K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-08-2012, 22:34   #11
kiwimor
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2011
Lokation: herlev
Indlæg: 108
Styrke: 13
kiwimor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af søsser98 Se meddelelser
Jo men du skal arbejde alle 15 timer 100 % (hvilket andre ansatte jo ikke gør)
så du kan sagtens være der 15 timer og arbejdsgiver kun vælger at betale dig for 5-7 timer

så med de nye regler skal man nok som flex regne med at man får KUN ca de 16.500 kr før skat og altså i realiteten går ned i løn idet der så skal betaler Am bidrag og skat og boligsikring falder væk ligesom § 34 så der blir ikke den store fordel ved at få et flexjob længere det er bare en ny opfindelse de har lavet for at trykke lønnen
øvøv syns bare det her bliver værre og værre .. så må man sku håbe man finder en flink arbgiver ??
kiwimor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2012, 22:43   #12
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af kiwimor Se meddelelser
øvøv syns bare det her bliver værre og værre .. så må man sku håbe man finder en flink arbgiver ??
ja det må vi håbe -men virksomheds ejere er jo ikke sådan nogen der gir ved dørerne de har kun et i mente overskud i deres forretning ,så kan de få nogle flexer 15 timer og aflønne for mindre så jubler de og bruger lovgivningen fuldt ud så er bange for at vi vil se en masse skrivning omkring dette herinde efter 1 januar 2013
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2012, 22:53   #13
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Ja

det er noget rigtigt skidt de har lagt i bageovenen til os.

Havde den der "kloge" regering bare udeladt det med de effektive timer..som de jo ikke selv kan give helt klare forklaringer på hvordan de skal regnes ud.

Så ville det groft udnyttelses hul ( som det helt sikkert vil blive ) være lukket.
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2012, 22:58   #14
Tob
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2011
Alder: 38
Indlæg: 149
Styrke: 13
Tob er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af kiwimor Se meddelelser
nåede også lige at redigere i det .. jo 10 timer ugentlig giver 5120 om md

det var tob der skrev at man fik 16500 af kommunen . og så trækker de ca 300 kr for hver 1000 kr du tjener .. dvs i mit vedkommende ca 1500 kr ud af de 5120 jeg for fra arbejdet

så det bliver en md løn på 20.120 kr ?? det er sådan jeg forstår det ?
Ja det ser meget realistisk ud. Derudover kommer der jo så også lidt feriepenge og pension som er medregnet hvis man kigger i eksemplerne fra finansministeriet (for at få tallene til at se bedre ud går jeg ud fra).

Hvor mange timer arbejdsgiveren vil betale for er jo nok helt op til den enkelte arbejdsgiver samvittighed. Nogen sætter jo mere pris på deres ansatte end andre.
Tob er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2012, 23:02   #15
kiwimor
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2011
Lokation: herlev
Indlæg: 108
Styrke: 13
kiwimor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tob Se meddelelser
Ja det ser meget realistisk ud. Derudover kommer der jo så også lidt feriepenge og pension som er medregnet hvis man kigger i eksemplerne fra finansministeriet (for at få tallene til at se bedre ud går jeg ud fra).

Hvor mange timer arbejdsgiveren vil betale for er jo nok helt op til den enkelte arbejdsgiver samvittighed. Nogen sætter jo mere pris på deres ansatte end andre.
men har så regnet mig frem til at hvis je bliver godkendt til 15 timer så vil jeg få lidt over 23000 (selvfølgelig hvis det er en sød arbgiver)og han ikke trækker nogle timer fra.. men det er jo mere end en ny udd sosuhjælper for for 37 timer? de for kun lidt over 21000 ca ? kan det virkelig passe ?

men tak tob fordi der endelig var en som kunne skære det ud i pap for mig hehe for først nu jeg har forstået det her flex halløj
kiwimor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2012, 23:03   #16
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tob Se meddelelser
Ja det ser meget realistisk ud. Derudover kommer der jo så også lidt feriepenge og pension som er medregnet hvis man kigger i eksemplerne fra finansministeriet (for at få tallene til at se bedre ud går jeg ud fra).

Hvor mange timer arbejdsgiveren vil betale for er jo nok helt op til den enkelte arbejdsgiver samvittighed. Nogen sætter jo mere pris på deres ansatte end andre.
ja det er korrekt men der bliver sandsynligvis kun betalt mindstelønnen fra arbejdsgiveren idet de efter de nye regler skal betale differencen for alle 37 timer ugentlig hvis lønnen for flex er højere end mindstelønnen

feks : er mindstelønnen 110 kr og arbejdsgiver betaler 128 kr så skal han betale 18 kr ekstra pr time op til 37 timer pr uge selv om du måske kun arbejder der 10 timer om ugen og så blir de 10 timer jo helt vildt dyre for arbejdsgivren så det blir helt sikkert kun mindste løn til alle flexjobber
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2012, 23:16   #17
Tob
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2011
Alder: 38
Indlæg: 149
Styrke: 13
Tob er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af kiwimor Se meddelelser
men har så regnet mig frem til at hvis je bliver godkendt til 15 timer så vil jeg få lidt over 23000 (selvfølgelig hvis det er en sød arbgiver)og han ikke trækker nogle timer fra.. men det er jo mere end en ny udd sosuhjælper for for 37 timer? de for kun lidt over 21000 ca ? kan det virkelig passe ?

men tak tob fordi der endelig var en som kunne skære det ud i pap for mig hehe for først nu jeg har forstået det her flex halløj
Efter at have nærlæst det igen kan jeg se at din pension skal medregnes i din løn. Så for 15 timer vil du få omkring det samme som en nyuddannet sosuhjælpers mindsteløn.

Hvis din løn ink. pension overstiger 13.000 kr (i dit tilfælde omkring 20 timer) stiger modregningen til 550 pr. 1000 kr.

Sidst redigeret af Tob; 09-08-2012 kl. 23:20.
Tob er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2012, 23:20   #18
kiwimor
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2011
Lokation: herlev
Indlæg: 108
Styrke: 13
kiwimor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af søsser98 Se meddelelser
ja det er korrekt men der bliver sandsynligvis kun betalt mindstelønnen fra arbejdsgiveren idet de efter de nye regler skal betale differencen for alle 37 timer ugentlig hvis lønnen for flex er højere end mindstelønnen

feks : er mindstelønnen 110 kr og arbejdsgiver betaler 128 kr så skal han betale 18 kr ekstra pr time op til 37 timer pr uge selv om du måske kun arbejder der 10 timer om ugen og så blir de 10 timer jo helt vildt dyre for arbejdsgivren så det blir helt sikkert kun mindste løn til alle flexjobber
ja men nu tager jeg kun lige udgang i min egen sag ,0) og er der mindste lønnen 128 kr for en sosu hjælper , så hvis jeg bliver godkendt til fx 15 timer vil jeg få mer ud af det end en ny uddannet sosuhjælper som arbejder 37 timer ? kan det virkelig være rigtig .. hvis jeg bliver godkendt til 10 timer så vil jeg få det samme som en ny uddannet der arbejder 37 timer ? går denne nye reform ikke hårdest ud over dem som har en meget høj timeløn?
kiwimor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2012, 23:25   #19
Tob
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2011
Alder: 38
Indlæg: 149
Styrke: 13
Tob er ny på vejen
Jo med din timeløn vil du få en almindelig mindsteløn ved omkring 15 timer.
Reformen rammer hårdt for dem med høj timeløn og for folk med lavt timeantal eftersom det nye minimum er 2 timer om ugen.

Folk som arbejder omkring 15 timer med forholdsvis lav timeløn kommer ikke til at mærke de store forskelle.

(igen forudsat at man bliver betalt for de timer man arbejder)
Tob er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2012, 23:40   #20
kiwimor
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2011
Lokation: herlev
Indlæg: 108
Styrke: 13
kiwimor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tob Se meddelelser
Efter at have nærlæst det igen kan jeg se at din pension skal medregnes i din løn. Så for 15 timer vil du få omkring det samme som en nyuddannet sosuhjælpers mindsteløn.

Hvis din løn ink. pension overstiger 13.000 kr (i dit tilfælde omkring 20 timer) stiger modregningen til 550 pr. 1000 kr.
agh ok .. men håber nu og regner med at det kun bliver 10 timer ugentlig .. for har udtagelser på at jeg IKKE kan arbejde 3-4 dage ud af ugens 7 dage så reelt kan jeg kun arbejde 1-2 dage i ugen .. og min sidste arb prøvning lød på 4 timer om dagen ,så det giver 8 timer om ugen .. men ak ja ,nu må vi se ..

men kan forstå at det ikke rammer mig så hårdt som jeg troede
kiwimor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension