Se enkelt indlæg
Gammel 10-05-2010, 18:34   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af mimse Se meddelelser
Ifølge ansættelsesaftalen er han først berettiget til søn- og helligdagsbetaling når han har været ansat i 9 måneder.... Er det ikke normalt? Det kan vi ikke ændre på jo, og derfor var det så at vi mente kommunen skulle gå ind og dække den post..
Hmm den har jeg vist ikke hørt før... Er det noget som står i en overenskomst fra fagforeningen? I kan prøve at tjekke det på fagforeningens hjemmeside.... Hvis hans kollegaer også har måtte opleve det, så er det nok rigtigt, at man ikke kan få løn på de dage, når det er en del af en overenskomst.

Jeg tror ikke kommunen kan gå ind og dække de her dage med ledighedsydelse. Ledighedsydelse kan de udbetale ved f.eks. ferier, hvor der ikke er optjent ferie på feriekontoen.

Løsningen er måske, hvis din mand har optjente feriedage tilbage fra tidligere, så kan han bruge dem nu her. Men det er selvfølgelig ikke rart at skal bruge dem, når man gerne vil bruge dem til en sammenhængende ferie af flere dage i træk... tja..
æv da...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat