Se enkelt indlæg
Gammel 04-07-2011, 08:47   #3
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Susanne2412.

Nej, du er efter min mening bestemt ikke sippet. Jeg synes, det dels handler om "inflation" af sprogbruget og dels handler om alt for mange mangler kommunikative forståelse og uddannelse.

Det er også eft. min mening et helt forkert brug, som indledning til et brev, hvor man formodes af være hinanden helt ukendt el. i bedste fald næppe på privat bekendtsakb, men en offfentlig instans der henvender sig til en borger.

Det pudsige i ordet betydning er: at ordet også bruges indenfor jura til at indbringe en retsafgørelse for en højere ret. F.eks. jeg vil kære sagen til Højesteret.

Jeg synes faktisk, det unødvendigt m. at starte med brevhvoed, hvor der klart fremgår hvem de har stillet brevet til, og så derpå Kære Hanne Hansen. Helt unødigt, og faktisk nogle gange fornærmende for mig selv, afhængig af indhold. Nøjagtigt ligesom jeg heller ikke siger kære til mine kære, hvis jeg har en opsang under opsejling.

Prøv at forstille jer det italienske politi starter deres breve ang. en bøde til en borger med Caro mio .....!
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat