K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-04-2013, 15:45   #11
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
men lad os skære det ud i pap, det kan jeg selv bedst lide, du vil få ledigheds ydelse, men det er samme beløb som kh.

det gode ved det er du kan eje noget, flytte sammen med en osv.

det dårlige er du skal være i job min 9 mdr. før du kommer på den ydelse der hedder 15500 ca.
held og lykke med din fremtidig jobsøning.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2013, 16:52   #12
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af didras Se meddelelser
Jeg er 40. Jeg skal bare vide om jeg fortsætter på kontanthjælp indtil jeg kommer i arbejde eller om det er noget andet jeg overgår til når jeg er arbejdsledig fleksjobber?
Hvis du ikke tilkendes fleksjob, fortsætter du på kontanthjælp, og den bliver nok afhængig af en ugift samlevers indtægt på sigt.

Hvis du tilkendes fleksjob vil du overgå til den lave ledighedsydelse, som er samme beløb som du ellers ville få i kontanthjælp - men uafhængig af en evt. samlever.

Når du så har haft fleksjob i 9 mdr vil du ved fornyet ledighed have optjent ret til den høje ledighedsydelse.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2013, 17:36   #13
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
For prins Knud...

I det øjeblik man bliver visiteret til fleksjob.....der overgår man til ledighedsydelse...

Så kan man komme på nogle forskellige ledighedsydelser....alt efter hvor man kommer fra inden man blev visiteret...

Da du kommer fra kontanthjælp vil du overgå direkte efter du er visiteret til den ledighedsydelse der svar til størrelsen på en kontanthjælp...

Den kan så være lidt højere eller lidt mindre alt efter om du er forsørger...men det svar til det som du fik i kontanthjælp inden du blev visiteret...

Det gode er så at denne ledighedsydelse ikke er reguleret af ægtefælleindkomst eller formue....

Så du vil sagtens kunne flytte sammen med en uden at der bliver trukket i din ledighedsydelse...

Så kan den vist nok ikke blive meget mere tydelig..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2013, 18:07   #14
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
men er det ikke noget med man ikke kan få paragraf 34 på ledigheds ydelse, og derved får mindre end hvis man er på KH??
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2013, 18:11   #15
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jow det er korrekt @nensypigen....men hvis man ikke får paragraf 34 hjælp...så er der inden forskel...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2013, 18:14   #16
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
jo, men man skal bo til 2500 el lign for ikke at få den paragraf 34, og det er der jo næsten ingen der gør idag, huslejer er så høje. syntes det er grotesk man på ledigheds ydelse skal leve endnu mere fattigt en kontanthjælp. :-/ også en grund til man vil undgå et fleksjob, man kan jo sidde på den sulte ydelse i årevis når der ikke er job...
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2013, 18:46   #17
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Hvis man er flyttet mens man var på kontanthjælp får man heller ikke §34.. for så mener de man kunne have fundet noget man havde råd til.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2013, 20:51   #18
didras
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2013
Indlæg: 4
Styrke: 0
didras er ny på vejen
Ja det har jeg også men skulle lige have det skåret ud i pap;0) Tak for alle svarene og god weekend!
didras er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2013, 21:33   #19
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nensypigen Se meddelelser
jo, men man skal bo til 2500 el lign for ikke at få den paragraf 34, og det er der jo næsten ingen der gør idag, huslejer er så høje. syntes det er grotesk man på ledigheds ydelse skal leve endnu mere fattigt en kontanthjælp. :-/ også en grund til man vil undgå et fleksjob, man kan jo sidde på den sulte ydelse i årevis når der ikke er job...
Ja det er korrekt sådan er reglerne, har selv undersøgt det , da jeg endnu ikke er tilkendt pension ( venter afgørelse her i april ) og tilkendes jeg ikke men skal over på flex så har jeg ikke længere muligheder for at blive i min bolig så problemerne står jo nærmest i kø.
her i kommunen findes der ikke boliger til den pris ud over enkelte ungdomsboliger så man kan ikke få en bolig man kan betale , jeg har forespurgt og fik det svar at så måtte jeg se om der var en jeg kunne leje et værelse af. Det er jo helt hen i skoven at syge voksne mennesker kan blive tvunget til at bo på et værelse - uden muligheder for social besøg af børn -familie mm længere det er helt hen i vejret.
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆÆLP!! Sum v. dødsfald kontra kontanthjælp! hboegelund Dit og Dat 12 04-10-2011 14:47
førtidspension kontra fleksydelse Jdm. Alt det andet 1 29-05-2011 22:59
Førtidspension kontra Fleksydelse? Aniston Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 17-02-2011 18:03
arbejdsprøvning kontra virksomhedspraktik.. Huldra Alt det andet 10 17-03-2010 12:20
Ansøgning om fleksydelse, beregning af fleksydelse zuza Nyt om loven 0 03-01-2008 00:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension