K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   De Unge (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=46)
-   -   Forsikringsselskaber og erstatning. (https://www.k10.dk/showthread.php?t=11847)

Camille 03-03-2010 22:22

Forsikringsselskaber og erstatning.
 
Hejsa derude..

Jeg sidder med et spørgsmål som presser på da min rådgiver hos min fagforening pt har ferie, og vil gerne have svar, så jeg håber I kan hjælpe mig med svar..

Jeg har siden min ulykke for 2½ år siden haft en sag kørende med Codan fordi at min tabte arbejdsfortjeneste skal udbetales af mit tidligere arbejde's forsikring som er Codan.

De har så i 2 år nu bedt om kopier af mine sygedagpengesedler hvilket jeg er ved at være træt af, for beløbet er det samme på alle sedler og det ændrer sig ikke, så jeg føler de trækker det i langdrag på et tyndt grundlag.

Jeg har derudover også afleveret lægeattester som er det samme svar hver gang.

Nu har de så bedt om en blanket fra SKAT som hedder "R75" og jeg finder så blanketten frem og finder ud af at det er alle oplysninger om min private økonomi i bank, med SKAT osv..

Ikke fordi jeg har noget at skjule men jeg kan ikke se hvad de oplysninger kommer Codan ved? Hvordan kan oplysninger om min kassekredit hjælpe dem i min sag om tabt arbejdsfortjeneste?
Er det mig der er for hysterisk eller .. ?

Håber på jeres hjælp, jeg ved der er så mange af jer derude der har været igennem det samme..

Knus og på forhånd tak. :kram:

Multe 04-03-2010 01:28

Hej Gigipi'

En gammel R75'er tager alt med også pension, så det kan være derfor de vil/ønsker denne... -men jeg ville nu ikke udleverer sådan en "uden kamp"... -for, som du skriver; hvad skal de bruge den til...

Spørg dem om, hvorfor de tror de kan indhente dine MEGET private oplysninger... -og hvad de vil bruge dem til ???

Ps. Det virker som om de vil køre dig i sænk !!!

jsn 04-03-2010 10:33

Nu ligger jeg selv i skyttegravskrig med Codan, og jeg er påpasselig med at give dem flere informationer end der skal bruges.

Jeg ville ikke udfylde felterne med kassekredit, lån osv. dem har de ikke en skid at skulle bruge til. Udover at se hvor presset du er, og dermed kunne ligge en strategi derefter.:o

Det eneste de skal have er din træfprocent og dine sygedagpengesedler, for at kunne udbetale din tabt arbejdsfortjeneste.!

Mvh.
Jsn som til dato har fået 486 kr. af Codan i tabt arbejdsfortjeneste :mad:

Tino 04-03-2010 11:39

Hej Gigipi!

Måske skal du overveje at få en advokat på sagen. Hun/han har fuldstændig styr på hvad der strengt taget skal sendes. Og måske kan det i sig selv have en god effekt på Codan, at en advokat ser dem efter i kortene.

Er der svarfrist på den blanket til Codan? Måske kan du vente med at gøre noget til du har talt med din fagforening. Eller bede Codan konkretisere hvilke af oplysningerne, der er nødvendige for deres sagsbehandling.
Pøj pøj med det.

Camille 04-03-2010 20:43

Hej allesammen

Og tak for jeres svar!

Jeg har en advokat på sagen.. Jeg har advokatbistand igennem min fagforening som hjælper mig med sagen, men advokaten har ikke kommenteret at jeg skulle aflevere den blanket. Det er mig selv som har sat foden i døren fordi det undrer mig hvad Codan skal bruge de oplysninger til..

Jeg vil følge jeres råd og lade være med at udlevere blanketten og så vente og se hvad min sagsbehandler hos min fagforening siger om det.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:08.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension