv dem knus!

Sidst redigeret af Katharina; 20-11-2010 kl. 03:03.
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2010, 00:25   #24
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Kære Faro.
Det gør mig rigtig meget ondt, at I har mistet jeres elskede søn.

Det er godt at I får psykologisk hjælp af al art.

Jeg kan anbefale at I også måske får kontakt med andre forældre som har mistet. og skriver eller taler med andre. Sådan en kæmpe smerte, sorg og tab tager lang tid at komme igennem. komme over det gør vi aldrig. men man kan lære med tiden at leve med det. især fordi vi skal og fordi vi har andre børn som holder os oppe og hvor vi kan aflevere den kærlighed som bliver hjemløs.. det er ikke kun for en tid, det er altid og resten af livet.
For mig har det været godt at skrive om min sorg. og lave en mindeside på www.mindet.dk derigennem har jeg mødt ligesindede. og netop ligesindede er det som hjælper rigtig godt, om det så er pga tab af barn eller som herinde tab af helbred.

jeg tænker også om din kone evt har fået piskesmæld ved ulykken, syntes du skrev om smerter og sådan.

Jeg sender jer rigtig mange varme tanker,
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2010, 04:56   #25
faro
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-11 2010
Lokation: kbh
Alder: 50
Indlæg: 52
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
faro er ny på vejen
tak for jeres svar

Huldra

hun har måske fået en piskesmæk hun skal til mr-scanning snart jeg tro hun har det da det gøre ondt og mange smerte så jeg håber det ikke og ønske hun kan start på sin job igen så vi kan får hver dagen tilbage det bliver nok svært men håber det knus
faro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2010, 13:50   #26
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Kære Faro..

Hverdagen skal nok komme tilbage, men den bliver aldrig som før. Det tager lang tid, at acceptere de nye vilkår, at lære at leve med savnet, men en dag bliver der plads til flere af de gode minder I har om og med jeres søn, I vil altid have ham med I jeres tanker. de første år er de sværeste,
Sender mange tanker til jer.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2010, 17:44   #27
faro
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-11 2010
Lokation: kbh
Alder: 50
Indlæg: 52
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
faro er ny på vejen
hhej huldra tak hvor din savr
jeg ved det godt at vi komme til at glem ham og skal lev med det rasten af livet det er hårdt meget for min kone hun kan bare ikke klar det håber en dag hun får det godt igen det er svært for hende og da er nogen som aldrig kommer over det og bliver rasten af livet så det håber jeg ikke hun gøre og ønske ikke at nogen skal mistet sin søn på den måde det er hårdt ha en god aften knus her fra
faro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2011, 11:03   #28
faro
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-11 2010
Lokation: kbh
Alder: 50
Indlæg: 52
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
faro er ny på vejen
hej til jeg alle nu har jeg fået et brev fra kommunen at de har stoppet sygedagpenge fordi hun fik en tid sidste uge og hun kunne ikke da hun var syg jeg vi skrev en mail til hende om det at hun ikke rigtig var klar lige nu og om vi skulle hente en læge att. men det fik vi ikke noget om hun skrev ikke tilbage nu har hun sendt det brev hvor de stoppe sygepenge hvad skal jeg gøre nu de tro ikke hun er syg spykisk men hun er i behandling hos spykiatrisk med medicin hun har det ikke godt idag og meget nede og ked og bange hun har haft sammen job siden 1996 og arbejde hver dag uden problem med kan ikke lige nu efter den ulykke så det er meget svært og hårdt for os lige nu skal jeg skriv en klage eller hvad!!!!!!!!! håber i kan hjælpe mig vi skal på spykiatrisk center igen her næste uge
__________________
Førtidspensionist pr 01.05.2005
faro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2011, 12:08   #29
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Faro,

Du skal under alle omstændigheder klage og dette skal være inde for klagefristen som vidst nok er 4 uger fra sygedagpenge stoppet hvis det altså er de hele 52 uger dine kone har været på sygedagpenge. Dog er jeg i tvivl om de 52 uger er gået eller om de "blot" truer med stop da hun udeblev fra mødet ?

Hvis de 52 uger endnu ikke er gået kan det være muligt at de genoptager sygedagpengene, men du skal så absolut klage. Du burde have modtaget en varsling om stop og kan således klage i henhold dertil. Du må jo skrive at du skrev en mail til hendes sbér om at hun var ude af stand til at komme til mødet osv.

Husk endelig at sygedagpenge ikke gives "blot" fordi man er syg, men gives idet man også skal medvirke til afklaring af ens arbejdsmæssige og helbredsmæssige tilstand. Jeg ved godt at helbreddet ikke altid tillader dette, men så er det vigtigt at få kommunikeret med sagsbehandleren om et nyt møde og den videre behandling af ens sag for at beholde ydelsen.

Har I overvejet om din kone evt. burde kunne få opstartet en førtidspensions sag via kommunen ? Dette helst i forbindelse med hendes sygedagpenge, såfremt disse genoptages. Umiddelbart virker det ikke som om din kone vil kunne klare hverken ordinært eller fleksjob, så en afklaring mod førtidspension var måske mest hensigstmæssigt ? Har I talt med psykiatrisk center eller din kones læger/psykiatere herom. Hvad siger de og hvad siger hendes sagsbehandler generelt ? Førtidspension er bl.a en af de 7 forlængelsesmuligheder (efter de første 52 uger) under sygedagpengeloven. Denne kan du se refereret på forsidens af K10 under sygedagpengestop http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop.

Held og lykke skriv igen hvis du er i tvivl, men sørg i første omgang at klage over det nuværende stop som vi håber kun er midlertidigt, dernæst skal I til at se på forlængelsesmulighederne således at din kone kan få afklaret sin fremtid på sdp.

EE

Sidst redigeret af Enteneller; 17-01-2011 kl. 12:10.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2011, 17:30   #30
faro
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-11 2010
Lokation: kbh
Alder: 50
Indlæg: 52
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
faro er ny på vejen
hej Enteneller tak hvor din savr
det er ikke gået 52uge i nu hun har fået sygepenge nu i 48uge så fire uger til de 52 hun var syg på den dag og jeg skrev mail til hende sp men huner bare ligeglad mig os og sige det er slut jeg vil klage over det hun skal til mr-scanning den 24 så må vi se hvorfor hun har så mange smerte og hoved pinde efter den ulykke og sp har jeg skrevet til at vi skal til en mr-scanning og ikke kan får den 24 da de ikke har tid før det er hun ligegled med sige hun jeg spøge hende en ny tid næste uge hvor vi har varet der ude og det kan vi ikke fordi hun sige vi ikke har nået med dem mere at gøre kan det være rigtig !!!!! hun er lang ude i min øjne så jeg er sur på dem nu men først skal min kone blive rask det er hende som kommer først så jeg klage næste uge med de nye lægastatus så sende jeg det helle ind til dem og så må vi se hvad de sige til det
__________________
Førtidspensionist pr 01.05.2005
faro er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
sygedagpenge, raskmeldt - sygedagpenge igen? lomus Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 20-02-2012 01:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension