K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-12-2010, 15:30   #11
SkovImer
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-05 2009
Indlæg: 18
Styrke: 16
SkovImer er ny på vejen
Tusind tak for rigtig mange svar. Og mange gode råd.

Og jo der blir taget hensyn til mine skånehensyn, jeg er ret god til selv at sige fra, når der skal løftes ting som jeg ved at jeg ikke magter. Og der har ikke været problemer før, konen overtof ledelsen. De øvrige medarbejdere er også utroligt ramt at det dårlige arbejdsmiljø, men en er elev, og tør intet at sige, og de øvrige siger blot, noget når konen er ude af syne.
Før min tid, har virksomheden haft ret mange ansatte, som blot er blevet fyret pr. sms. når de ikke makkede ret.
Jeg er har ikke set min jobkonsulent siden jeg startede på virksomheden, de henvender sig blot pr. tlf. og her siger chefen at alt er fint fint.
Jeg er somend ikke mistet min selvtillid, jeg ved at jeg er dygtig til mit job, og har mange års erfaring. Jeg ved også godt at mit barnebarn ikke kan bruges som undskyldning til ikke at møde ind. Men min vagtplan bliver konstant ændret fra formiddag til eftermiddag til aften, hvorved vi intet kan planlægge. Hverken besøg hos børn eller barnebarn eller for den sags skyld behandlinger, for jeg ved næsten aldrig hvornår tiderne er ændret.
Min mand er selvstændig og er meget lidt hjemme, vi har derfor planlagt vores fri weekends meget nøje, nu er også de ødelagt da jeg nu pludselig også skal bytte min weekend.
Hvis min arbejdsdage ligger på en helligdag, sætter hun mine timer på en anden hverdag. Hvilket jeg aldrig har oplevet, heller ikke før min ulykke.
Jeg indrømmer gerne at jeg har været alt for large, og mødt ind med ti minutters varsel. Og jeg har trådt til hver gang en anden blev syg. Men er man syg, så er de sure, og siger her kender vi ikke til sygdom.
de har aldrig før haft en fleksjobber, og skal sikekrt ikke have nogen efter mig. Og chefen har sikkert ret i, at man altid kan få arbejdskraft, specielt i disse dage. Og de har haft ret mange gennem årerne. Men det lykkedes dem da hver gang at få nye ind.
Min nattesøvn er bestemt ikke god. Men jeg vil forsøge at lede og lede efter et nyt job. Jeg er ikke god til at melde mig langtidssyg, Og har aldrig brugt sygdom som en flugt væk fra et job.

Jeg ved ikke helt hvad jeg gør. Overvejer om det kan give bonus at sætte annonce i avisen efter nyt job. Dedværre er et af mine skånehensyn at jeg ikke formår at køre i bil, bus o.lign i længere tid af gangen, netop herfor søgte jeg en stilling tæt på min bopæl. Men nu er jeg vist tvunget til at søge længere væk.
Jeg ved knapt nok om man blot må ændre på ens arbejdstider flere gange om året. Vi får ingen varsel, alt er bare take it or leave it. Tror faktisk at de venter på jeg selv siger op. Måske forsøger de netop at drive det så langt. Og dog, jeg kan jo se at de øvrige medarbejdere får samme behandling. Og at vi skal indrette os efter kone`s løbetid med veninden, eller hvis hun skal til behandling af en art. Vi andre , ja hun siger at vi lidt ældre må gøre en større indsats, når vores børn nu er voksne. Så må vi tage hensyn til at hun og manden har mindre børn. Men de har jo selv valgt at være selvstændige. Ofte får jeg en vagtplan som er ændret, og hun siger: du har jo ikke din mand hjemme alligevel, så det kan vel være lige meget hvad tid du skal møde.
Jeg var netop staret til motion da jeg syntes min krop var ved at forfalde, det gik bare så fint, og passede med at jeg havde to fridag, og kunne få hvilet ud efter motion og behandling hos Fys. Det måtte jeg så droppe igen, da jeg skal møde ind to timer, mens konen skal ud og jogge med sin veninde. Mødetiden er så lagt aller sidst på dagen, så jeg er hjemme kl. 18, hvor alt har lukket. Og jeg kan ikke komme til motion om formiddagen når jeg også skal have kræfter til at møde ind på job, senere på dagen.
Jeg forstår ikke at man kan drive en virksomhed, og samtidig udvise så lidt gensidig respekt. Konen er netop skredet fra sit eget job, fordi hun sagde de ikke behandlede hende pænt. Jeg tænker ofte, om det er en børnehave jeg er ansat i. Hvilken chef kan finde på at lave ansigt af en medarbejder på grund af en begravelse?? Eller blot forlade virksomheden uden at sige det mindste, hverken jeg er gået, eller blot et simpelt farvel. Når kunderne så ringer og spørger efter chefen, er det først at vi opdager at chefen er gået , i surhed.
Og min stakkels forstående mand, forsøger blot at lytte til alt mit brok.

Rigtig godt nytår til jer alle, og en million tak for i gad lægge øre til.

Sidst redigeret af SkovImer; 28-12-2010 kl. 16:03.
SkovImer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2010, 15:53   #12
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære SkovImer

Du har fået mange gode råd af de ærede medlemmer.
Jeg hæfter mig ved dette:

Citat:
Hvis min arbejdsdage ligger på en helligdag, sætter hun mine timer på en anden hverdag. Hvilket jeg aldrig har oplevet, heller ikke før min ulykke.
Jeg er lidt i tvivl om, hvad du mener, men hvis det betyder,
at du rent faktisk arbejder på (søgne-)helligdage,
og får dine timer skemalagt på hverdage,
så bliver du jo snydt for søgnehelligdags-tillæggene.
Det er Ulovligt !
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2010, 16:31   #13
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej SkovIMer.

Undrer mig også ligesom Florken over søgn-helligedge og alm. dage.

Du skriver også flg.:
Citat:
Jeg er ikke god til at melde mig langtidssyg, Og har aldrig brugt sygdom som en flugt væk fra et job.
Det handler altså ikke, at være god til. Det handler om, at du er dene eneste med ansvar for dit eget helbreb. Du har eft. min mening de første symptomer på stress pga. konens egoistiske handlen og mobning. Stress kan man dø af, hvis man overhørere kroppens signaler. Jeg selv fik hjerteproblemer før jeg bed i det sure æble og sagde at mit helbred kom først. Plus andre symptomer, som kan sætte sig til egentlige fysiske sygdomme, nogle af dem er jeg stadig ikke kommet af med, og kommer måske aldrig.

At tage sit helbred alvorligt er ikke at flygte, men derimod at tage ansvar for sit liv, og anerkendelse af at nu er ens pligtfølelse ikke går forud for et arbejde, når man æstter helbredet på spil.

Ud fra hvordan jeg læser dit skriv, kan du ende med at gå for langt i dettte dårlige arbejdsforhold. Du kunne evt. tjekke om du allerede har for mange stresssymptomer på flg. link: http://www.forebygstress.dk/stresstest_3.htm el. denne: http://www.jobindex.dk/cgi/stress.cgi

Du kunne også læge flg. link: http://www.sundhedsguiden.dk/da/tema...stress/stress/ som giver en god beskrivelse af symtomer, både fysisk og psykiske og hvilke alvorlige sygdomme man kan blive ramt ad. Stress kommer som regel snigende for en selv, idet der jo intet dårligt er i, at være "på mærkerne" i nogen tid, når man skal præstere noget ekstra, men når det er en daglig ting over længere tid, SÅ ER DET MAGET SKADELIGT. Hvilket mange brugere herinde har måtte erfare.
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2010, 18:47   #14
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Der er da noget rav ruskende galt i den ansættelse og det firma...

Der er noget der undre mig, bliver dit time antal overholdt, for som flekser er der ikke noget der hedder overarbejde, hvis man en sjælden gang har nogle timer for meget SKAL de udlignes senest næste dag.
Dvs. de kan faktisk ikke kalde dig ind med 10 min. varsel, og det skal du heller ikke gøre, men hvad står der i din ansættelse, det er der flere der spørger til, hvad står der helt nøjagtigt i den, den er vel lavet på et møde mellem dig, arbejdsgiver, fagforening og jobkonsulent fra jobcentret.
Falder en feks. helligdag på en hverdag kan de altså ikke flytte dine timer til en anden dag, jeg synes der her er så mange ting der er helt hen i vejret, og du kan altså ikke bare udskyde det til du finder noget andet, for hvem siger du gør det....
Du bliver altså nød til at råbe højt og komme det her til livs....uanset hvad du så er vant til at gøre, det er sådan noget man må lære når man kommer i klemme.
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2010, 21:38   #15
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
En ting er, Du må for guds skyld ikke sige op selv, for så mister du din ledighedsydelse.

Som jeg ser det er din eneste mulighed at blive sygmeldt, på ubestemt tid, jeg ved godt det kan være svært, hvis man er loyal og pligt opfyldene, men som de andre skriver er det KUN DIG selv det går ud over.
Og ligeledes læser jeg osse at du er intereseret i at komme væk fra det firma, så en sygmelding, og så blæs på hvad de siger i firmaet.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2010, 00:13   #16
custer
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2010
Lokation: Holstebro
Indlæg: 115
Styrke: 14
custer er ny på vejen
Thumbs up Stort knus

Du fortjener et stort - De mennesker du arbejder for er nogle "små" mennesker !
Jeg vil ønske dig et rigtigt godt nytår.
custer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2010, 01:06   #17
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Se dog at få meldt dig syg... -der er da ingen faglig dygtige, arbejdssomme mennesker som dig der kan/skal holde disse arbejdsforhold ud... -og du er helt sikkert en guldgrube for dem, ellers var du jo også blevet fyret

Og selvfølgelig får du heller ikke hjælp fra fagforeningen... -utroligt at folk stadig betaler til disse pamperer...

Og det er direkte forbudt - i alle overenskomster - at flytte timerne fra helligdage osv. -hvis du havde en reel fagforening kunne de helt sikkert hente mange tusinde kr. hjem til dig fra denne sv!nske arbejdsgiver...

Red dig selv(og familien), sygemeld dig snarest... -mange andre var bukket under forlængst !!!


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2010, 11:30   #18
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
har du fagforening?

Hvis du har en stærk psyke, bør du undersøge ALLE regler for din ansættelse.

Hver gang, din chef forsøger at overskride dem, manglende varsling, tillæg for helligdage, hvis du overhovedet må arbejde disse dage, ændringer i vagtplan osv..

Du fastholder at reglerne overholdes, for enhver pris.
Mon ikke hun fyrer dig, og dine problemer er dermed løst.

ps. som anbefalet sender du brev til fagforening og jobkonsulent, hvor du gør opmærksom på div problemer, evt hjælp der til at din betingelser for ansættelse bliver overholdt.

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2010, 11:51   #19
Lizzy
Afhængigheds tegn af K10
 
Lizzys avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2009
Lokation: Fyn
Alder: 58
Indlæg: 337
Styrke: 16
Lizzy er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sushjer 1 Se meddelelser
En ting er, Du må for guds skyld ikke sige op selv, for så mister du din ledighedsydelse.

Som jeg ser det er din eneste mulighed at blive sygmeldt, på ubestemt tid, jeg ved godt det kan være svært, hvis man er loyal og pligt opfyldene, men som de andre skriver er det KUN DIG selv det går ud over.
Og ligeledes læser jeg osse at du er intereseret i at komme væk fra det firma, så en sygmelding, og så blæs på hvad de siger i firmaet.
Thumbs up for den!

Jeg er enig i, at dette er din løsning. Sig for guds skyld ikke selv op
__________________
*Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du!*

Copyright © - mine indlæg må ikke kopieres eller gengives andre steder.
Lizzy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2010, 12:11   #20
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
Avisen.dk
NYHEDER

TIPS

DEBAT

VIDEO

JOBHÅNDBOG

FAGLIGT

NYT JOB




RSS


Mobil


Tip os
ARBEJDSLIV DIT LIV DANMARK VERDEN SPORT UNDERHOLDNING
Arbejdsliv, Overenskomster
Ifølge HK vil højesteretsdommen betyde, at fleksjobbere, der hidtil ikke har haft vilkår efter overenskomsten, nu vil kunne kræve efterbetaling.
Ifølge HK vil højesteretsdommen betyde, at fleksjobbere, der hidtil ikke har haft vilkår efter overenskomsten, nu vil kunne kræve efterbetaling. (Foto: colourbox)
Fleksjobbere skal afspejle overenskomst
Morten Munkholm
[email protected]




Send til

Debat 0

Anbefal
En højesteretsdom giver nu en lang række fordele for fleksjobberne. Dansk Erhverv betegner dommen som en bombe under ordningen.
Del
Onsdag den 29. december 2010, 08:23

Det er slut med at ansætte fleksjobbere på dårligere vilkår end overenskomsten på området påbyder. Det slår en højesteretsdom nu fast, skriver Jyllands-Posten.

Og dommen glæder HK, der havde ført sagen på vegne af en fleksjobber.

se link til venstre på siden, denne dom kan du henvise til

"Fleksjobbere skal have de samme vilkår som de øvrige på arbejdspladsen - eller vilkår, der svarer til, at der havde været en overenskomst på området," siger næstformand Mette Kindberg til avisen.

Med højesterets beslutning vil fleksjobberne ifølge hende blive beskyttet mod udnyttelse, mens regulært ansatte vil blive beskyttet mod løndumping.
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension