K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-01-2010, 11:12   #11
lone t
Afhængigheds tegn af K10
 
lone ts avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2006
Indlæg: 348
Styrke: 18
lone t er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
vi har jo et godt eksempel i helenekr 21 år så vidt jeg husker.
kan være hun selv vil uddybe det
Der var også Razmo, var også en 18-20 år så vidt jeg husker.
__________________
"Ingen tænker på, at visse mennesker bruger enorm energi, bare på at være
normale... "

- Albert Camus -
lone t er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2010, 12:30   #12
mugge
Hvor skulle jeg ellers være
 
mugges avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2008
Indlæg: 187
Styrke: 17
mugge er ny på vejen
Ja men hun søgte vist ikke selv? Var der ikke en princip afgørelse eller noget fra ankenævnet?
mugge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2010, 12:37   #13
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sjale2Ove Se meddelelser
Jeg mand der har været hjemmgåene siden februar 2006 grundet fejloperation i venstre fod. Jeg får lsdighedsydelse har søgt min førtidspension men fået afslag. Har været i arbejdsprøvning hos Reva or er kun tildelt 1½ time under særlig forhold om dagen, Jobcenter prøvede med nyt job tilbud hos Abena men de ville ikke have mig der, så nu vil jobcenter forsøge med ny arbejdsprøvning hos Reva. Jeg bliver 60 i juli kan det være rigtig,
Nej det kan ikke være rigtigt , hvad var begrundelsen for afslag på pension hvad henviser de til at du kan ?

Ankede du afslaget på pension ?
Er dine lægepapir med dig ?
Hvad skriver dine læger om din restevne ?
Hvad siger din ressourceprofil ?
Har du aktindsigt så du evt kan se hvor det går galt i din sagsbehandling ?
  Besvar med citat
Gammel 15-01-2010, 02:05   #14
mugge
Hvor skulle jeg ellers være
 
mugges avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2008
Indlæg: 187
Styrke: 17
mugge er ny på vejen
Enig med Hejdien. Man skal passe kommunen - de bruger alle kneb og bøjer alle regler for at spare. Det er min erfaring at man overhovedet ikke kan stole på dem.
mugge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2010, 09:18   #15
Sjale2Ove
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2009
Indlæg: 4
Styrke: 0
Sjale2Ove er ny på vejen
Angry Førtidspension

Jeg mand 59 Fra Aabenraa, fik en fejloperation 2006 2008 var jeg i arbejdsprøvning hos reva Aabenraa og fik tildelt 1½ time om dagen i
2010 ny arbejdsprøvning hos Reva Aabenraa de kunne ikke pege på nogen form for arbejdsmuligheder.
Nu har jobcenter forlangt at jeg skal på antabus i 4 uger og så til en psyciater
jeg har ikke på nogen form haft problemer med alkehol under aktivering.
Lægekonsulenten som har foreslået dette har jeg haft som læge 1981-1982
Jeg mener dette er personlig forføgelse og hvilken § er det
Sjale2Ove er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2010, 09:43   #16
jeanettess
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-05 2010
Indlæg: 81
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
jeanettess er ny på vejen
jeg ved ingen ting om pargrafer

men hvis du ikke har haft problemer med alkohold i din arb prøvning, så har jeg svært ved at se hvorfor de stiller sådan et krav, jeg ville skrive en klage hvor du går opmærksom på , at du ikke har problemer med alkohold og hvis din klage bliver afvist, vil jeg anke den for der er ikke lovligt, at kræve sådan noget uden en meget god grund, at du har haft problemer tideliger raver ikke andre.
jeanettess er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2010, 10:08   #17
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære Sjale2Ove

Du kan muligvis bruge Forvaltningsloven, hvis du vil klage.

http://www.socialjura.dk/index.php?i...ash=d8b6318b6a

Kapitel 2 – Inhabilitet

Vejledninger mv.
§ 3. Den, der virker inden for den offentlige forvaltning, er inhabil i forhold til en bestemt sag, hvis
5) der i øvrigt foreligger omstændigheder, som er egnede til at vække tvivl om vedkommendes upartiskhed.

Kapitel 8 – Tavshedspligt m.v.

Vejledninger mv.
§ 27. Den, der virker inden for den offentlige forvaltning, har tavshedspligt, jfr. borgerlig straffelov § 152 og §§ 152 c - 152 f, når en oplysning ved lov eller anden gyldig bestemmelse er betegnet som fortrolig, eller når det i øvrigt er nødvendigt at hemmeligholde den for at varetage væsentlige hensyn til offentlige eller private interesser, herunder navnlig til:
6) enkeltpersoners eller private selskabers eller foreningers interesse i at beskytte oplysninger om deres personlige eller interne, herunder økonomiske, forhold
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2010, 23:20   #18
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg mener IKKE at en LÆGEKONSULENT, må anbefale behandling, for efterfølgende at sagsbehandler(kommune)stiller dette som krav.

Jeg ville kontakte egen læge, og be om en udtagelse på dette, som du så vedlægger klage, eller bare aflevere dette til sagsbehandler.

Husk at få stempet og kopi, af det afleverede.

Det er trods alt kun din egen læge der kan udskrive medicinen, og han skal selvsagt, mene at det er nødvendigt.

Vedr. psykiater:Hvis de blot mener en erklæring, er det vel ok.
Men er der tale om behandling, er det igen kun din læge der kan henvise.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2010, 23:58   #19
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
....ja og gudved hvad 4 ugers antabusbehandling skulle gøre godt for?
Og skal antabussen mon tages under tvang/opsyn, eller hvad....?

Ellers enig med de andre, det er ikke lægekonsulentens job at komme med sådan en udmelding.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2010, 09:53   #20
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Jeg mener IKKE at en LÆGEKONSULENT, må anbefale behandling, for efterfølgende at sagsbehandler(kommune)stiller dette som krav.

Jeg ville kontakte egen læge, og be om en udtagelse på dette, som du så vedlægger klage, eller bare aflevere dette til sagsbehandler.

Husk at få stempet og kopi, af det afleverede.

Det er trods alt kun din egen læge der kan udskrive medicinen, og han skal selvsagt, mene at det er nødvendigt.

Vedr. psykiater:Hvis de blot mener en erklæring, er det vel ok.
Men er der tale om behandling, er det igen kun din læge der kan henvise.

VH Popiae
Popiae.

Det er ikke helt rigtig, at hvis der er tale om behandling så er det kun ens egen læge læge der kan henvise. Vil kommunen BETALE, så må kommunen gerne henvise, men det er selvfølgelig den behandlende læge der afgør om der ER brug for behandling. Det er dyrt, og derfor er det almindeligt at kommunerne beder folk om at gå til egen læge for en henvisning, som egen læge selv kan bestemme om han mener er relevant. Henviser egen læge, så er det sygesikringens kasse ellers må kommunen til lommerne selv....hvis en behandling fortsat ansès som vigtigt.


Specielt vedrørende alkoholproblemer, så er det almindeligt at kommunerne henviser og betaler for alkoholbehandling hvis man f.x er sygemeldt hvor alkoholforbruget spiller ind, og det er ikke nødvendigvis en læge der afgør om en behandling skal gennemføres f.x på et dyrt døgnbehandlingssted hvor man typisk er i 3 mdr. og hvor læger er involveret i afrusning og medicinudskrivning, eller om behandling kan gennemføres på et billigere lokalt kommunebetalt ambulant alkoholrådgivningssted, hvor der typisk "kun" er ansat alkoholkonsulenter.

Er man sygemeldt eller ikke kan arbejde fordi alkohol, på en eller anden måde (også) er involveret, så kan og må kommunen fuldt ud bestemme behandlingsbehovet.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension eller ikke førtidspension??? MissAce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 19-02-2011 11:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension