K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-01-2012, 22:46   #11
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Jeg ansøger om fleks.
Min seneste ordinære beskæftigelse var på deltid (16 timer/uge for 4 år siden).
Har været i revalidering, hvor slutmålet skulle være 20 timer (nåede ikke op på 20 timer, inden reva blev stoppet).
Hvis jeg bliver tilkendt fleksjob, vil det så være på fuld tid i forhold til aflønning?

mit bud er det bliver på deltid, fordi du er kommet ind i systemet med deltid.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2012, 23:19   #12
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
Jeg ansøger om fleks.
Min seneste ordinære beskæftigelse var på deltid (16 timer/uge for 4 år siden).
Har været i revalidering, hvor slutmålet skulle være 20 timer (nåede ikke op på 20 timer, inden reva blev stoppet).
Hvis jeg bliver tilkendt fleksjob, vil det så være på fuld tid i forhold til aflønning?

mit bud er det bliver på deltid, fordi du er kommet ind i systemet med deltid.
Men hvordan vil det så blive aflønnet? Hvis jeg nu kan arbejde 12 timer om ugen i fleksjob, vil jeg så få løn som en deltidstilling på 20 timer?
(jeg undskylder lige på forhånd, hvis det er et dumt spørgsmål)
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2012, 23:58   #13
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Mumrik....

Tror næppe selv på at nogen ville være deltidsfleksjobber på kun 16 timer....

Der bør være kunne være økonomi til at kunne klare sig.

Der findes en principafgørelse. N-12-08 på ast.dk

Her står bla.:

Anøgers lidelse i form af slidgigt, som var grundlag for visitation til fleksjob, var også årsag til ansøgers nedsatte arbejdstid forud for sygemeldingen.

Beskæftigelsesudvalget vurderede, at ansøger i tilstrækkelig grad havde godtgjort, at deltidsbeskæftigelsen havde været begrundet i forhold, der også var årsag til visitationen til fleksjob.

Udvalget lagde vægt på, at ansøger havde været tilknyttet arbejdsmarkedet på fuld tid inden for butiksfaget i en længere årrække forud for sygemeldingen, og at der ikke var oplyst andre årsager til nedsat arbejdstid end slidgigt.

Udvalget lagde også vægt på, at det i lægeerklæring i 2005 var oplyst, at ansøger gennem de senere år havde været tiltagende generet af polyartrose (slidgigt i flere led), og at der ikke var oplyst andre helbredsmæssige klager.


Og afgørelsen blev til at:

Ansøger havde ret til tilbud om fleksjob på fuld tid.

Ansøger var på grund af slidgigt på eget initiativ gået på deltid et par år før ansøgningen om fleksjob. Ansøger havde godtgjort, at deltidsbeskæftigelsen var begrundet i de samme forhold, som var årsag til visitation til fleksjob.


Måske deltidsfleksjobbere her på K10 lige kan komme frem og hjælpe lidt til, hvordan det gik i deres sag...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2012, 00:05   #14
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Mumrik....

Tror næppe selv på at nogen ville være deltidsfleksjobber på kun 16 timer....

Der bør være kunne være økonomi til at kunne klare sig.

Der findes en principafgørelse. N-12-08 på ast.dk

Her står bla.:

Anøgers lidelse i form af slidgigt, som var grundlag for visitation til fleksjob, var også årsag til ansøgers nedsatte arbejdstid forud for sygemeldingen.

Beskæftigelsesudvalget vurderede, at ansøger i tilstrækkelig grad havde godtgjort, at deltidsbeskæftigelsen havde været begrundet i forhold, der også var årsag til visitationen til fleksjob.

Udvalget lagde vægt på, at ansøger havde været tilknyttet arbejdsmarkedet på fuld tid inden for butiksfaget i en længere årrække forud for sygemeldingen, og at der ikke var oplyst andre årsager til nedsat arbejdstid end slidgigt.

Udvalget lagde også vægt på, at det i lægeerklæring i 2005 var oplyst, at ansøger gennem de senere år havde været tiltagende generet af polyartrose (slidgigt i flere led), og at der ikke var oplyst andre helbredsmæssige klager.


Og afgørelsen blev til at:

Ansøger havde ret til tilbud om fleksjob på fuld tid.

Ansøger var på grund af slidgigt på eget initiativ gået på deltid et par år før ansøgningen om fleksjob. Ansøger havde godtgjort, at deltidsbeskæftigelsen var begrundet i de samme forhold, som var årsag til visitation til fleksjob.


Måske deltidsfleksjobbere her på K10 lige kan komme frem og hjælpe lidt til, hvordan det gik i deres sag...
Interessant Curls, tak!

Årsagen til at jeg gik ned i tid, var også helbredsmæssige. Jeg ville sige mit job op, men "måtte" ikke for min chef, og der blev så lavet en stilling til mig på 16 timer om ugen. Så som jeg læser ovenstående, så må jeg vel være "berettiget" til et fuldtids fleksjob med de antal timer, jeg nu kan komme op på.

Men men men der er stadig lang vej til fleksgodkendelse, min sag er p.t. i BAN.
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2012, 00:10   #15
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mumrik Se meddelelser
Interessant Curls, tak!

Årsagen til at jeg gik ned i tid, var også helbredsmæssige. Jeg ville sige mit job op, men "måtte" ikke for min chef, og der blev så lavet en stilling til mig på 16 timer om ugen. Så som jeg læser ovenstående, så må jeg vel være "berettiget" til et fuldtids fleksjob med de antal timer, jeg nu kan komme op på.

Men men men der er stadig lang vej til fleksgodkendelse, min sag er p.t. i BAN.
Der er også den her:

Principafgørelse nr. 149-11 - afgjort i juni 2011, så den er ret ny.. Rigtig god....

Afgørelsen blev:

Ved ansøgning om visitation til fleksjob skulle kommunen vurdere nedsættelsen af ansøgerens arbejdsevne i forhold til normalt fuldtidsarbejde (37 timer), uanset at ansøgeren arbejdede mindre end fuldtid forud for ansøgningen om fleksjob.


Der nævnes sidst i den at:

....arbejdsevnen vurderes i forhold til varetagelse af normalt fuldtidsarbejde (37 timer), uanset at pågældende ikke tidligere har været fuldtidsbeskæftiget. Dette henset til, at der ikke i lovgivningen er fastsat særlige regler om vurderingsgrundlaget.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2012, 00:13   #16
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Der er også den her:

Principafgørelse nr. 149-11 - afgjort i juni 2011, så den er ret ny.. Rigtig god....

Afgørelsen blev:

Ved ansøgning om visitation til fleksjob skulle kommunen vurdere nedsættelsen af ansøgerens arbejdsevne i forhold til normalt fuldtidsarbejde (37 timer), uanset at ansøgeren arbejdede mindre end fuldtid forud for ansøgningen om fleksjob.


Der nævnes sidst i den at:

....arbejdsevnen vurderes i forhold til varetagelse af normalt fuldtidsarbejde (37 timer), uanset at pågældende ikke tidligere har været fuldtidsbeskæftiget. Dette henset til, at der ikke i lovgivningen er fastsat særlige regler om vurderingsgrundlaget.
Super - mange tak
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2012, 09:01   #17
dutzie
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2011
Indlæg: 5
Styrke: 0
dutzie er ny på vejen
flex på deltid

jeg har siden 2007 været i forskellige afprøvninger, i 2009 blev jeg tvunget op på fuld tid i 4 uger for at kunne bibeholde mine fulde dagpenge. Der så sket flg siden. jeg har fået stillet dianogsen adhd, samt har lige været hos en specialæge i psykologi, og hun anbefaler max 15 timer pr. uge. samt stiller 3 andre diagnoser.

Kan jobcentret virkelig trumfe igennem at jeg skal på deltids flex og ikke fuldtid ??
dutzie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2012, 10:54   #18
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mumrik Se meddelelser
Men hvordan vil det så blive aflønnet? Hvis jeg nu kan arbejde 12 timer om ugen i fleksjob, vil jeg så få løn som en deltidstilling på 20 timer?
(jeg undskylder lige på forhånd, hvis det er et dumt spørgsmål)
Ingen spørgsmål er dumme, men vores svar engang imellem.... måske

Du vil få løn for 25 timer, vil jeg tro... men jeg er ikke sikker...

Sidst redigeret af Te-pigen; 28-01-2012 kl. 11:48.
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2012, 11:13   #19
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Der findes en principafgørelse. N-12-08 på ast.dk

Her står bla.:

Anøgers lidelse i form af slidgigt, som var grundlag for visitation til fleksjob, var også årsag til ansøgers nedsatte arbejdstid forud for sygemeldingen.

Beskæftigelsesudvalget vurderede, at ansøger i tilstrækkelig grad havde godtgjort, at deltidsbeskæftigelsen havde været begrundet i forhold, der også var årsag til visitationen til fleksjob.

Udvalget lagde vægt på, at ansøger havde været tilknyttet arbejdsmarkedet på fuld tid inden for butiksfaget i en længere årrække forud for sygemeldingen, og at der ikke var oplyst andre årsager til nedsat arbejdstid end slidgigt.

Udvalget lagde også vægt på, at det i lægeerklæring i 2005 var oplyst, at ansøger gennem de senere år havde været tiltagende generet af polyartrose (slidgigt i flere led), og at der ikke var oplyst andre helbredsmæssige klager.


Og afgørelsen blev til at:

Ansøger havde ret til tilbud om fleksjob på fuld tid.

Ansøger var på grund af slidgigt på eget initiativ gået på deltid et par år før ansøgningen om fleksjob. Ansøger havde godtgjort, at deltidsbeskæftigelsen var begrundet i de samme forhold, som var årsag til visitation til fleksjob.


Måske deltidsfleksjobbere her på K10 lige kan komme frem og hjælpe lidt til, hvordan det gik i deres sag...
Det er jo netop det jeg har skrevet i mit 1. svar på side 1, HVIS man kan bevise at man har arbejdet deltid pga. helbredet så har man ret til 37 timer lønudbetaling i fleksjob.
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2012, 11:16   #20
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Der er også den her:

Principafgørelse nr. 149-11 - afgjort i juni 2011, så den er ret ny.. Rigtig god....

Afgørelsen blev:

Ved ansøgning om visitation til fleksjob skulle kommunen vurdere nedsættelsen af ansøgerens arbejdsevne i forhold til normalt fuldtidsarbejde (37 timer), uanset at ansøgeren arbejdede mindre end fuldtid forud for ansøgningen om fleksjob.


Der nævnes sidst i den at:

....arbejdsevnen vurderes i forhold til varetagelse af normalt fuldtidsarbejde (37 timer), uanset at pågældende ikke tidligere har været fuldtidsbeskæftiget. Dette henset til, at der ikke i lovgivningen er fastsat særlige regler om vurderingsgrundlaget.
JA ALLE bliver vurderet i forhold til 37 timer, det gjorde jeg også, men det har ikke indflydelse på lønudbetalings timerne, hvis du var deltidsansat inden sygemeldingen, DET ER KUN HVIS MAN KAN BEVISE AT DET VAR AF HELBREDSMEÆSSIGE ÅRSAGER, OG DET SKAL SÅ VÆRE DE SAMME SOM BLIVER ÅRSAG TIL EVT. FLEKSJOB
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Findes der regler for timelægningen af flex? keheii Spørgsmål ang fleksjob 18 01-10-2013 16:12
Fuldtidsindtægt på deltid, deltids sygedagpenge Grethe55 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 17 15-05-2012 09:05
Findes der en mellemting mellem flex og pension? YingYang Spørgsmål ang fleksjob 11 05-05-2012 07:25
kan deltids privat hjemme hjælper søge flexjob adam Manglen på Fleksjob 2 03-12-2008 00:05
feriepenge / deltids syg engelkes Spørgsmål ang fleksjob 3 26-01-2006 09:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension