Se enkelt indlæg
Gammel 11-08-2013, 11:38   #9
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Kære Zikzak.

Da du er bragt i den situation, hvor du ingen forsørgelsesgrundlag har, kan alle forstå din vrede og dine mange spørgsmål. Raske mennesker opdager og forstår, først den dag de selv oplever "systemet" på deres egen krop.

Men pt er du spillet skakmat, fordi vi/jeg tidligere har beskrevet at man skal forstå hvilken størrelse sagsbehandlingstiderne er.

Din kommunalbestyrelse har pligt til at vedtage sociale sagsbehandlingsfrister iht RSL §3 stk.2 og offentliggøre dem.

I din sag pt sender kommunen, inden 4 uger fra datoen på din klage, videre til Ankestyrelsen, som IKKE er forpligtiget til at vedtage sagsbehandlingstider på de klager de modtager. Deres sagsbehandlingstider er servicetider, som Ankestyrelsen kan tilsidesætte som de har travlt efter.

Derfor se du eksempelvis disse sager, hvor de LOVBUNDNE frister heller ikke overholdes, i denne sag:
http://www.avisen.dk/kommune-meldt-t...el_229668.aspx

Men jeg syntes det er interessant hvad Curls informerer om om at sagsbehandleren skulle være inhabil, hvis denne både har givet dig det første kommunale afslag og er den samme person som behandler din klage over det skriftlige afslag og meddeler dig, at din klage nu bliver videresendt til Ankestyrelsen. Som du på ingen måde kan tvinge til en hurtig afgørelse eller hjemsendelse til kommunen.

Det er her du er spillet skakmat i et system, der er under udvikling til total manglende retssikkerhed. Mange har oplevet det du gennemgår Zikzak.

Curls... har du nogen link du kan henvise til, da dette er nyt for mig. Jeg syntes det lyder interessant. Især da jeg netop har nogle skræmmende oplevelser, som jeg vil beskrive andet sted. Men det er måske nogle interne regler eller ????

Tak, Curls det er så §3 .4 og stk3 som jo tydeligt beskriver dine oplysninger.

Zikzak, dette skal du oplyse til Ankestyrelsen. Husker jeg rigtig har du også henvendt til til din kommunes Borgerrådgiver?

Kender Folketinget til denne situation?

Ja, alle 179 medlemmer af Folketinget har den fulde viden om din situation Zikzak. Desværre.
http://www.k10.dk/showthread.php?t=26507

Bedste hilsner
Peter
ZikZak: jeg håber, det er i orden, at jeg spørger phhmw om noget her i din tråd.
Jeg har en meget langtrukken klage, som nu ligger i ankestyrelsen.

phhmw.
'Min' sagsbehandler som gav skriftlig besked om fratagelse af støttetimer, var også samme, som sendte klagen videre.
Dog skriver han, at 'Socialcenteret' har fastholdt beslutningen, men igen, hans underskrift.
I øvrigt fik min datter som kører sagen, ikke svar.
Det var borgervejlederen som fandt afslaget efter et (langt) stykke tid.
Vi havde dog stadig ret, til at sende klagen videre pga. dette.

Da de efter revurderingsfristen på en måned, ikke sendte sagen videre, bad min datter sagsbehandleren, om at maile, hvornår dette skete.
Det gjorde han 4 måneder senere.

Er han så også inhabil?
Eller er han 'bare' underskriver for 'Socialcenteret'?
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat