K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-04-2014, 17:09   #11
henrikb
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2014
Indlæg: 117
Styrke: 11
henrikb er ny på vejen
Det ved jeg godt men spørgsmålet er skal man udover at få den nye sulteløn også sættes helt tilbage til start på flexjob? og det tiltrods for man har været godkendt til Flex i 12 år og har arbejdet hver eneste dag siden.
jeg kan intet finde på det og svarende her er til begge sider?

der står i brevet
Du er bevilliget flexjob ansættelse i en periode på fem år
jfr. lov om en aktiv beskæftigerlsesindsats §70d skal jobcenteret efter 4,5 år tage stilling til
-om du er berettiget til et nyt imiddelrtidigt flexjob (hvis du er under 40)
--om din arbejdsevne fortsat er nedsat i et omfang så overgang til beskæftigelse på det ordinære arbejdsmarked ikke er en mulighed og betingelserne til flexjob fortsat er opfyldt
Hvis du er over 40 år, får du efter det første flexjob - uanset varighed af ansættelsesforholdet bevilliget et permanent flexjob


Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Hvis du har skiftet job her efter de nye regler er trådt i kraft....hvilket jeg kan læse at du har....ja så vil du ryge ind under de nye regler og det første job vil være af en varighed på fem år...og derefter vil det blive permanent eftersom du er over 40 år...

Det er KUN hvis du var ansat i et fleksjob og stadig er i det nu at det er de gamle regler der gælder...

ALLE vil ryge under de nye regler når de skifter job her efter de nye regler er trådt i kraft...
henrikb er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2014, 17:18   #12
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg kan sagtens se det urimelige i det...specielt når man har haft et fleksjob så lang tid...

Det virker jo også ret underligt på de fleste at man SKAL have en varig nedsat arbejdsevne for at få et fleksjob...ja hvorfor så revurdere folk når de har en varig nedsat arbejdsevne....det giver ikke helt mening...for man gør jo ikke det samme med folk på førtidspension feks...

Men det eneste jeg har kunne finde er at ALLE og det er uden undtagelse kommer ind under de nye regler...

Der er ikke nogen undtagelse hvor der står at dem der har haft et fleksjob på den gamle ordning er sikret et varigt fleksjob.....medmindre de bliver på det job som de havde inden de nye regler trådte i kraft...

Jeg har læst rigtig meget af denne nye lovgivning og om selve reformen....og jeg har ikke set noget der undtager folk for det med at fleksjobbet bliver midlertidigt når de kommer over på de nye regler...

Men jeg kan sagtens forstår at det er fusterende når man kommer i denne situation...

På den anden side ja så har man jo hele tiden skulle revurderes ang sit fleksjob....og hvis man ikke har det væsentligt bedre ang helbredet ja så forsætter man jo på ordningen...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2014, 17:19   #13
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
i sidste afsnit står det jo det ikke gælder dem over 40 der har haft sit 1 fleksjob, altså det ikke gælder dig
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2014, 17:23   #14
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
I hvilket sidste afsnit....sæt det gerne ind så vi andre ikke skal sidde og gætte på hvad du mener..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2014, 17:31   #15
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af henrikb Se meddelelser
Det ved jeg godt men spørgsmålet er skal man udover at få den nye sulteløn også sættes helt tilbage til start på flexjob? og det tiltrods for man har været godkendt til Flex i 12 år og har arbejdet hver eneste dag siden.
jeg kan intet finde på det og svarende her er til begge sider?

der står i brevet
Du er bevilliget flexjob ansættelse i en periode på fem år
jfr. lov om en aktiv beskæftigerlsesindsats §70d skal jobcenteret efter 4,5 år tage stilling til
-om du er berettiget til et nyt imiddelrtidigt flexjob (hvis du er under 40)
--om din arbejdsevne fortsat er nedsat i et omfang så overgang til beskæftigelse på det ordinære arbejdsmarked ikke er en mulighed og betingelserne til flexjob fortsat er opfyldt


Hvis du er over 40 år, får du efter det første flexjob - uanset varighed af ansættelsesforholdet bevilliget et permanent flexjob

tænker på disse ord
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2014, 17:37   #16
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja det gælder for alle på de nye regler....ikke for dem på de gamle regler...og da man først kommer over på de nye regler når man skifter job...ja så vil det først komme til at gælde derfra...

Det er ihvertfald sådan jeg fortolke det...

Det skal lige siges at jeg personligt synes at det gamle fleksjob burde tælle med som det første...men det er min helt egen mening...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2014, 17:42   #17
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Vejl. af 7-11 -13 om fleksjob

3. Midlertidige fleksjob
§ 70 c. Jobcenteret bevilger fleksjob for en periode af 5 år, jf. dog stk. 2. Når den femårige periode udløber, tager jobcenteret stilling til, om personen fortsat opfylder betingelserne i § 70 for et nyt fleksjob.
Stk. 2. For personer, der er fyldt 40 år, bevilger jobcenteret efter det første fleksjob et permanent fleksjob, hvis jobcenteret vurderer, at arbejdsevnen fortsat er nedsat i et omfang, så overgangen til beskæftigelse på det ordinære arbejdsmarked ikke er en mulighed og betingelserne for fleksjob fortsat er opfyldt.

Alle fleksjob, der etableres den 1. januar 2013 eller derefter, bevilges for en periode på 5 år. Personer, der tidligere har været ansat i fleksjob under den gamle fleksjobordning, vil også få bevilget et midlertidigt fleksjob, såfremt de skifter job efter 1. januar 2013. Den femårige periode skal beregnes fra ansættelsestidspunktet i fleksjob, og perioden skal være sammenhængende.

Personer under 40 år kan få bevilget et fleksjob for fem år ad gangen. Inden udløbet af en femårig periode skal jobcenteret tage stilling til, om personen fortsat er berettiget til et nyt midlertidigt fleksjob. Et nyt midlertidigt fleksjob kan godt være i den samme stilling, som personen hidtil har haft.

Personer over 40 år får efter det første fleksjob - uanset længde - et permanent fleksjob, hvis jobcenteret vurderer, at arbejdsevnen fortsat er nedsat i et omfang, så overgang til beskæftigelse på det ordinære arbejdsmarked ikke er en mulighed, og betingelserne for fleksjob fortsat er opfyldt.

PDF udgaven af vejledningen kan hentes her: Ovennævnte findes under punkt 3 i vejledningen..

http://www.fleksjoblolland.dk/side.asp?Id=171215

Sidst redigeret af mik16; 24-04-2014 kl. 17:50.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2014, 18:04   #18
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Tak for denne Mik16

Den opklare jo fint spørgsmålet at alle der kommer over på den nye ordning vil få et midlertidigt fleksjob første gang...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2014, 19:12   #19
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Tak for denne Mik16

Den opklare jo fint spørgsmålet at alle der kommer over på den nye ordning vil få et midlertidigt fleksjob første gang...
Den vejl. som er den sidste nye forklare mange gode ting der ikke kan læses af loven..
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension