Se enkelt indlæg
Gammel 09-07-2011, 00:00   #1
onmyway
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2009
Lokation: Århus
Alder: 57
Indlæg: 80
Styrke: 15
onmyway er ny på vejen
Udregning af førtidspension og andet.

Hej

Jeg er blevet indstillet til førtidspension, men ved selvfølgelig slet ikke endnu om jeg får den bevilliget endnu , men spekulerer allerede på en hel masse spørgsmål ang. dette

Hvis jeg har feks. 30.000 kr. stående på en konto i banken, når jeg (forhåbentlig) får førtidspension, bliver de så modregnet i pensionen ?

Eller er førtidspensionen uafhængig af hvad man har af indestående i sin bank ?

Når man prøver at regne ens førtidspension ud, og man er gift, passer det så ikke, at man skal trække AM-bidraget fra sin ægtefællens bruttoløn inden man kan udregne ens førtidspension ? Sådan forstår jeg det i hvet fald udfra den pensionsudregning jeg har fundet på internettet, eller har jeg helt misforstået det ? Det håber jeg ikke for bliver AM-bidraget trukket fra, så vil det jo give lidt mere udbetalt.

Er det ikke korrekt, at man kan hæve sin indbetalte efterløn, hvis man får bevilliget førtidspension ? I bekræftende fald, bliver denne udbetalte efterløn så trukket fra i førtidspensionen ?

Håber der er nogle der kan svare på alle mine spørgsmål Ved godt der sikkert er andre tråde med nogle af spørgsmålene, men kan ikke lige på stående fod hitte ud af det

På forhånd tak
__________________
Tot
onmyway er ikke logget ind   Besvar med citat