K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-07-2013, 14:51   #11
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg kan ikke finde noget hvor der står hvor mange jobs man skal søge som flekser...kun at man skal være aktiv jobsøgende...

Der står bare at kommunen skal følge op på om flekseren er aktiv jobsøgende....men ikke hvad det indebærer...eller hvor mange jobs man skal søge...

Hvis der ikke står nogen steder...hvor mange jobs man skal søge for at være aktiv søgende....ja så er det vel et skøn kommunen skal foretage....om man er det....

Hvis nogen falder over et sted hvor der står hvor mange jobs man skal søge for at være aktiv søgende...så må de godt lægge et link her...og vi taler om love, bekendtgørelser, vejledninger osv....ikke hvad den enkelte jobkonsulent eller sagsbehandler siger...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2013, 16:24   #12
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Hold da op, hvor er der forskel på kommuner/ jobcentre. Jeg bor i en kommune, hvor der ingen krav er om hvor mange job jeg søger (før forværring af skade - er ikke jobsøgende længere) og jeg skulle ikke aflægge dokumentation på hvad jeg havde søgt. Hver 3. mdr blev jeg indkaldt til samtale, hvor jobkonsulenten fortalte om hvilke job hun kendte til og evt. efter uddannelse der var en mulighed.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2013, 17:26   #13
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Jeg mener at have set formuleringen...et passende antal jobs.

Jeg mener også det må være på sin plads at en fleksjobber kun skal søge jobs som de er kapable til... det er vel et skånehensyn i sig selv.

Jeg har fået oplyst at jeg næsten søgte for mange jobs i forhold til hvad jsv ville bede nogen om.
Men nu var den aktivitet også afstedkommet pga. min grundlidelse som er manier, så det var på ingen måde sundt for mig.

Sidst redigeret af Nøgne tær; 20-07-2013 kl. 17:29.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2013, 17:41   #14
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Jeg kan ikke finde noget hvor der står hvor mange jobs man skal søge som flekser...kun at man skal være aktiv jobsøgende...

Der står bare at kommunen skal følge op på om flekseren er aktiv jobsøgende....men ikke hvad det indebærer...eller hvor mange jobs man skal søge...

Hvis der ikke står nogen steder...hvor mange jobs man skal søge for at være aktiv søgende....ja så er det vel et skøn kommunen skal foretage....om man er det....

Hvis nogen falder over et sted hvor der står hvor mange jobs man skal søge for at være aktiv søgende...så må de godt lægge et link her...og vi taler om love, bekendtgørelser, vejledninger osv....ikke hvad den enkelte jobkonsulent eller sagsbehandler siger...
Reglen om et bestemt antal job er ophævet. Den er simpelhen taget ud af loven. Lige på det punkt sidestilles ledige fleksere med ordinære ledige i en A-kasse.

Det nærmeste jeg har fundet er et scannet notat hvoraf det fremgår.

Se punkt 3 omhandlende § 29 stk 3 i dette LINK lidt nede ;-)

Sidst redigeret af mik16; 20-07-2013 kl. 17:47.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2013, 18:07   #15
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Der findes IKKE noget bestemt antal, hvorfor man heller ikke kan finde noget i lovgivningen om det....

De fleste steder står det beskrevet sådan her...

Sådan er reglerne for at være aktivt jobsøgende

Din jobsøgning skal være realistisk. Det betyder bl.a., at du skal være i stand til at varetage de job, du søger, at du skal stå til rådighed for arbejde, som du kan bestride, og at du skal gøre, hvad du kan for at komme i arbejde.
Du skal søge job, hver uge du er ledig. Der er ikke et fast krav om antal, men som udgangspunkt skal du søge alle de job, du er i stand til at varetage. MA anbefaler, at du søger flere job hver uge.

http://www.ma-kasse.dk/ma-guiden/aktivt-jobsogende/


Det er den samme smøre man kan finde i folderne i Jobcenter København og Nyropsgade, omkring det at være aktiv jobsøgende. Synes ikke der er forskel på, om det er fremgangsmåden for jobcentre/kommuner, foreninger eller andre. Muligvis fordi reglerne er ens for alle aktive jobsøgende??

Men nej, der er ikke lovkrav om et bestemt antal ansøgninger. Mener det blev ophævet efter at Claus Hjort kammede over i sin iver for at folk skulle skrive uopfordrede ansøgninger i døgndrift.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2013, 18:25   #16
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Måske man skulle søge sig et fleksjob som "uopfordrede fleksjobsansøgningers læser" i en større virksomhed... der må være brug for det !
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2013, 18:29   #17
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Måske man skulle søge sig et fleksjob som "uopfordrede fleksjobsansøgningers læser" i en større virksomhed... der må være brug for det !
Næ for det har de et computerprogram som kan sorterer i ansøgningerne. Carlsberg har jo investeret i dette program
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2013, 18:34   #18
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
JA, den gang Hjorten sad ved roret, bad arbejdsgiverne pænt om, om de ikke godt kunne stoppe med at skrive uopfordrede ansøgninger....de kunne simpelthen ikke magte alle de henvendelser.

De fleste var jo den gang på kursus hos de private aktører hvor de fik en lokal telefonbog stukket i hånden til at finde adresser på virksomheder, når de skulle lære at skrive uopfordrede ansøgninger...

Folk sad jo med store mapper med ansøgninger de havde skrevet. De SKULLE søge, og startede vel bare for en ende af......
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2013, 18:38   #19
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
JA, den gang Hjorten sad ved roret, bad arbejdsgiverne pænt om, om de ikke godt kunne stoppe med at skrive uopfordrede ansøgninger....de kunne simpelthen ikke magte alle de henvendelser.

De fleste var jo den gang på kursus hos de private aktører hvor de fik en lokal telefonbog stukket i hånden til at finde adresser på virksomheder, når de skulle lære at skrive uopfordrede ansøgninger...

Folk sad jo med store mapper med ansøgninger de havde skrevet. De SKULLE søge, og startede vel bare for en ende af......
Måske mangler der et sted hvor alle disse ubrugelige ansøgninger kan uploades. Så kunne de frit downloades og benyttes igen..
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2013, 18:44   #20
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, det talte de faktisk også om den gang
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvordan skal jeg søge kommunen om flex mut Spørgsmål ang fleksjob 7 30-08-2013 09:32
Ny Bruger- Skal søge flex..Hvordan??? Anja-10 Spørgsmål ang fleksjob 7 03-08-2011 16:40
Hvor mange arbejdsprøvninger skal der til?? hboegelund Spørgsmål ang fleksjob 52 15-06-2011 21:36
Hvor mange jobs skal jeg søge? Mitte Spørgsmål ang fleksjob 1 16-02-2011 10:32
Hvor mange penge skal man have til sig selv? Helenevind Alt det andet 18 07-12-2009 16:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension